Hoeveel open flessen in je collectie ?
Re: Hoeveel open flessen in je collectie ?
gelukkig heb ik er op dit moment weer veel open, daar gaat het toch eigenlijk om. Iedere gelegenheid vraagt om een specifieke whisky ( althans zo zie ik het)
0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Een fles of 20-25, op een totaal van 55. Best een aardig gemiddelde nog. Whisky is in mijn ogen sowieso om te drinken m.a.w. of 2 flessen, of een sample als ik een fles wil bewaren (Ik wil wel weten wat er bewaard word!). 
0 x
2 ∞ & →
- Whisky-ettenleur
- Top bijdrager

Ik heb er nu 18 open staan, maar 4 daarvan zijn mini's (5cl) en 5 zijn ook kleinere (20cl) flesjes.
0 x
Tom2 schreef:Ondertussen van 18 naar 15 ... En de GF25, Strathisla 12 en Ardbeg Corryvreckan naderen ook hun einde.
Als die geledigd zijn mogen er weer flessen open.
Hierna ga ik proberen het zo tussen de 15 en 20 open flessen te houden.
Dit lukt eigenlijk best, ik probeer tegenwoordig toch een 10 a 15 flessen te ledigen voor ik er weer nieuwe opentrek. Dit lukt vrij aardig.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb 8 verschillende whisky's staan, daarvan nog maar één open.
De rest 'bewaar' ik voor een speciale gelegenheid.
wanneer weet ik nog niet, maar die komen ongetwijfeld.
De rest 'bewaar' ik voor een speciale gelegenheid.
wanneer weet ik nog niet, maar die komen ongetwijfeld.
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Nino schreef:Op dit moment 7 flessen open.
Zei laatst al tegen mn vrouw " wil je binnenkort eens 3 drams inschenken voor me zonder dat ik zie wat het is?" Kijken waar ik op dit moment sta
Inmiddels 15 open 3 gesloten.
en uiteraard enkele soldaat gemaakt 
0 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

Momenteel nog 9 open flessen en dat wil ik zo houden.
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Rozenbankje schreef:Oeps dacht dat ik er zo'n 40 open had, blijken het er ineens 65 te zijn
Ik wou eigenlijk terug naar maximaal 30 open flessen, maar er staat gewoon nog teveel moois om te proeven.
Denk dat ik mijn streven op geef en gewoon open trek waar ik zin in heb
0 x
Mijn doel, 20 flessen open, is bereikt. Eens kijken hoelang ik dat ga volhouden. 

0 x
Ik ben gezakt van 35 naar 25. Had 20 kunnen zijn, maar toch weer e.e.a. open getrokken bij wat tastings.
Vind 't wel acceptabel zo. Maar meer mag niet. Liefst weer richting 15-20 en dan weer wat nieuws opentrekken evt.
Vind 't wel acceptabel zo. Maar meer mag niet. Liefst weer richting 15-20 en dan weer wat nieuws opentrekken evt.
0 x
Xstream schreef:Ik ben gezakt van 35 naar 25. Had 20 kunnen zijn, maar toch weer e.e.a. open getrokken bij wat tastings.
Ik wil me graag aanmelden voor een volgende tasting....

Ik heb er zelf 35 open staan.
0 x
Momenteel 17 flessen open, ik wil naar ongeveer 10 open flessen gaan. Dus er moet nog wat gedronken worden!
0 x
10 flessen open. Maak voorlopig pas een nieuwe open, wanneer er eentje leeg is.
0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

squaadgras schreef:Een fles of 20-25, op een totaal van 55. Best een aardig gemiddelde nog. Whisky is in mijn ogen sowieso om te drinken m.a.w. of 2 flessen, of een sample als ik een fles wil bewaren (Ik wil wel weten wat er bewaard word!).
4 maanden verder en nu zijn het er 75-80 open, op een totaal van 175. Het kan snel gaan.
(daarom nu een whiskybudget/kwantiteit/kwaliteit ingesteld!)
0 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:squaadgras schreef:Een fles of 20-25, op een totaal van 55. Best een aardig gemiddelde nog. Whisky is in mijn ogen sowieso om te drinken m.a.w. of 2 flessen, of een sample als ik een fles wil bewaren (Ik wil wel weten wat er bewaard word!).
4 maanden verder en nu zijn het er 75-80 open, op een totaal van 175. Het kan snel gaan.(daarom nu een whiskybudget/kwantiteit/kwaliteit ingesteld!)
Lol, ik weet uit ervaring dat het snel kan gaan. Maar dit is andere koek. Misschien tijd om je eens aan te melden voor een praatgroep?

1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”