Cask1988 schreef:Het ergste is dat ze de meuk waarschijnlijk ook nog zo kwijt zijn ookgenoeg gekkies die t geven voor de handtekening

Oogadal schreef:Cask1988 schreef:Het ergste is dat ze de meuk waarschijnlijk ook nog zo kwijt zijn ookgenoeg gekkies die t geven voor de handtekening
Flessen stonden om 11.00 live en waren binnen het kwartier op, met prijzen tussen £ 280 en £ 380 voor 2007 spul.
Ruwe gok; daar gaat geen 5% van open....
Daan schreef:Daan schreef:cor0566 schreef:LUCHT ! ( oh ja Gebakken ).
Ik heb de vraag maar eens bij de AFM neergelegd of dit wel mag.
Volgens mij namelijk niet, omdat levering nooit plaatsvindt en je dus eigenlijk handelt in afgeleiden van een product (derivaten).
Daarvoor hebben zij geen vergunning (https://www.afm.nl/nl-nl/professionals/registers/vergunningenregisters/financiele-dienstverleners/details?id=49944AF8-DA25-E311-894A-005056BE011D)
Houd jullie op de hoogte!
Nou, ik heb inmiddels antwoord gekregen van de AFM.
Blijkbaar heeft Scotch Whisky International een uitzondering om in dergelijke beleggingsproducten te mogen handelen.
De AFM stuurde me ook maar meteen de complete lijst met uitzonderingen mee die er zijn in NL (zo'n 1150 ondernemingen/fondsen)
Echter waar blijkt die uitzondering op gebaseerd... de befaamde "Collectie Zagatti"!
(daarbinnen mogen ze beleggingen aanbieden, en dat doen ze volgens mij ook)
Kortom ik heb de AFM er maar even op gewezen dat SWI alle flessen voor 1980 en/of ouder dan 30 jaar ook vasthouden.
Ook flessen die dus niks met die collectie te maken hebben. Volgens mij gaan ze hun boekje daarmee nog steeds ver te buiten.
Kortom, the story continues

Daan schreef:Maar mocht deze handelspraktijk dus over enige weken/maanden ineens verdwenen zijn bij SWI, dan kunnen we wel een gokje wagen..
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten