Spijt van niet of juist wel aanschaffen van 'n whisky?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Spijt van niet of juist wel aanschaffen van 'n whisky?

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 09 Mei 2015, 10:32

avdboom schreef:Bij Whiskysite hadden ze tegen de kerst de HP 18 voor 60 euro en de Benriach 17yr Solstice voor 50. Ik ben toen voor de Abunadh gegaan die achteraf nog lang voor die prijs te krijgen was/is. Nu had ik toch was de Solstice genomen, of toch de HP... Sjah, toen moest ik ook al kiezen... Niet mijn sterkste kant, helaas laat het budget het niet toe maar gewoon alles te kopen, of misschien maar goed ook... :gnif

Ik ben niet 100% zeker maar volgens mij heb ik de solstice 2nd edition van de week nog zien staan voor 50 of 60 euro.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 11 Mei 2015, 22:23

Spijt van het niet kopen van de glenfiddich spirit of a nation...
De prijs gaat hard omhoog en ik ben toen voor de 125 anniversary edition gegaan. Budget laat het niet toe om nog toe te slaan... Jammer..
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 12 Mei 2015, 10:38

Ik blijf nog steeds bij die ene fles uit m'n eerste post, een 46 jaar oude Strathisla voor nog geen 100 euro. Heb hem nog eens opgezocht, hij scoort gemiddeld 93 op Whiskybase :Cry
https://www.whiskybase.com/whisky/11544 ... la-1963-gm
0 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 12 Mei 2015, 13:44

In het begin van mijn ontdekkingsreis (Q1-2012) ben ik naar Edinburgh gevlogen voor een bezoek aan The Scotch Whisky Experience.
Op de terugweg op het vliegveld werd mij een tasting van de "Glenfiddich 2012 Millenium Travel Retail only" aangeboden.
In mijn pure onschuld (Glenfiddich = Grote Naam / 2012 = Special Botteling / Travel Retail = Uniek) heb ik een fles aangeschaft.
Deze fles heeft een tijd in mijn kast gestaan met het idee een keer te openen.

Naarmate de tijd vorderde en ik meer informatie (en whisky) tot mij nam daagde het besef dat deze fles waarschijnlijk niet aan mij besteed zou zijn.
Echt spijt van de aanschaf heb/had ik niet, maar twijfelde wel of ik hem moest open trekken.

Ergens vorig jaar was Barry1981 op zoek naar deze fles en heb ik hem geruild met hem voor een Arran DPB3.
Ook hier heb ik weer geen spijt van de (indirecte) aanschaf, maar is deze fles het waard (E100+) om hem open te trekken?

Wellicht dat ik er weer eens iemand anders mee blij kan maken.... ;)

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 12 Mei 2015, 13:46

Kay schreef:Ik blijf nog steeds bij die ene fles uit m'n eerste post, een 46 jaar oude Strathisla voor nog geen 100 euro. Heb hem nog eens opgezocht, hij scoort gemiddeld 93 op Whiskybase :Cry

Even die eerste post van je gelezen: Port Ellen voor 50 pond? Ik weet niet zo goed of ik moet lachen of huilen :gnif :Cry
0 x
Afbeelding | Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 13 Mei 2015, 15:40

Kay schreef:Ik blijf nog steeds bij die ene fles uit m'n eerste post, een 46 jaar oude Strathisla voor nog geen 100 euro. Heb hem nog eens opgezocht, hij scoort gemiddeld 93 op Whiskybase :Cry

Zout op een open wonde:
Looses a few points for the oak-driven palate, but it’s still a really nice example of the possibilities of old Strathisla. Around € 450 if you can still find it. Thanks Joeri.

Zelfs voor die 50% extra was het nog een koopje hoor ;)

Ik bedacht me net... Een flesje waar ik eigenlijk wel spijt van heb...
http://www.whiskynotes.be/2010/st-magda ... e-1964-gm/
Ooit in Italie nog te vinden voor een prijs van € 300,00 toen en stevig bedrag... Nu, gaan ze naar 900 euro...
1 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 13 Mei 2015, 23:08

Dat zijn ze he?! Niet jammeren om wat hij nu waard is maar om de punten die hij scoort! :P :hoedaf
1 x
Afbeelding

DramdrummerTom
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DramdrummerTom » 15 Mei 2015, 12:10

Pijnlijke topic Kay! ;)

Ik zag onlangs bij de whiskyfair een fles Cadenhead st Magdalene 2015 staan (ruim 93 punten whb en 93 punten serge) voor de originele prijs van 349 euro. Deze was al lang en breed uitverkocht maar ze hadden nog een flesje gevonden. Ik had hem bijna gekocht maar uiteindelijk toch besloten het niet te doen. Thuis gekomen op whb gecheckt blijkt die nu al minstens 500 euro waard te zijn. :HitHead Die blijft nog wel een tijdje pijn doen.

Lichtpuntje is dat ik er nog wel een sample van heb, dat is een profiel die ik zeker een keer geproefd wil hebben.
0 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 15 Mei 2015, 15:22

DramdrummerTom schreef:Pijnlijke topic Kay! ;)

Ik zag onlangs bij de whiskyfair een fles Cadenhead st Magdalene 2015 staan (ruim 93 punten whb en 93 punten serge) voor de originele prijs van 349 euro. Deze was al lang en breed uitverkocht maar ze hadden nog een flesje gevonden. Ik had hem bijna gekocht maar uiteindelijk toch besloten het niet te doen. Thuis gekomen op whb gecheckt blijkt die nu al minstens 500 euro waard te zijn. :HitHead Die blijft nog wel een tijdje pijn doen.

Lichtpuntje is dat ik er nog wel een sample van heb, dat is een profiel die ik zeker een keer geproefd wil hebben.

Godverdegodverdegodver.
Volgende keer geef je dat dan maar door, daar ga ik een lening voor aan :p
0 x

MyStuff
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MyStuff » 26 Mei 2015, 17:48

Glenmorangie 30 jaar Oloroso. Kon deze voor 400 Euro kopen, maar wie wil er nou een mainstream whisky van 400 Euro? :Cry
0 x

MyStuff
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MyStuff » 13 Jun 2015, 08:47

Deze wilde ik jullie ook niet onthouden. Gemaakt op 13 februari vorig jaar. Andere prio's op dat moment...

2014-02-13 16.23.34.jpg
2014-02-13 16.23.34.jpg (159.21 KiB) 1080 keer bekeken
0 x

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 13 Jun 2015, 09:51

MyStuff schreef:Deze wilde ik jullie ook niet onthouden. Gemaakt op 13 februari vorig jaar. Andere prio's op dat moment...

2014-02-13 16.23.34.jpg

:o pijnlijk ;)
0 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 13 Jun 2015, 10:17

MyStuff schreef:Deze wilde ik jullie ook niet onthouden. Gemaakt op 13 februari vorig jaar. Andere prio's op dat moment...

En voor hoeveel werd die sherry cask toen verkocht? Ik schat €110-€130, die is nu zeker tien keer zoveel waard! :shock:
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 13 Jun 2015, 10:29

Dram The Man schreef:

En voor hoeveel werd die sherry cask toen verkocht? Ik schat €110-€130, die is nu zeker tien keer zoveel waard! :shock:

Als ik het goed kan zien op de foto 100 euro
0 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 13 Jun 2015, 10:47

Whiskieke schreef:
Dram The Man schreef:

Als ik het goed kan zien op de foto 100 euro

En laten we het nog pijnlijker maken, op whiskyauction.com is de sherry cask verkocht voor +/-€2000 (auction 2015-06).
Dus dat is dan niet maal 10 maar maal 20!! :P
Btw, heb die fles toen ook laten staan voor €109. :HitHead
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”