Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Weekend! Zware werkweek achter de rug en thuis nog Ikeakasten in elkaar sleutelen... Nu even een sampletje Isle of Skye en een drammetje Glenfarclas 10.
0 x
Een Clynelish 14yo en een Ben Nevis 10yo.
0 x
Kay schreef:Classic of Islay (aanrader! Lijkt flink op de Lagavulin Distillers Edition maar dan aan de halve prijs)
Bedankt voor de tip! De Lagavulin Destillers Edition heb ik eens op een festival gehad en die vond ik heerlijk. Die beviel me in ieder geval een stuk beter dan de 16yr. Deze van Jack Wieber komt op mn wishlist.
0 x
Zojuist een Springbank 10yo op, maar dan een oudere variant. Heerlijk!
En daarna een Laphroaig 10yo CS green stripe 57,3%. Ook niet verkeerd
.
En daarna een Laphroaig 10yo CS green stripe 57,3%. Ook niet verkeerd
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Imperial van B & B 1995 17 jaar oud cask 50075
Mooie fruitige dram

Mooie fruitige dram

0 x
een old pulteney 14yo sos, om weer in de sfeer te komen. Gisteren nochtans ook white & mackay, & heaven hill, maar die waren verwerkt in respectievelijk een Giardino Bruno & een Old Fashioned cocktail, heel erg lekker, live in de Jerry Thomas speakeasy in Rome. Toevallig ook deze week verkozen tot 19de beste bar ter wereld
zalig bartje, volledig in jaren 20 stijl!!
zalig bartje, volledig in jaren 20 stijl!!
0 x
Vandaag een fles Glengyle Kilkerran WIP batch III gekocht, dus daar eerst 2 glaasjes van geproefd.
nu ga ik een Glengyle Kilkerran WIP batch IV inschenken
en weet nu al dat ik dan de avond eindig met een Glengyle Kilkerran WIP batch V sherry wood

nu ga ik een Glengyle Kilkerran WIP batch IV inschenken
en weet nu al dat ik dan de avond eindig met een Glengyle Kilkerran WIP batch V sherry wood

0 x
Gisteravond:
Glen Elgin 12yo
Lagavulin 16yo (fles is nu echt op)
Glen Elgin 12yo
Lagavulin 16yo (fles is nu echt op)
0 x
Gisteravond:
Allt-a-Bhainne 20 YO Duthies
Highland Park 1991-2012 SV
Highland Park 1991-2013 SV
Longmorn 30 YO
Allt-a-Bhainne 20 YO Duthies
Highland Park 1991-2012 SV
Highland Park 1991-2013 SV
Longmorn 30 YO
0 x
Gistermiddag op het Leeuwarder Whisky Evenement:
Glenmorangie 10 yo
Compass Box Spice Tree
Paul John 'Brilliance'
Cardhu Special Cask Reserve
GlenDronach 15 The Revival
Aberlour 18
Longmorn 16
Bowmore 12yo 2000/2012 The Ultimate 46%
Ardbeg Uigedail
Ardbeg Corryvreckan
Kintra Bunnahabhain 23y, cask nr. 5741, 46,1%
Eigenlijk allemaal lekkere whisky's. De Glenmorangie 10 had ik al een lange tijd niet meer gehad en leek me wel een goed begin. De Paul John bleek een zeer aangename verrassing voor zo'n jonge whisky. Echt heel lekker!
De Aberlour 18 vond ik ook heel erg lekker. De A'bunadh batch 42 stond er ook, en ik twijfelde heel erg, maar ik had al eens batch 44 gehad. En ik wéét dat ik die lekker vind. De 18yo kende ik nog niet, dus die maar geproefd. En die beviel ook erg goed. Ga ik zeker nog eens een flesje van aanschaffen. Aberlour wordt meer en meer een favoriete distillery...
De Ardbeg Corryvreckan en de Bunna 23 van Kintra hebben me echter omver geblazen, ieder op hun eigen manier. Wát een heerlijke whisky's. Ik denk dat de Ardbeg één van mijn eerstvolgende aankopen gaat worden! Dat gaat dan de eerste whisky worden van die prijscategorie die ik ga aanschaffen, maar hij is het helemaal waard.
Glenmorangie 10 yo
Compass Box Spice Tree
Paul John 'Brilliance'
Cardhu Special Cask Reserve
GlenDronach 15 The Revival
Aberlour 18
Longmorn 16
Bowmore 12yo 2000/2012 The Ultimate 46%
Ardbeg Uigedail
Ardbeg Corryvreckan
Kintra Bunnahabhain 23y, cask nr. 5741, 46,1%
Eigenlijk allemaal lekkere whisky's. De Glenmorangie 10 had ik al een lange tijd niet meer gehad en leek me wel een goed begin. De Paul John bleek een zeer aangename verrassing voor zo'n jonge whisky. Echt heel lekker!
De Aberlour 18 vond ik ook heel erg lekker. De A'bunadh batch 42 stond er ook, en ik twijfelde heel erg, maar ik had al eens batch 44 gehad. En ik wéét dat ik die lekker vind. De 18yo kende ik nog niet, dus die maar geproefd. En die beviel ook erg goed. Ga ik zeker nog eens een flesje van aanschaffen. Aberlour wordt meer en meer een favoriete distillery...
De Ardbeg Corryvreckan en de Bunna 23 van Kintra hebben me echter omver geblazen, ieder op hun eigen manier. Wát een heerlijke whisky's. Ik denk dat de Ardbeg één van mijn eerstvolgende aankopen gaat worden! Dat gaat dan de eerste whisky worden van die prijscategorie die ik ga aanschaffen, maar hij is het helemaal waard.
0 x
Een Imperial 1995 17yo van The Whisky Fair. Lekker.
0 x
VBT #4-#5, gevolgd door Benromach 'Glenmosset' 1999-2011, Exclusive Malts, 11y, 55.2%.
Dit was dus wat ik een spijtwhisky zou noemen. Ik heb er af en toe op dit forum over lopen janken, want behoorlijk verzwaveld. Maar nu proef ik hem weer en wat er nou precies gebeurd is die afgelopen twee jaar? Ik weet het niet. Ik vind hem nu namelijk beslist lekker! Het blijft een zeer weerbarstige whisky en die zwaveltonen zijn nog steeds aanwezig, maar ik vermoed dat mijn smaak inmiddels toch behoorlijk veranderd is. Maar goed ook, want nu zal ik hem zeker vaker van de plank pakken.
Voor wie van gerookte stinkkaas houdt, een aanrader. Voor wie normale whisky lust: loop er met een boogje omheen.
Dit was dus wat ik een spijtwhisky zou noemen. Ik heb er af en toe op dit forum over lopen janken, want behoorlijk verzwaveld. Maar nu proef ik hem weer en wat er nou precies gebeurd is die afgelopen twee jaar? Ik weet het niet. Ik vind hem nu namelijk beslist lekker! Het blijft een zeer weerbarstige whisky en die zwaveltonen zijn nog steeds aanwezig, maar ik vermoed dat mijn smaak inmiddels toch behoorlijk veranderd is. Maar goed ook, want nu zal ik hem zeker vaker van de plank pakken.
Voor wie van gerookte stinkkaas houdt, een aanrader. Voor wie normale whisky lust: loop er met een boogje omheen.
0 x
turfsmurf schreef:Voor wie van gerookte stinkkaas houdt, een aanrader. Voor wie normale whisky lust: loop er met een boogje omheen.
Ik doe even een voorzichtige aanname dat jij in het dagelijks leven niet de lijntjes uitzet op een marketing afdeling
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Gisteravond m'n eeste glaasje Four Roses Single Barrel op. Toppertje hoor voor die prijs! 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”