Opgelicht/namaak Tobermory 32yo 1972

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Opgelicht/namaak Tobermory 32yo 1972

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 12 Aug 2020, 21:15

Christine schreef: zeker als het van een vrouw komt.

Nergens hier heeft iemand u be- of veroordeeld omdat je een vrouw bent. Het gaat puur om je toon.

Over samples, tja als je nu echt denkt dat iemand sjoemelt met samples. Dat zegt genoeg wat mij betreft.

On topic, wat mij betreft zijn pek en veren welkom (voor de sjoemelaar wel te verstaan, die van de Tobermory).
4 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 21:16

Wouterk schreef:
Christine schreef:
squaadgras schreef:
Ik kan niet ontkennen dat het niet even kriebelde om de pen op te pakken, máár... alleen “Een Tobermory 1972 aan die prijs, te mooi om waar te zijn.” deed die behoefte alweer verdwijnen.

Ik denk dat eenieder de afgelopen weken wel heeft kunnen lezen dat Christine alle wijsheid in pacht denkt te hebben en dat ook maar al te gráág ventileert. Ik luister dan ook graag naar dit nieuwbakken orakel der gedestilleerd gerstenat, en kan enkel, na haar ellenlange monologen en epistels, wat lucht via mijn mondholte naar buiten laten ontsnappen. De vorm hiervan is aan u.

Als ze maar half zoveel wist van het whiskywereldje als ze denkt te hebben van wijn en andere distillaten, dan kon ze Jim McEwan distilleren leren.

Blijf liever on topic. Blijkbaar is dat moeilijk voor sommige mensen hier. Kritiek valt blijkbaar zwaar op de maag, zeker als het van een vrouw komt. U bent opgelicht. Niet ik. Dus u bent nu het orakel blijkbaar. Mooi voorbeeld.

Doe toch eens ff normaal joh... lees je eigen reactie terug vs de reacties van iedereen elders hier. Hopelijk valt de afwijkende toon u op. Dat u een vrouwmensch bent doet er echt niet toe hoor... :-)

Jongetje toch, uw commentaar raakt afgezaagd. Begrijpt u dat niet? Inhoudelijk brengt u niks. Alleen wat persoonlijke aanvallen. Moedig ben je wel. Keep on going. En al maar goed dat niet iedereen dezelfde toon brengt hier. Zou een saaie boel zijn. Maar misschien houd je daar wel van.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 21:17

MisterMonkeyDonkey schreef:

Nergens hier heeft iemand u be- of veroordeeld omdat je een vrouw bent. Het gaat puur om je toon.

Over samples, tja als je nu echt denkt dat iemand sjoemelt met samples. Dat zegt genoeg wat mij betreft.

On topic, wat mij betreft zijn pek en veren welkom (voor de sjoemelaar wel te verstaan, die van de Tobermory).

Ik denk eerder aan gesjoemel met samples dan aan gesjoemel met flessen. Het eerste is namelijk veel makkelijker. Logisch toch.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Aug 2020, 21:22

Ik schenk er nog eentje in... :lol:

Ik deel deze passie liever met duizend anderen en loop daarbij 1 keer per decennium tegen een rotte appel aan (liever niet!), dan dat ik in m’n eentje dit feestje moet beleven. De centjes zijn al tijden terug afgeschreven, zal er geen minuut minder meer om slapen. Uithuilen en doorgaan.

Overigens, zoals Wouter e.a. hierboven aangeven; zie ik totaal geen verband met uw vrouw zijn. Van een goed ingelichte gezellige vrouw kunnen mij er geen genoeg zijn! Sterker nog... gezellig zijn is wat mij betreft het enige criteria. De rest komt “vanzelf wel”.
9 x
2 ∞ & →

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 12 Aug 2020, 21:22

Christine.. Ik ben niet voor of tegen je, maar denk even 3x na voor je doodleuk iemand dom noemt en je dan aangevallen voelt door de reacties daarop. Niemand heeft ook aangehaald dat je een vrouw bent voor je er zelf over begon..
6 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 12 Aug 2020, 21:23

Christine schreef:
MisterMonkeyDonkey schreef:

Ik denk eerder aan gesjoemel met samples dan aan gesjoemel met flessen. Het eerste is namelijk veel makkelijker. Logisch toch.

Tja maar sjoemelaars zijn sjoemelaars, die zien het groot.
Sampelaars zijn liefhebbers, die gaan echt niet pakweg een Ben Nevis 96 van 150euro verkopen en een Ben Nevis 2011 van 50euro leveren.
Dan moet je echt al van al je flessen een goedkoper vergelijkbaar exemplaar hebben. Dat wordt giga ingewikkeld en je valt sowieso binnen de kortste keren door de mand. Plus per 3cl, dat duurt ellenlang vooraleer je er echt iets aan over houdt.

Een collectors item verkopen met eender wat in de fles, onder een valse naam, daar is weinig risico aan.
1 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 12 Aug 2020, 21:23

Aan de ene kant moet ik glimlachen, aan de andere kant denk ik; Bah, weer dat mens.
Nooit een keer een normale reactie.
Men mag best kritiek hebben, maar graag opbouwend, waar je iets mee kunt.

Graven in een gedempte put en zoeken naar het verdronken kalf; dat helpt...
3 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 21:33

Breedút_Genietsje schreef:Aan de ene kant moet ik glimlachen, aan de andere kant denk ik; Bah, weer dat mens.

Mijn normaal is dus blijkbaar niet uw normaal. Uw normaal is beter? Wat een pretentie. Ik ben rechtuit en to the point. Wat nut heeft het trouwens hier te komen jammeren over een valse fles? Iedereen weet dat dat gebeurd. En ik was on topic. Maar blijkbaar mag je hier niet op bepaalde tenen trappen. Dat is wel duidelijk.
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 21:40

Lakerfield schreef:Christine.. Ik ben niet voor of tegen je, maar denk even 3x na voor je doodleuk iemand dom noemt en je dan aangevallen voelt door de reacties daarop. Niemand heeft ook aangehaald dat je een vrouw bent voor je er zelf over begon..

Wel, ik heb dat reeds eerder meegemaakt. Van een vrouw wordt minder aangenomen. Vandaar. Sommige mensen mogen hier alles zeggen. Andere niets. Simpel. Ik ben alleszins niet de domoor die een fles Tobermory 1972 gaat kopen aan die prijs. Dan gaat mijn alarm af. Maar be my guest. En er wordt gesjoemeld met flessen, dus ik kan me ook levendig inbeelden dat er ook gesjoemeld wordt met samples. Ik zie het verschil niet.
0 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 12 Aug 2020, 21:43

Christine schreef:
Breedút_Genietsje schreef:Aan de ene kant moet ik glimlachen, aan de andere kant denk ik; Bah, weer dat mens.

Mijn normaal is dus blijkbaar niet uw normaal. Uw normaal is beter? Wat een pretentie. Ik ben rechtuit en to the point. Wat nut heeft het trouwens hier te komen jammeren over een valse fles? Iedereen weet dat dat gebeurdt. En ik was on topic. Maar blijkbaar mag je hier niet op bepaalde tenen trappen. Dat is wel duidelijk.

Doe toch eens normaal joh... en heb een klein beetje respect. Dat is écht niet veel gevraagd. Ik vind het bericht van Soren zinvol en dat geldt voor de meesten hier. Waarom reageer je überhaupt? Ik begrijp dat niet.
5 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Aug 2020, 21:43

Christine, ik moet toegeven dat het forum in tijden niet zo leuk is geweest. Mijn complimenten.

Het normaal van Breedút_Genietsje wordt allicht ietwat breder gedragen.

Het nut der dingen is een multi-interpretabel begrip, welke wij in een avondje niet gaan oplossen ben ik bang. Maar als je tussen de regels door kan gluren.. en de initiële post een paar keer rustig doorleest zal mijn intentie duidelijk zijn geweest: een waarschuwing voor anderen die ook in de goedheid van de mens gelooft.

Op tenen trappen: vooral doorgaan. Roeren waar het stinkt! Ik neem graag de rol van domoor aan als dit de wereld weer een stukje beter maakt.. moeders zegt altijd: je bent pas echt grootst als je nergens te groot voor bent.
Laatst gewijzigd door squaadgras op 12 Aug 2020, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
17 x
2 ∞ & →

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 21:44

Trouwens wat ik eerder aanbracht. Provenance van een fles. Informeren jullie daar niet achter?
0 x

Willum
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Willum » 12 Aug 2020, 21:45

Christine schreef:Ik ben rechtuit en to the point.

Voor mij is het bot en beledigend; percepties kunnen dus kennelijk verschillen.
Christine schreef:Wat nut heeft het trouwens hier te komen jammeren over een valse fles? Iedereen weet dat dat gebeurd.

Dat is duidelijk terug te lezen in het topic. Om anderen te waarschuwen.
Christine schreef:Maar blijkbaar mag je hier niet op bepaalde tenen trappen.

Het gaat niet om op wiens tenen je trapt maar hoe je erin gaat.

Pff...moest t even kwijt maar ga weer fijn van mijn avond genieten.
Laatst gewijzigd door Willum op 12 Aug 2020, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
6 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 21:47

squaadgras schreef:Christine, ik moet toegeven dat het forum in tijden niet zo leuk is geweest. Mijn complimenten.

Het normaal van Breedút_Genietsje wordt allicht ietwat breder gedragen.

Het nut der dingen is een multi-interpretabel begrip, welke wij in een avondje niet gaan oplossen ben ik bang. Maar als je tussen de regels door kan gluren.. en de initiële post een paar keer rustig doorleest zal mijn intentie duidelijk zijn geweest: een waarschuwing voor anderen die ook in de goedheid van de mens gelooft.

Op tenen trappen: vooral doorgaan. Roeren waar het stinkt!

Wel, dus een tip, vooral voor u. Vraag naar de provenance van de fles. Waar gekocht, invoice etc. Het zal u geld besparen.
En verder, u bepaalt dus de normaal? Proficiat. :hoera
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 21:50

Trouwens mijn eerste post in dit topic, was on topic. Mijn idee, mijn stelling. Jullie moeten daar een verhaal aan breien of insinuaties over maken of een normaal aan koppelen. Niet ik. Verder wat persoonlijke aanvallen. Begrijp jullie niet zo goed. Blijkbaar hebben jullie een probleem met bepaalde informatie.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”