Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Laatste druppels Caol Ila Moch soldaat gemaakt. Ik heb er toch 11 maanden over gedaan. Een lekkere whisky maar ik ben wel benieuwd wat Caol Ila nog meer te bieden heeft. Verder ken ik ook de 12yr. Tijdens het festival in Den Haag eens een andere variant proberen.
0 x
Even bij Turfsmurf op bezoek geweest:
Littlemill 1990-2012 Whiskybroker
Tamdhu 2004-2011 The Ultimate
Bunnahabhain 1968-2010 Adelphi
Littlemill 1990-2012 Whiskybroker
Tamdhu 2004-2011 The Ultimate
Bunnahabhain 1968-2010 Adelphi
0 x
Kay schreef:Littlemill 1990-2012 Whiskybroker
Hoe was die? Ik heb hem nog dicht (en in een warehouse in Schotland, maar dat is beside the point
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Echt smerige single malts ben ik nog niet echt tegen gekomen maar dit is een uitzondering: Tullibardine John Black.
Scherp, heel vlak en een smerige nasmaak. De neus heeft ook niets te bieden. Nee, hier is niet doorheen te komen.
Scherp, heel vlak en een smerige nasmaak. De neus heeft ook niets te bieden. Nee, hier is niet doorheen te komen.
0 x
Matti schreef:Kay schreef:Littlemill 1990-2012 Whiskybroker
Hoe was die? Ik heb hem nog dicht (en in een warehouse in Schotland, maar dat is beside the point).
Voorop gesteld dat ik nogal nieuw ben op het gebied van Lowlanders en zeker wat Littlemill betreft (slechts een keer een zwaar teleurstellende OB geproefd) beviel deze me zeker wel. Ik heb hem op 87 gescoord. Het smaakprofiel leek naar mijn idee behoorlijk veel op de Bladnochs uit diezelfde periode.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Nog een drammetje Caol Ila 1984 for Marc Segers. Met een scheut water erbij smaakt hij alvast minder scherp. Alhoewel in de neus er nog steeds dat verbrand plastiek is. Niet aangenaam, Marc! Ik mis die typische Caol Ila kenmerken. Dit is toch wel de minst goede Duncan Taylor (en zelfs Caol Ila !! ) die ik al geproefd heb. Nochtans zou ik bottelingen van Duncan Taylor haast blind kopen. Jammer. Misschien moet ik hem een paar weken/maanden laten staan en hem dan nog eens proeven.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Zaterdagavond een heerlijk soepele Glengoyne 17yo OB.
Zondagavond (ter voorbereiding op de aangekondigde herfststorm) een dram Caol Ila 12yo OB
Zondagavond (ter voorbereiding op de aangekondigde herfststorm) een dram Caol Ila 12yo OB
0 x
Dailuaine 1997/2012 (46%, The Ultimate, cask 6017). Ik leer deze steeds beter waarderen. Ik ontdek steeds weer nieuwe nuances. Goed spul.
0 x
Laatste Drammetje Talisker 175th Anniversary.
ik heb er lang over gedaan om de laatste dram uit te schenken
ik heb er lang over gedaan om de laatste dram uit te schenken
0 x
Zometeen maar eens een Bruichladdich Laddie 10 inschenken 
Edit: Blijkbaar is het alweer de laatste dram uit de fles
Maar ja, het was dan ook maar een 20cl flesje

Edit: Blijkbaar is het alweer de laatste dram uit de fles
Maar ja, het was dan ook maar een 20cl flesje
Laatst gewijzigd door Django op 29 Okt 2013, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Net een Talisker 10yr om de avond mee af te sluiten (tijdens het kijken naar The Third Man).
0 x
Braes of Glenlivet 1975-2010 GM (Nee niet vanochtend al)
0 x
Kay schreef:Braes of Glenlivet 1975-2010 GM (Nee niet vanochtend al)
Jaja...
0 x
Na een Brugse Zot van de tap gisteren voor en tijdens Le Sacre Du Printemps van Stravinski een Auchentoshan Classic, Cragganmore 12 en een Connemara gedronken (vrees niet, samen met vrouwlief). De eerste verbaast me steeds weer hoe goed hij smaakt, de tweede is wel leuk, de Ierse vond ik niet erg lekker. Misschien had ik ze beter in omgekeerde volgorde kunnen bestellen. Maar in elk geval hebben ze in De Schalm in Veldhoven misschien niet de meest bijzondere, maar toch wel een aardige selectie aan whisky staan.
0 x
Linkwood 17yo Whiskybroker
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”