Hoe vaak drink jij whisky?
- WhiskyLiam
- Senior

Re: Hoe vaak drink jij whisky?
Altijd vrij slecht tegen genotmiddelen gekund. Nu ik whisky heb ontdekt merk ik dat ik langzaam aan wat toleranter begin te worden. Maanden terug kreeg ik na 1 dram al rode wangen. Nu soms helemaal niet. Ik drink alleen in het weekend behalve als er vrienden over de vloer zijn doordeweeks, dan wil ik een uitzondering maken. Een fles whisky is voor mij een flinke investering dus moet het rustig aan doen. 
0 x
Momenteel 1 a 2 drams 's avonds in het weekend. Als ik er zin in heb.
Alcohol vreet bij mij energie, ik moet mezelf in de gaten houden. Een paar weken terug nam ik doordeweeks een drammetje, maar ik merkte dat mijn conditie wel erg snel achteruit gaat.
Ik geniet er ook echt van, een drammetje doe ik gauw een uur over. En die tijd gaat natuurlijk van de wandel-, sport- en opruimtijd af... Vooral met dat laatste is mijn madam niet altijd blij
Net de avondvierdaagse achter de rug, nu mag ik wel even
Alcohol vreet bij mij energie, ik moet mezelf in de gaten houden. Een paar weken terug nam ik doordeweeks een drammetje, maar ik merkte dat mijn conditie wel erg snel achteruit gaat.
Ik geniet er ook echt van, een drammetje doe ik gauw een uur over. En die tijd gaat natuurlijk van de wandel-, sport- en opruimtijd af... Vooral met dat laatste is mijn madam niet altijd blij
Net de avondvierdaagse achter de rug, nu mag ik wel even

0 x
-
dickportugal
- Senior

Eerst dronk ik alleen een whisky in het weekend, maar nu heb ik de 50 samples die Kay heeft opgestuurd. Het is wel erg verleidelijk om elke avond een andere te proeven 
0 x
Groeten Dick
dickportugal schreef:Eerst dronk ik alleen een whisky in het weekend, maar nu heb ik de 50 samples die Kay heeft opgestuurd. Het is wel erg verleidelijk om elke avond een andere te proeven
Vijftig! Daar vermaak je je wel even mee
Ontopic: verschilt natuurlijk, maar gemiddeld 3 à 4 avonden in de week. En dan van 1 tot soms 4/5 drammetjes.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Zo goed als iedere dag 1, maximum 2 drams. Soms zelfs maar 2 à 3 cl. Soms, als het een mindere whisky is durf ik al een dram of 2 meer inschenken.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Eigenlijk iedere dag, een paar drams, en dat al bijna 50 jaar, "a few drams a day keeps the doctor away" en waarempel het werkt!
0 x
Hier ook vrijwel elke dag, 'n paar drammetjes whisky, of als het warm weer is rum.
Thuis of bij 'n maat in 'n rustige omgeving, mits ik niet verkouden ben...
Op feestjes wordt het vaak 'n goede mix (lees: bullfrog, adios motherfucker of long island icetea).
Aan de andere kant lust ik geen bier of wijn...
Op feestjes wordt het vaak 'n goede mix (lees: bullfrog, adios motherfucker of long island icetea).
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Roland... schreef:Hier ook vrijwel elke dag, 'n paar drammetjes whisky, of als het warm weer is rum.
Long Island Icetea kan ik je de hand schudden, maar Bullfrog? Yikes!! hoe krijg je het door je strot haha
0 x
Soundwave schreef:Roland... schreef:Hier ook vrijwel elke dag, 'n paar drammetjes whisky, of als het warm weer is rum.
Long Island Icetea kan ik je de hand schudden, maar Bullfrog? Yikes!! hoe krijg je het door je strot haha
Als er maar Sweet & Sour in gaat, in samen werking met de juiste verhoudingen, is het zeker goed te drinken...
Maar dat geld ook voor de Long island icetea en de Adios Motherfucker.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Roland... schreef:Soundwave schreef:Roland... schreef:Hier ook vrijwel elke dag, 'n paar drammetjes whisky, of als het warm weer is rum.
Als er maar Sweet & Sour in gaat, in samen werking met de juiste verhoudingen, is het zeker goed te drinken...
Maar dat geld ook voor de Long island icetea en de Adios Motherfucker.
Elke cocktail waar Blue Curacao, Red Bull of de combinatie van die 2 doorheen gaat mijdt ik als de pest. Maar goed, ik ga te ver offtopic vrees ik.
0 x
In de winterperiode al snel 1 a 2 drams gemiddeld per dag. Maar ik merk dat 't in de zomer wat vaker een (speciaal) biertje wordt.
0 x
- WhiskyLiam
- Senior

Begin te merken dat ik wat vaker een drammetje wil dan dat ik mezelf toelaat.
0 x
Over het algemeen alleen op vrijdag, zaterdag en zondag. Af en toe een uitzondering bij feestdagen. Meestal 2 of 3 glazen (Glencairn, tot halverwege de ronding zeg maar).
Merk wel dat ik met dit warme weer meer behoefte heb aan iets koels: frisdrank of eventueel een witbiertje.
Merk wel dat ik met dit warme weer meer behoefte heb aan iets koels: frisdrank of eventueel een witbiertje.
0 x
Ben nu zo'n drie jaar bezig met whisky, in whiskybase staan zo'n 54 flessen waarvan er 18 leeg.
Een vriend die het whiskyvirus op mij overbracht heeft slechts 4 flessen leeg gedronken ofzo. Zo zie ik op whiskybase wel meer mensen met een gigantische collectie waarvan er 0 (of slechts een paar) flessen leeg zijn....
Ik koop dus flessen om te drinken en als er mensen langs komen, vindt ik het altijd leuk om die mee te laten proeven.
In het weekend (vrijdag en zaterdag) zo'n 5-6 drammetjes. En soms ook doordeweek....maar dan echt 1 op een avond.
Ik houd nu wel bij hoelang ik over een fles doe. Soms een jaar maar ook wel 6-7 maanden met een fles.
Een vriend die het whiskyvirus op mij overbracht heeft slechts 4 flessen leeg gedronken ofzo. Zo zie ik op whiskybase wel meer mensen met een gigantische collectie waarvan er 0 (of slechts een paar) flessen leeg zijn....
Ik koop dus flessen om te drinken en als er mensen langs komen, vindt ik het altijd leuk om die mee te laten proeven.
In het weekend (vrijdag en zaterdag) zo'n 5-6 drammetjes. En soms ook doordeweek....maar dan echt 1 op een avond.
Ik houd nu wel bij hoelang ik over een fles doe. Soms een jaar maar ook wel 6-7 maanden met een fles.
0 x
Mel schreef:Zo zie ik op whiskybase wel meer mensen met een gigantische collectie waarvan er 0 (of slechts een paar) flessen leeg zijn....
Ik denk dat velen net als ik de lege flessen gewoon verwijderen uit whiskybase.
Een lege fles heeft voor mij geen waarde dus gooi ik die uit WB.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”