avdboom schreef:Dat is voor iedereen persoonlijk denk ik...
Ik heb ze naast elkaar geproeft, die FTB is krachtiger met meer karakter en hout invloed. De Coffey Malt is heel licht en fruitig met zoals ik zei een sterke banaan (van die schuim banaan snoepjes) associatie bij mij. Ik rook er later ook een lijm luchtje in, wat een beetje storend was. Een maat van me rook het ook nadat ik het zei maar het is nog steeds zijn favoriete dram. Ik heb hem sinds dien niet meer gedronken dus geen idee of ik het nog steeds storend zou vinden. Ik heb wel vaker dat ik in eens iets ruik en er niet meer omheen kan, en dat een andere keer niet heb. Persoonlijk zou ik de FTB nemen, maar ik hou dan ook wel van die kick en karakter die die heeft.
Maar als je banaan zoekt... Ik denk dat hij niet misstaat naast je andere Nikka, maar misschien eerst proberen? Bij whiskysite hebben ze geloof ik ook een sample er van..
Ik rook ook veel banaan bij de taketsuru 12, maar die is al wat lastiger te vinden...
Wel ja, lijmlucht is ook iets waarvan ik helemaal géén liefhebber ben. Zou zonde zijn mocht dat de verdere banaanpret bederven
Ik bekijk het nog even. Thx voor je info !