Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 04 Aug 2013, 22:43

Ik heb het hem nog niet durven vragen ...
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Tipo33
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Tipo33 » 05 Aug 2013, 00:10

Een Cragganmore 12YO
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 05 Aug 2013, 11:53

Mel schreef:
Pellie schreef:Gisteren een Highlandpark 12yo, 1 van mijn eerste single malts, maar ben blij dat de fles bijna leeg is. Niet slecht, maar ben hem ontgroeid denk ik. Prijs kwaliteit gezien, wel goede beginnersmalt naar mijn mening!

Ik denk er ook zo over. In het begin van de fles vond ik deze erg smakelijk maar gaandeweg verloor ik steeds meer interesse. Terwijl de Talisker 10 mij bv blijft bekoren en ik al aan de derde fles toe ben. De HP12 zal ik dan ook niet meer kopen.

Ik heb wel op een festival de 25 jaar geproefd en die vond ik echt fantastisch. Terwijl de Loki op mij overkomt als een overpriced stuk marketing. Vindt de hoge prijs zeer zeker niet waard.

Highlandpark 18 yo vind ik ook fantastisch. 25 yo heb ik nog nooit gehad!
0 x

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Otje » 05 Aug 2013, 12:12

Gisteravond een Glenmorangie 10yo Original.
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 05 Aug 2013, 12:32

Gisteren een sample van "mijn" whiskyvat Mortlach 2002. Na bijna 11 jaar al een mooie whisky, vooral de neus. De smaak is nog een beetje ruw en krachtig alcohol. Mag nog paar jaartjes liggen :lekker
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 05 Aug 2013, 12:52

Gisteren 2 keer Inchgower 1982 naast elkaar gezet. 2 zustervaten ook , 6969 en 6971 respectievelijk gebotteld door MoS en Whisky Doris.
Ze leunen beiden zeer dicht bij elkaar aan. Het ene moment vond ik WD beter, het andere de MoS. Hoe dan ook, ik vind het 2 toppers, al zijn het zeker geen makkelijke whisky's.

Daarna afgerond met een restje Lochside 81-01 Blackadder Rawcask #614 , 59%.
Geniale whisky. Ben er zeker van dat niet iedereen dit zou lusten, combinatie rubber, bessen, paarse snoepjes, rook, aards, ... maar ik ben er zot van.

Ps: Geen zorgen Yapi, ik heb nog een 3cl sample van de Lochside om samen te proeven binnenkort ;)

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 06 Aug 2013, 08:21

Pellie schreef:Gisteren een Highlandpark 12yo, 1 van mijn eerste single malts, maar ben blij dat de fles bijna leeg is. Niet slecht, maar ben hem ontgroeid denk ik. Prijs kwaliteit gezien, wel goede beginnersmalt naar mijn mening!

Die had ik gisteren ook maar weer eens op. Ik vind hem lekkerder worden naarmate de fles leger wordt. De lichte rokerigheid/sigarenkistjesgeur is in de loop der tijd wat nadrukkelijker geworden. Hij is nu bijna op, maar toch zal ik hem niet weer kopen omdat ik al grondig verpest/verwend ben door de HP18 en verder.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 06 Aug 2013, 09:52

turfsmurf schreef:

Die had ik gisteren ook maar weer eens op. Ik vind hem lekkerder worden naarmate de fles leger wordt. De lichte rokerigheid/sigarenkistjesgeur is in de loop der tijd wat nadrukkelijker geworden. Hij is nu bijna op, maar toch zal ik hem niet weer kopen omdat ik al grondig verpest/verwend ben door de HP18 en verder.

Bij mij is de 12 ook inmiddels leeg, maar dat vond ik absoluut jammer. Ik vind m alleen nauwelijks te vergelijken met de 18. Dat is een whisky die ongekend in balans is. De 12 heeft wat meer pit.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 06 Aug 2013, 10:59

Gisteren stond een Amrut for The Nectar 62,1% klaar. Wat eerst begon als een Littlemill met kruiden (zoals in een grog) en exotisch fruit (mango) werd wat later overgoten door een goeie scheut turf. Heerlijke Amrut. Ik heb (tot nu toe) nog geen slechte/mindere Amrut gedronken.
0 x

Irpel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Irpel » 06 Aug 2013, 11:19

vmk schreef:
turfsmurf schreef:

Bij mij is de 12 ook inmiddels leeg, maar dat vond ik absoluut jammer. Ik vind m alleen nauwelijks te vergelijken met de 18. Dat is een whisky die ongekend in balans is. De 12 heeft wat meer pit.

Gisterenavond ook nog eens een Highland Park 12 yo genomen en deze naast een Johnnie Walker Blue Label gezet.
Mijn mening is toch dat de Highland Park 12 yo een meer uitgesproken smaak brengt t.o.v. de Blue Label. De Highland Park kan mij nog altijd meer bekoren dan de Blue Label. En zoals Turfsmurf al schreef `die heerlijke rokerigheid/sigarenkistjesgeur` is echt lekker. Zit toch meer pit in dan de fletse Blue Label.
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 06 Aug 2013, 11:46

BWhisky schreef:Ps: Geen zorgen Yapi, ik heb nog een 3cl sample van de Lochside om samen te proeven binnenkort ;)

:Slainte

:hoera ik heb ook nog wat lochside :lekker

on topic, gisteren een Old pulteney 14yo spirits of scotland, gevolgd door de Strathmill asta morris
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 06 Aug 2013, 12:06

Ik ook, maar dan geen Blackadder. :D
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 06 Aug 2013, 12:08

Gisteravond twee zomerse whisky's:

Bladnoch 1993-2013 Signatory
Auchentoshan Valinch 2012

Na de scores op Whiskybase gezien te hebben, valt die laatste me toch wat tegen.
0 x
Afbeelding

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 06 Aug 2013, 12:55

Kay schreef:Gisteravond twee zomerse whisky's:

Na de scores op Whiskybase gezien te hebben, valt die laatste me toch wat tegen.

Ik heb de Valinch nog niet gedronken maar persoonlijk hecht ik niet veel waarde aan de scores op Whiskybase. Die scores staan vaak zo ver uit elkaar. Ik ga eerder uit van scores van echte kenners of van samples die ik geproefd heb.
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor vmk » 06 Aug 2013, 13:34

Kay schreef:Gisteravond twee zomerse whisky's:

Viel mij ook tegen. Anderzijds vind ik Auchentoshan sowieso niet zo speciaal (heb de 12yo en Three Wood al ooit op), dus dan was het ook ietwat vreemd geweest als de Valinch opeens super zou zijn. De CS maakt het alleen wat beter.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”