In het populaire topic viewtopic.php?f=9&t=10010 heb ik nog niet gereageerd, puur omdat ik me onderstaand format van voorgaande jaren nog herinnerde, en deze eigenlijk veel leuker/completer vind. Geef per vraag maximaal 3 antwoorden.
1. Wat waren de beste/bijzondere whisky's die je dit jaar hebt geproefd?
Deze oude St. Magdalene 1966 G&M maakte veel indruk, evenals deze Rosebank 25yo OB. De Glengoyne 25yo OB is misschien niet de beste whisky die ik afgelopen jaar heb geproefd, maar voor mij zeker 90+. Bovendien fijne herinneringen aan, want het was erg gezellig toen ik deze bij Whisky Weekend Twente proefde.
2. Zelfde als 1 maar dan in acht nemen van de prijs?
Best verliefd geworden op de Glendronach 21yo Parliament. Een van de weinige whiskies waar ik een voorraadje van heb liggen. En qua prijs/kwaliteit blijft de Benromach 10yo 100 Proof voor mij onverslaanbaar. Daar heb ik trouwens ook een voorraad van

3. Welke geproefde whisky's konden je niet bekoren? (evt plus reden)
De Glentauchers 2010 C&S. Wat mij betreft een voorbeeld van wat er mankeert aan de huidige whiskymarkt. Het is een schande dat er dit soort jonge whiskies worden uitgebracht. Geen andere kandidaten. Deze was slecht genoeg
4. Welke distilleerderij heeft dit jaar een warm plekje in je hart veroverd?
Benromach en Pulteney hebben al lang geleden een plekje in mijn hart verworven, en dat zal ook zo blijven. Een nieuwe liefde is wellicht Arran. Het laatste jaar een aantal hele fijne expressies van ze geproefd. Ik ben nog steeds chagrijnig dat ik de eerste White Stag-release ben misgelopen.
5. Wat staat er op het whisky verlanglijstje voor 2016?
Eén (of misschien zelfs twee) tripjes naar Schotland moet wel weer lukken. Verder wil ik graag meer oude Benromach (van voor de sluiting in 1983) aan de collectie toevoegen. En dan hopelijk in 2016 ook een keer een Benromach-proeverij organiseren met een leuke groep mensen.
6. Naar welk whisky evenement kijk je uit voor 2016?
Mijn eigen Benromach-proeverij?
Onderstaande kun je eenvoudig gebruiken. Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden
Code: Selecteer alles
[b]1. Wat waren de beste/bijzondere whisky's die je dit jaar hebt geproefd?[/b]
[b]2. Zelfde als 1 maar dan in acht nemen van de prijs?[/b]
[b]3. Welke geproefde whisky's konden je niet bekoren? (evt plus reden)[/b]
[b]4. Welke distilleerderij heeft dit jaar een warm plekje in je hart veroverd?[/b]
[b]5. Wat staat er op het whisky verlanglijstje voor 2016?[/b]
[b]6. Naar welk whisky evenement kijk je uit voor 2016?[/b]