Twijfel over volgende aanschaf.
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Veel keuze, en ik ga er geen vijf kopen...
Kiezen is verliezen
Kiezen is verliezen
0 x
ik ben toch maar bij mijn eerste gedacht gebleven en heb net the bothy gekocht. Ik kon de 12y CS proeven en een machrie moor, maar die leken me toch minder inhoud te hebben dan the bothy.
Ik ben er nu trouwens al van aan het te genieten!
Het proefd naar meer arran
Ik ben er nu trouwens al van aan het te genieten!
Het proefd naar meer arran
2 x
Hmmm, ik heb al een tijdje de Old Pulteney Pentland Skerries op het oog maar twijfel nu tussen die en de nieuwe van Malts of Scotland. Beide sherry rijping en zelfde prijsklasse. Iemand ervaring met een van de twee?
0 x
Iemand ervaring met deze miltonduff 22y?
https://www.whiskybase.com/whisky/65267 ... ff-1992-dl
https://www.whiskybase.com/whisky/65267 ... ff-1992-dl
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ja, die Miltonduff is echt fantastisch!! Kun je 'm nog vinden voor normaal geld dan? Zo ja, niet twijfelen, doen.
0 x
Oogadal schreef:Ja, die Miltonduff is echt fantastisch!! Kun je 'm nog vinden voor normaal geld dan? Zo ja, niet twijfelen, doen.
Gevonden voor de release prijs denk ik.
Twijfelde alleen maar de fles lonkte naar me. Ze hebben het apart gelegd tot aankomende vrijdag voor me. Ik moest het laten bezinken.
Twijfel is weggenomen
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Oogadal schreef:Ik heb 149,95 betaald...
Volgens mij is de fles die ik gevonden heb 10-15 euro duurder. Valt mee dus

1 x
- Peter_vintage1992
- Senior

Die Old Pultneney P.S. wel gepoefd, maar er staat me nog weinig van bij xD. Ik weet niet wat de huidige prijs is, maar vond hem niet meer bijzonder dan een Old Pulteney 17
EDIT: Ik hou van alles van Old Pulteney, dus ik zeg zoizo doen! het bericht lijkt alleen wat negatief, vandaar de edit
EDIT: Ik hou van alles van Old Pulteney, dus ik zeg zoizo doen! het bericht lijkt alleen wat negatief, vandaar de edit

0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Binnenkort jarig en zou mezelf dan een mooie fles willen kopen. Dacht eerst voor de Glenmorangie Signet te gaan, maar hoe meer ik daar over nadenk, te meer ik dat toch wel erg veel geld vind voor een fles (€135). Zou graag een fles met een mooie chocolade-invloed kopen (vandaar het Signet-plan) en dacht daarbij aan een Glendronach of een Aberlour A'Bunadh. Voor welke Glendronach zou ik best gaan? Of zijn er nog andere tips? Toch voor de Signet gaan? 
0 x
Michaël schreef:Dacht eerst voor de Glenmorangie Signet te gaan, maar hoe meer ik daar over nadenk, te meer ik dat toch wel erg veel geld vind voor een fles (€135).
Eerste vraag die bij me opkomt: Heb je al eens een drammetje van de Signet geproefd? Zo ja, was die dermate goed dat die 135,- te rechtvaardigen is? Zo nee, dan zou ik persoonlijk al zeker niet voor de Signet gaan, 135 voor een blinde koop (met oog op drinken neem ik aan) vind ik zelf erg risicovol.
Verder hangt het er volgens mij ook vanaf hoe ervaren je inmiddels als drinker bent, heb je al veel in het segment 50-100 gedronken en ben je wel toe aan een stap hoger? Zo niet, dan denk ik dat er voor rond de 60-70 euro nog genoeg prachtige whisky's te vinden zijn.
De door jou genoemde A'Bunadh is een persoonlijke favoriet waar ik absoluut chocolade uithaalde, een Glendronach met chocolade-invloeden zou ik zo even niet kunnen bedenken, heb ik zelf nog niet gedronken.
1 x
Michaël schreef:Binnenkort jarig en zou mezelf dan een mooie fles willen kopen. Dacht eerst voor de Glenmorangie Signet te gaan, maar hoe meer ik daar over nadenk, te meer ik dat toch wel erg veel geld vind voor een fles (€135). Zou graag een fles met een mooie chocolade-invloed kopen (vandaar het Signet-plan) en dacht daarbij aan een Glendronach of een Aberlour A'Bunadh. Voor welke Glendronach zou ik best gaan? Of zijn er nog andere tips? Toch voor de Signet gaan?
https://www.whiskybase.com/whisky/46440 ... et-1997-sv Deze fles had voor mij een overduidelijke chocolade-invloed, voor mij nooit duidelijker geweest dan bij die Glenlivet
1 x
Dre schreef:Michaël schreef:Dacht eerst voor de Glenmorangie Signet te gaan, maar hoe meer ik daar over nadenk, te meer ik dat toch wel erg veel geld vind voor een fles (€135).
Eerste vraag die bij me opkomt: Heb je al eens een drammetje van de Signet geproefd? Zo ja, was die dermate goed dat die 135,- te rechtvaardigen is? Zo nee, dan zou ik persoonlijk al zeker niet voor de Signet gaan, 135 voor een blinde koop (met oog op drinken neem ik aan) vind ik zelf erg risicovol.
Verder hangt het er volgens mij ook vanaf hoe ervaren je inmiddels als drinker bent, heb je al veel in het segment 50-100 gedronken en ben je wel toe aan een stap hoger? Zo niet, dan denk ik dat er voor rond de 60-70 euro nog genoeg prachtige whisky's te vinden zijn.
De door jou genoemde A'Bunadh is een persoonlijke favoriet waar ik absoluut chocolade uithaalde, een Glendronach met chocolade-invloeden zou ik zo even niet kunnen bedenken, heb ik zelf nog niet gedronken.
Ik geef je helemaal gelijk, en het is ook mijn bedoeling binnen een betaalbare categorie te blijven. Op dit moment is mijn duurste fles nog net geen €80. Ik probeer ook weer instappers te durven kopen: zo kocht ik vorige week bewust een Old Pulteney 12 terwijl ik eigenlijk voor de 17 wou gaan. Ben acht maandan bezig met mijn whiskyhobby dus er is inderdaad nog meer dan genoeg te ontdekken. Wat de Signet betreft, was dat eerder onder het motto van "voor mijn verjaardag mag het eens een keertje wat meer zijn". Maar ik heb 'm inderdaad nog niet geproefd. De reviews lijken thans wel unaniem positief. Maar het blijft veel geld voor één fles. Het zou dan toch eentje worden om bijv. een keer per maand een glaasje van te drinken. Dank voor je raad !
0 x
Skiddilly schreef:Michaël schreef:Binnenkort jarig en zou mezelf dan een mooie fles willen kopen. Dacht eerst voor de Glenmorangie Signet te gaan, maar hoe meer ik daar over nadenk, te meer ik dat toch wel erg veel geld vind voor een fles (€135). Zou graag een fles met een mooie chocolade-invloed kopen (vandaar het Signet-plan) en dacht daarbij aan een Glendronach of een Aberlour A'Bunadh. Voor welke Glendronach zou ik best gaan? Of zijn er nog andere tips? Toch voor de Signet gaan?
https://www.whiskybase.com/whisky/46440 ... et-1997-sv Deze fles had voor mij een overduidelijke chocolade-invloed, voor mij nooit duidelijker geweest dan bij die Glenlivet
Dankjewel voor de tip ! Het lijkt intussen een moeilijk te vinden flesje te zijn?
0 x
Michaël schreef:Skiddilly schreef:Michaël schreef:Binnenkort jarig en zou mezelf dan een mooie fles willen kopen. Dacht eerst voor de Glenmorangie Signet te gaan, maar hoe meer ik daar over nadenk, te meer ik dat toch wel erg veel geld vind voor een fles (€135). Zou graag een fles met een mooie chocolade-invloed kopen (vandaar het Signet-plan) en dacht daarbij aan een Glendronach of een Aberlour A'Bunadh. Voor welke Glendronach zou ik best gaan? Of zijn er nog andere tips? Toch voor de Signet gaan?
Dankjewel voor de tip ! Het lijkt intussen een moeilijk te vinden flesje te zijn?
Mermur had er een tijdje geleden nog een te koop die binnen een paar uurtjes weg was inderdaad. Met een beetje geduld moet het wel goed komen. Zet anders even een post in het 'vraag' gedeelte, misschien dat iemand hem weg wil doen.
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”