Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Ongelezen berichtdoor Yapi » 02 Jul 2013, 13:19

heel erg leuk nieuws vanop het werkfront, bedrijfswagen gekregen in ruil voor wat meer intensiteit op het werk :hoera

dus dat betekent oude wagen verkopen, een deel op de bank en de rest voor whisky en reizen :Slainte

Bij Van Zuylen al volgende besteld:

Ben Nevis Chester 27yo 2 x (op onversneden 90 punten, en voor 99 euro, Johan en ik hebben ongeveer dezelfde smaak)
Ben Nevis MOS 16yo 2 x (Al 1 fles van op, zalig!)
Caperdonich 17yo MOS voor Van Zuylen, 2 x (kan ik niet laten staan!)

er is nog meer in het verschiet, maar eerst moet de wagen verkocht worden
0 x
Afbeelding

C C K
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor C C K » 02 Jul 2013, 13:32

Yapi schreef:heel erg leuk nieuws vanop het werkfront, bedrijfswagen gekregen in ruil voor wat meer intensiteit op het werk

dus dat betekent oude wagen verkopen, een deel op de bank en de rest voor whisky en reizen :Slainte

Bij Van Zuylen al volgende besteld:

Ben Nevis Chester 27yo 2 x (op onversneden 90 punten, en voor 99 euro, Johan en ik hebben ongeveer dezelfde smaak)
Ben Nevis MOS 16yo 2 x (Al 1 fles van op, zalig!)
Caperdonich 17yo MOS voor Van Zuylen, 2 x (kan ik niet laten staan!)

er is nog meer in het verschiet, maar eerst moet de wagen verkocht worden

Hahahah, dit klinkt als mijn droombestelling . Mijn nieuwe vermoeden is dat 1996 een erg goed jaar is voor Ben Nevis, heb er ook één staan van Alambique Classic die ik echt voortreffelijk vind(de 2 cl sample dan :D ). En die MoS is ook steengoed! (hoef ik jou niet te vertellen :-P ). Ben daar net pas aan begonnen maar heel lekker :goedgedaan . Ben benieuwd naar de Caperdonich, vooral door de donkere kleur :o .
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 02 Jul 2013, 14:09

Yapi schreef:(...)
(...)

Deze bestelling verbaast me toch wat, Bart
Ik heb die geproefd in Geraardsbergen en van ons 3 ( liefmans, jij en ik) was ik de enige die hem goed vond, meen ik me te herinneren ... :)
Hopelijk smaakt 'ie je toch, anders hou ik me aanbevolen om de rest over te nemen ;)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 02 Jul 2013, 14:43

BWhisky schreef:
Yapi schreef:(...)
(...)

Ik heb die geproefd in Geraardsbergen en van ons 3 ( liefmans, jij en ik) was ik de enige die hem goed vond, meen ik me te herinneren ... :)
Hopelijk smaakt 'ie je toch, anders hou ik me aanbevolen om de rest over te nemen ;)

ja, maar ik heb dat wel met meerdere bottelingen, zoals nu bv die springbank mos. Gaf hem eerst 89p, dan 90, en de laatste tijd 91. En ik ben ook de eerste om mijn eigen smaak af en toe in twijfel te trekken, zeker obv 1 dram. Zie bijvoorbeeld die Glen Keith van Kintra, die je obv 1 dram de hemel in prijst, maar daar was ie dan weer minder en sprong de bunna kintra er bovenuit. Die fles groeit wel aan me ;)
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 03 Jul 2013, 21:40

Ja petver, bij Van zuylen hebben ze nog 2 LEGE kokers van de Ben Nevis MOS... toeme toch, ik was al zo blij dat ik ze nog vond... :( Ze gaan dat geld nu terugstorten. Dju toch.
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 03 Jul 2013, 21:53

Yapi schreef:Ja petver, bij Van zuylen hebben ze nog 2 LEGE kokers van de Ben Nevis MOS... toeme toch, ik was al zo blij dat ik ze nog vond... :( Ze gaan dat geld nu terugstorten. Dju toch.

Buh, heel jammer en vooral vrij onbegrijpelijk dat ze lege kokers terugvinden...
Trouwens één van die flesjes waarvan ik het me beklaag dat ik er gene van kocht. Winnaar van een tasting tussen enkele ( op papier ) grotere namen, eigenlijk mag je dan niet twijfelen :)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 03 Jul 2013, 21:57

BWhisky schreef:
Yapi schreef:Ja petver, bij Van zuylen hebben ze nog 2 LEGE kokers van de Ben Nevis MOS... toeme toch, ik was al zo blij dat ik ze nog vond... :( Ze gaan dat geld nu terugstorten. Dju toch.

Buh, heel jammer en vooral vrij onbegrijpelijk dat ze lege kokers terugvinden...
Trouwens één van die flesjes waarvan ik het me beklaag dat ik er gene van kocht. Winnaar van een tasting tussen enkele ( op papier ) grotere namen, eigenlijk mag je dan niet twijfelen :)

nee, en ik heb nog een fles, maar zou die erg graag nog even wat laten liggen... wereldwhisky smaakgewijs, zo simpel lekker!
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Jul 2013, 22:03

Zou me niet verbazen als die flessen gesampled zijn ... en dat feit "even" vergeten is. Weggooien die lege boel dus :HitHead
Hééél slordig :nono
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 03 Jul 2013, 22:14

Piet schreef:

Zou me niet verbazen als die flessen gesampled zijn ... en dat feit "even" vergeten is. Weggooien die lege boel dus :HitHead
Hééél slordig :nono

wel, ze gaan mij een sampletje opsturen in memoriam :lol:
ze voelden zich inderdaad wel een beetje sneu, want ze keuren eerst je bestelling goed, voor ze de betalingsgegevens doorsturen. Dus even een missertje...
0 x
Afbeelding

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 03 Jul 2013, 22:54

vrijdag mijn laatste aanwinst ophalen :bigsmile de nieuwe bunna van whiskybase.

40 jaar oud uit mijn geboorte jaar 1973 :yes :dancing :hoera

en ook nog een ardbog. dat word een mooie vrijdag

:Slainte
0 x

C C K
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor C C K » 04 Jul 2013, 10:09

Yapi schreef:
Piet schreef:

Zou me niet verbazen als die flessen gesampled zijn ... en dat feit "even" vergeten is. Weggooien die lege boel dus
Hééél slordig

wel, ze gaan mij een sampletje opsturen in memoriam
ze voelden zich inderdaad wel een beetje sneu, want ze keuren eerst je bestelling goed, voor ze de betalingsgegevens doorsturen. Dus even een missertje...

Oh dan heb ik waarschijnlijk de laatste fles van ze bemachtigd (week geleden besteld). Wel zuur dat ze hem al hadden goedgekeurd inderdaad :o Zonde wel, ik wilde er ook nog één extra van halen :Cry . Op dit moment één van de beste drams die ik tot nu toe gedronken heb!
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 04 Jul 2013, 11:18

Oei dat is een behoorlijke misser idd van die Ben Nevis, maar ik kan alvast wel bevestigen dat de Caperdonich een toppertje is!
0 x

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 05 Jul 2013, 15:35

edwin1973 schreef:vrijdag mijn laatste aanwinst ophalen :bigsmile de nieuwe bunna van whiskybase.

40 jaar oud uit mijn geboorte jaar 1973 :yes :dancing :hoera

en ook nog een ardbog. dat word een mooie vrijdag

heb de bunnahabhain mogen proeven wat een prachtige dram zeg.

ter plaatse toch besloten dat ik wat anders nam. 245 euro vond ik hem nou ook weer niet waard.

classic of islay van jack wiebers
highland park 2001 cs
littlemill 20 jaar van maltbarn
toen ik thuis kwam was mijn rosebank van smws 25.60 ook binnen
ardbogje wel meegenomen trouwens

:Slainte
0 x

Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Banzai » 08 Jul 2013, 22:02

Yapi schreef:
BWhisky schreef:

ja, maar ik heb dat wel met meerdere bottelingen, zoals nu bv die springbank mos. Gaf hem eerst 89p, dan 90, en de laatste tijd 91. En ik ben ook de eerste om mijn eigen smaak af en toe in twijfel te trekken, zeker obv 1 dram. Zie bijvoorbeeld die Glen Keith van Kintra, die je obv 1 dram de hemel in prijst, maar daar was ie dan weer minder en sprong de bunna kintra er bovenuit. Die fles groeit wel aan me ;)

Heb je het over de Springbank 1998 van MoS? Ik heb die zelfs een 92 gegeven. Ik begrijp nog altijd niet waarom Johan deze destijds een 81 gegeven heeft. :?
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding

Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 08 Jul 2013, 22:31

Banzai schreef:Heb je het over de Springbank 1998 van MoS? Ik heb die zelfs een 92 gegeven. Ik begrijp nog altijd niet waarom Johan deze destijds een 81 gegeven heeft. :?

Nope, Bart had het over de Springbank 91, 21yo van MoS. Die Springbank 98 MoS is één van de enige whiskies die ik ECHT niet lustte. Bwuh. Nuja , de gustibus et coloribus... :)
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”