Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Vandaag een Bladnoch 20yo en een Highland Park 21yo van Signatory van Kay. Thanks kerel 

0 x
Een Lagavulin 1995 DE lgv.4/499 Pedro Ximenez Wood met een scheutje Port Dundas 1973 DT The Octave Vintage1973 Bottled 2011 Age 38 years old 55.6% - wat een perfect duo, nooit gedacht! Een gekrakeel van smaken!

0 x
Een dram Lagavulin 16 uit 2001. Blijft gewoon steengoed.
edit: man, wat een goede dram.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Oh, gisteren na het eten van een berg spare-ribs even wat verteringsmiddel naar binnen: Four Roses Bourbon, Yellow Label 

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Matti schreef:Een dram Lagavulin 16 uit 2001. Blijft gewoon steengoed.
Ah, jij hebt hem dus inmiddels opengetrokken. Heb je toevallig ook een recentere batch open staan?
Ik heb gisteravond uit "frustratie" even mijn fles Glenlivet Nàdurra batch 0512T geopend. Daarna heb ik ook nog even een glaasje 0112R genomen, en mezelf nog een keer voor m'n kop geslagen. Als ik die naast sample 3 had geprobeerd, en niet de 15, dan had ik hem echt niet kunnen missen. Ze zijn wel degelijk erg zoet, zoeter dan ik me meende te herinneren.
0 x
totalatool schreef:Matti schreef:Een dram Lagavulin 16 uit 2001. Blijft gewoon steengoed.
Ah, jij hebt hem dus inmiddels opengetrokken. Heb je toevallig ook een recentere batch open staan?
Nope, mijn vorige fles is net een week of twee geleden opgegaan. Ik ben van plan een flesje mee te laten komen met mijn volgende bestelling.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Ardmore 92-10 daily dram. Tsja, ik kan hier tot vervelens toe alleen nog maar eens herhalen hoe goed dit is.
Als iemand daar nog een fles van weet staan, kwijt wil, laat het me weten!
Als iemand daar nog een fles van weet staan, kwijt wil, laat het me weten!
0 x
Banzai schreef:Vandaag een Bladnoch 20yo en een Highland Park 21yo van Signatory van Kay. Thanks kerel
Graag gedaan. Lekker he
Wat samples van Ganzeveld:
Glen Ord 1997-2012 SV
Highland Park 1991-2013 SV
Imperial 1982-2010 SV
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Glenfarclas 53 % 1980 dark oloroso sherry cask, imported by Filliers Graanstokerij. Bart, joene. Dat is er eentje die je ook zou waarderen, denk ik. Man man, wat een sherry geur. De smaak is wat minder vol, maar niettemin heel lekker. En gevaarlijk drinkbaar zonder water. Maar dit is slechts de eerste dram. Ik verwacht dat hij binnenkort nog veel beter zal smaken.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Onlangs weer eens een Lagavulin 16yo gekocht en vanavond opengetrokken. Blijft een erg smakelijke dram.
0 x
Tristan schreef:Onlangs weer eens een Lagavulin 16yo gekocht en vanavond opengetrokken. Blijft een erg smakelijke dram.
Mijn fles is bijna op. Ik hoor overwegend positieve verhalen maar ik blijf hem maar niet bijster interessant vinden. Ik lees steevast "peatbom" maar ik vindt hem erg zacht. Hij weet me dus nog steeds niet te overtuigen. Ik neem dan liever de 10 jarigen van Caol Ila, Talisker of Ardbeg.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Mel schreef:Tristan schreef:Onlangs weer eens een Lagavulin 16yo gekocht en vanavond opengetrokken. Blijft een erg smakelijke dram.
Mijn fles is bijna op. Ik hoor overwegend positieve verhalen maar ik blijf hem maar niet bijster interessant vinden. Ik lees steevast "peatbom" maar ik vindt hem erg zacht. Hij weet me dus nog steeds niet te overtuigen. Ik neem dan liever de 10 jarigen van Caol Ila, Talisker of Ardbeg.
Je bedoelt toch niet dat je vindt dat een Caol Ila 12 (niet 10) meer geturfd overkomt dan een Lagavulin 16? Of begrijp ik je verkeerd?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Glengoyne 37yo 1972 Daily Dram. En wat een dram! Al van bij het openen van de fles (brak die kurk toch wel af zeker) springt de fruitigheid je in de neus. En ondanks het hoge alcoholpercentage is hij behoorlijk goed drinkbaar zonder water. Qua geur- en smaaksensatie zit deze, wat mij betreft, in hetzelfde rijtje als de Linkwood 1973 Daily Dram en de Longmorn 1971 Spirito Divino. Ik denk echt dat ik mij nog een fles ga aanschaffen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Het was gisteravond een Jura Superstition
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

johan brugge schreef:Glengoyne 37yo 1972 Daily Dram. ... Ik denk echt dat ik mij nog een fles ga aanschaffen.
Dat zal denk ik best lastig worden, niet?
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”