Ik heb laatst een sample van de 25yo 48% aan 4 verschillende mensen gegeven en zij vonden de 21yo alle 4 beter.
Had ik ook en toen bleek dat de 21 yo (toen) slechts 80 euro was, heb ik hem gekocht.
Ik heb laatst een sample van de 25yo 48% aan 4 verschillende mensen gegeven en zij vonden de 21yo alle 4 beter.

caskstrength schreef:de 25 vond ik toch ook wel subliem hoor. Hij is alleen geen wham-bam-whisky die je omver blaast, maar juist erg subtiel om rustig van te genieten.

ovanpuyvelde schreef:Peter87 schreef:Sil schreef:
Ben enigszins verrast door jullie. Heb de Glengoyne 21 al een paar keer gehad en nog gelukkig een flesje van staan. Vind het echt een sublieme whisky. Had gehoopt dat de 25 een ultieme versie van de 21 was.
Bizar. De 25y is wat mij betreft een behoorlijke upgrade ten opzichte van de 21y die met zijn 43% toch een pak minder body heeft. Het prijsverschil tussen de 21y en 25y is wel erg groot (misschien wel te groot).

nigel_tufnel schreef:Is het een teken van de tijd? Ligt het aan mij?
Maar ergens vind ik het toch straf dat een fles van tussen de 250-300 euro gewoon lekker tot zeer goed wordt gevonden...
Voor die prijs zou het eigenlijk een juweeltje mogen zijn!
nigel_tufnel schreef:Is het een teken van de tijd? Ligt het aan mij?
Maar ergens vind ik het toch straf dat een fles van tussen de 250-300 euro gewoon lekker tot zeer goed wordt gevonden...
Voor die prijs zou het eigenlijk een juweeltje mogen zijn!

Mermur schreef:Via Crombé een single cask Balblair op de kop getikt: Balblair 1988-2009 (58,2%, bourbon barrel #3401)

en Frans heeft er een nieuwe 'friend' bij. MrManners schreef:Vandaag voor het eerst een bezoek gebracht aan The Whisky Friend in Sittard. Onverwacht daar de Classic Islay Collection 2006 gevonden (5x20cl), inclusief de Port Elllen 6th release. Super blij mee en voor de hele mooie prijs van €135. Dat wordt lekker proeven binnenkorten Frans heeft er een nieuwe 'friend' bij.

MrManners schreef:Vandaag voor het eerst een bezoek gebracht aan The Whisky Friend in Sittard. Onverwacht daar de Classic Islay Collection 2006 gevonden (5x20cl), inclusief de Port Elllen 6th release. Super blij mee en voor de hele mooie prijs van €135. Dat wordt lekker proeven binnenkorten Frans heeft er een nieuwe 'friend' bij.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten