Recente discontinued aankondigingen en geruchten?
Re: Recente discontinued aankondigingen en geruchten?
"Just to clarify the points raised regarding Aberlour 10yo, it will continue to be sold in both the UK and France where as other countries around the world will have the 12yo, 16yo, 18yo and A'bundh as the core range(available in UK also).
We see a great future for Aberlour and by establishing a strong core range globally we look forward to even more interest in our whiskies.
Ian Logan
International Brand Ambassador
Chivas Brothers"
http://www.scotchmaltwhisky.co.uk/m/for ... 76bc631628
We see a great future for Aberlour and by establishing a strong core range globally we look forward to even more interest in our whiskies.
Ian Logan
International Brand Ambassador
Chivas Brothers"
http://www.scotchmaltwhisky.co.uk/m/for ... 76bc631628
2 x
Om nog even terug te komen op de Talisker 10; deze zal niet meer door de grote ketens (G&G, Mitra e.d.) worden geleverd, maar wel via de kleine ketens en onafhankelijke slijters.
0 x
AquaVitae schreef:Om nog even terug te komen op de Talisker 10; deze zal niet meer door de grote ketens (G&G, Mitra e.d.) worden geleverd, maar wel via de kleine ketens en onafhankelijke slijters.
Bron?
0 x
De vertegenwoordiger van Diageo.
Voor wat dat waard is...
Voor wat dat waard is...
0 x
Jeetje, het duurde even voor ik dit topic ontdekte. Sorry voor het zo laat pas reageren op vragen gesteld in januari! Als ik veel op reis ben voor tastings wil het forum er wel eens bij inschieten.
Wat betreft HP12 en 18: die blijven, voor zover ik weet. Dat prijzen stijgen kloppen, de vraag naar deze flessen is groter dan de voorraad die we hebben en kunnen maken.
NB: mochten jullie vragen hebben over de range van Highland Park of andere whisky's die we importeren, stuur vooral een PB met het forumtopic, dan reageer ik sneller!
Wat betreft HP12 en 18: die blijven, voor zover ik weet. Dat prijzen stijgen kloppen, de vraag naar deze flessen is groter dan de voorraad die we hebben en kunnen maken.
NB: mochten jullie vragen hebben over de range van Highland Park of andere whisky's die we importeren, stuur vooral een PB met het forumtopic, dan reageer ik sneller!
1 x
Nieuw Gerucht. De Glendronach 15 years Revival, gaat verdwijnen.
Man wat een lekkere dram voor weinig geld.
Nog snel maar wat inkopen.
0 x
mer1973 schreef:Nieuw Gerucht. De Glendronach 15 years Revival, gaat verdwijnen.![]()
![]()
De opvolger:
- Bijlagen
-
- GlenDronach-8YO-The-Hielan-Bottle-beside-LR.jpg (26 KiB) 2462 keer bekeken
0 x
mer1973 schreef:Nieuw Gerucht. De Glendronach 15 years Revival, gaat verdwijnen.![]()
![]()
Bron?
0 x
Wolf2112 schreef:mer1973 schreef:Nieuw Gerucht. De Glendronach 15 years Revival, gaat verdwijnen.![]()
![]()
Bron?
http://www.eyeforspirits.com/2015/05/28 ... n-revival/
08/15: Glendronach Hielan’ 8 Jahre ersetzt 15 jährigen Revival
von Philip Reim am 28. MAI 2015
GlenDronach ist sicherlich eine jener Scotch-Brennereien mit der größten Veröffentlichungswut. Seit die Brennblasen seit 2005 wieder durchgehend laufen, brachte man eine Vielzahl diverser Abfüllungen auf den Markt. Erst vor wenigen Jahren wurde das Kernportfolio umgekrempelt. Nun steht mit dem GlenDronach 8 Jahre Hielan’ Zuwachs ins Haus. Allerdings nicht ohne einen Wermutstropfen.
GlenDronach 8YO The Hielan' - Bottle beside LRWenn die Geschichte von GlenDronach durch etwas geprägt ist, dann sicherlich ein ständiges Auf und Ab. Selbst nach der Wiedereröffnung im Jahr 2002 gab es seither 2 Eigentümerwechsel. So steht die Highlands-Brennerei seit 2008 unter den Fittichen der Benriach Distillery Company Ltd.
Unter dieser entstand vor wenigen Jahren auch das aktuelle Kernportfolio, das vor allem durch seine Standardqualitäten 12, 15, 18 und 21 Jahre bekannt ist. Nun kommt laut der offiziellen Mitteilung des deutschen Importeurs von GlenDronach die Kammer-Kirsch GmbH Schwung in die Kiste.
Ergänzt wird das Angebot durch den bisher jüngsten Single Malt, den GlenDronach 8 Jahre Hielan’. Ganz im Sinne seiner älteren Kollegen hat auch der Neue Altersangabe und Beinamen. Auch wenn ersteres im ersten Moment nicht so attraktiv klingt wie so manch andere Version, hat die Brennerei mit dem GlenDronach 8 Jahre Hielan’ zumindest den Mut dieses Alter auch auf eine Standardqualität zu drucken. Nicht selbstverständlich.
So reifte der GlenDronach 8 Jahre Hielan’ sowohl in Ex-Bourbon- als auch in Ex-Sherryfässern (Pedro Ximénez und Oloroso) und kommt mit 46 %Vol. in die Flaschen. Zwar ist dies offiziell noch nicht angegeben, allerdings gehe ich davon aus, dass auch der GlenDronach 8 Jahre Hielan’ wie bereits seine älteren Vorgänger ohne Farbstoff und ohne Kältefiltrierung in die Flaschen kommt.
Zwar wird der Preis für den neuen Single Malt aus den Highlands noch nicht angegeben, dafür aber eine andere weniger erfreuliche Nachricht. Der Hielan’ ist nicht lediglich eine Portfolio-Erweiterung, sondern gleichzeitig die Ablöse des 15-jährigen GlenDronach Revival. Dessen Herstellung wird ab sofort von der Brennerei eingestellt. Und auch beim 21-jährigen wird es eng. Laut Importeur heißt die Zukunft dieses Single Malts: “Einschnitte in der Verfügbarkeit”.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Tsja.., verhaal is duidelijk, maar je kunt jezelf toch niet helemaal serieus nemen als je een 8 yo introduceerd als opvolger van een 15 yo.. Lijkt mij. Als Glendronach fan weet ik dat Billy Walker als een pitbull op z'n vaten zit en er absoluut niets mogelijk is als iets banaals als een vat kopen. Geen new make, geen mature, niks wat er tussen in zit, slechts een paar vaten en dan ook nog BenRiach komen in aanmerking om als private botteling aan te kopen. Zelfs joint bottelingen doen ze niet meer.
Ik heb laatst via De Monnik 4 samples BenRiach triple distilled 1998 gehad (allemaal butt, dus 500 liter) en die waren allemaal gewoon slecht. Had al jaren terug gebotteld moeten worden. Daar mag je dan uit kiezen....
Moraal van het verhaal; ze kunnen amper aan de vraag voldoen en omdat de 15 yo natuurlijk gemaakt wordt van spul wat veel ouder is, aangezien er pas weer sinds 2001 gestookt wordt kan het niet anders dan dat de huidige 15 yo alleen maar spul bevat van voor de sluiting in 1996... Gezien het succes van de single cask batches en de prijzen die daarvoor worden gevraagd zou het van bijzonder slecht ondernemerschap getuigen om je dure voorraad in een relatief goedkope 15 yo te drukken. Die 15 yo die gemaakt is van 1996 of eerder spul kost amper 4 tientjes terwijl een single cask 1995 of 1996 je al gauw 120 tot 140 euro lichter maakt. (ze zijn het wel waard trouwens, maar daar gaat het niet om natuurlijk)
Persoonlijk denk ik dat ze met een jaar of wat wel weer terug gaan komen met een 15 yo Re-revival (ofzo) maar dat pas doen op het moment dat ze ook de spirit gemaakt sinds 2001 kunnen verwerken.
Thijs heeft er een mooi artikel van op zijn blog staan; http://www.wordsofwhisky.com/glendronac ... abel-says/
Ik heb laatst via De Monnik 4 samples BenRiach triple distilled 1998 gehad (allemaal butt, dus 500 liter) en die waren allemaal gewoon slecht. Had al jaren terug gebotteld moeten worden. Daar mag je dan uit kiezen....
Moraal van het verhaal; ze kunnen amper aan de vraag voldoen en omdat de 15 yo natuurlijk gemaakt wordt van spul wat veel ouder is, aangezien er pas weer sinds 2001 gestookt wordt kan het niet anders dan dat de huidige 15 yo alleen maar spul bevat van voor de sluiting in 1996... Gezien het succes van de single cask batches en de prijzen die daarvoor worden gevraagd zou het van bijzonder slecht ondernemerschap getuigen om je dure voorraad in een relatief goedkope 15 yo te drukken. Die 15 yo die gemaakt is van 1996 of eerder spul kost amper 4 tientjes terwijl een single cask 1995 of 1996 je al gauw 120 tot 140 euro lichter maakt. (ze zijn het wel waard trouwens, maar daar gaat het niet om natuurlijk)
Persoonlijk denk ik dat ze met een jaar of wat wel weer terug gaan komen met een 15 yo Re-revival (ofzo) maar dat pas doen op het moment dat ze ook de spirit gemaakt sinds 2001 kunnen verwerken.
Thijs heeft er een mooi artikel van op zijn blog staan; http://www.wordsofwhisky.com/glendronac ... abel-says/
1 x
Oogadal schreef:Tsja.., verhaal is duidelijk, maar je kunt jezelf toch niet helemaal serieus nemen als je een 8 yo introduceerd als opvolger van een 15 yo.. Lijkt mij. Als Glendronach fan weet ik dat Billy Walker als een pitbull op z'n vaten zit en er absoluut niets mogelijk is als iets banaals als een vat kopen. Geen new make, geen mature, niks wat er tussen in zit, slechts een paar vaten en dan ook nog BenRiach komen in aanmerking om als private botteling aan te kopen. Zelfs joint bottelingen doen ze niet meer.
Ik heb laatst via De Monnik 4 samples BenRiach triple distilled 1998 gehad (allemaal butt, dus 500 liter) en die waren allemaal gewoon slecht. Had al jaren terug gebotteld moeten worden. Daar mag je dan uit kiezen....![]()
Daarom hebben ze natuurlijk niks meer.
Zag dat de prijs rond de 35 euro gaat liggen. Wordt je dan niet een poot uitgedraaid. 7 jaar jonger voor maar 5 euro goedkoper.

0 x
Toch lees ik dat de Hielan ondanks zijn 8 jaar een mooie dram is.
Moet zeggen dat ik de Octarine ook altijd lekker heb gevonden ondanks zijn leeftijd.

Moet zeggen dat ik de Octarine ook altijd lekker heb gevonden ondanks zijn leeftijd.

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Zal best in orde zijn. Zag een prijs van € 35 voor de Hielan en de 15 yo Revival koste van de week bij D12 niet heel veel meer. Voor € 2 prijsverschil een misschien goede 8 yo of een gegarandeerd geweldige 15 yo; voor mij is de keus snel gemaakt!
En klopt, ze hebben nog wel voldoende om de 15 yo te maken, maar dan schieten ze in hun eigen voet; elke fles 15 yo is een single cask fles minder. Een poot uitgedraaid wil ik niet direct zeggen omdat ik vind dat de 15 yo voor de kwaliteit echt een koopje is. Eigenlijk zou ie tussen de 45 en 50 euro mogen kosten en dan is de prijsopbouw ineens een stuk logischer.
En klopt, ze hebben nog wel voldoende om de 15 yo te maken, maar dan schieten ze in hun eigen voet; elke fles 15 yo is een single cask fles minder. Een poot uitgedraaid wil ik niet direct zeggen omdat ik vind dat de 15 yo voor de kwaliteit echt een koopje is. Eigenlijk zou ie tussen de 45 en 50 euro mogen kosten en dan is de prijsopbouw ineens een stuk logischer.
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 02 Jun 2015, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Zolang hij er nog is.........
De prijs zal wel omhoog schieten. Misschien beter nog even stil kunnen houden.
De prijs zal wel omhoog schieten. Misschien beter nog even stil kunnen houden.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nog even snel wat inslaan dan Mer!
Heb ik vorige week al gedaan bij D12 aanbieding...
(Grouponnetje kopen bij Groupon)
Heb ik vorige week al gedaan bij D12 aanbieding...
(Grouponnetje kopen bij Groupon)
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”