Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Net een Glen Scotia 12yo (de oude 40% variant). Helemaal niet bijzonder, maar zeker niet onprettig onder een aflevering Game of Thrones.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

net bij mijn schoonvader een boompje gekapt
daarna aan de machir bay 2012

daarna aan de machir bay 2012

0 x
Net een Clynelish 14yo (blijft toch een absolute topper onder de standaard-bottelingen) onder een oude aflevering van QI en nu nog zo'n subtiel fruitige dram: Dalwhinnie 15yo onder, eh, nog een aflevering van QI 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
2 drammetjes BNJ tijdens Game Of Thrones 3-8, lekker toch.
0 x
Niet zo spannend, maar had tot op heden nog geen Scapa op, dus kon Orkney niet verlaten zonder te proeven.henri schreef:persoonlijk ben ik benieuwd naar die scapa. hoe vond jij 'm ?
0 x
Otje schreef:2 drammetjes BNJ tijdens Game Of Thrones 3-8, lekker toch.
BNJ? Wat bedoel je daarmee?
Frank
0 x
OpiumX schreef:Otje schreef:2 drammetjes BNJ tijdens Game Of Thrones 3-8, lekker toch.
BNJ? Wat bedoel je daarmee?
Frank
Bailie Nicol Jarvie, een Schotse blended whisky.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Otje schreef:2 drammetjes BNJ tijdens Game Of Thrones 3-8, lekker toch.
Die BNJ of GoP eeh... GoT
0 x
JayDie schreef:Otje schreef:2 drammetjes BNJ tijdens Game Of Thrones 3-8, lekker toch.
Die BNJ of GoP eeh... GoT
Beide, lekkere dram en het oog wil ook wat

0 x
- Jeronimoss
- Senior

Gisteravond na de middagdienst nog een genoten van een lekker glaasje Glen Garioch 15yrs

0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

- Glenfarclas 12
- Dalwhinnie 15
- Highland Park 15
Gisteravond voor de gein eens 3 whiskies uit mijn collectie naast elkaar gezet. Ik dacht namelijk al die tijd dat die 3 behoorlijk op elkaar leken. Vooral de Glenfarclas en Dalwhinnie. Maar niets is minder waar. Die Glenfarclas is veel moutiger, en toffee/caramel. Die Dahlwinnie is wat meer bloemen, en over het geheel wat ingetogener dan de andere twee. Wat minder schreeuwerig, als je het zo kunt noemen. En zo naast 2 andere whiskies valt pas echt op dat er een gedeelte geturfde mout gebruikt is voor de Highland Park. Je ruikt en proeft toch echt turf onder de zoete sherry. Dat was ook een eye opener want zo op zichzelf valt het haast niet op vind ik. Was leuk om eens te doen, zo'n vergelijk!
- Dalwhinnie 15
- Highland Park 15
Gisteravond voor de gein eens 3 whiskies uit mijn collectie naast elkaar gezet. Ik dacht namelijk al die tijd dat die 3 behoorlijk op elkaar leken. Vooral de Glenfarclas en Dalwhinnie. Maar niets is minder waar. Die Glenfarclas is veel moutiger, en toffee/caramel. Die Dahlwinnie is wat meer bloemen, en over het geheel wat ingetogener dan de andere twee. Wat minder schreeuwerig, als je het zo kunt noemen. En zo naast 2 andere whiskies valt pas echt op dat er een gedeelte geturfde mout gebruikt is voor de Highland Park. Je ruikt en proeft toch echt turf onder de zoete sherry. Dat was ook een eye opener want zo op zichzelf valt het haast niet op vind ik. Was leuk om eens te doen, zo'n vergelijk!
0 x
Willem vd K schreef:Gisteravond voor de gein eens 3 whiskies uit mijn collectie naast elkaar gezet.
Gelukkig, want dit zijn er inderdaad toch wel drie met een eigen "signature" zowel v.w.b. Schotse afkomstregio kenmerken als smaaktype

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Vervolgens nog aangevuld met:vmk schreef:Na twee maanden in ziekenhuis en revalidatiecentrum te zijn verbleven, ben ik nu in Schotland voor een paar dagen vakantie. Het is niet specifiek een whisky trip, want ik ben de enige whiskydrinker. Wil niet zeggen dat we niets meepikken, ik probeer ook iemand anders te overtuigen. We hebben vandaag en gisteren het een en ander gedronken:
Kleine bar op Orkney:
Scapa 16
Ardmore TC
Bij Highland Park (maar heb ik allen al thuis staan):
HP 12, 15 en 18
Bij Macallan in de shop gekregen:
Macallan Gold
Macallan 12 Fine Oak
In Highlander Inn:
Springbank 15 DL 1996-2012 (zeker niet verkeerd)
Port Askaig 12
Bij GlenDronach:
GlenDronach 12
GlenDronach CS Batch 2 (heerlijk, koop ik nog wel)
GlenDronach 1990-2010 cask 3059 (echt top, ook direct een fles gekocht)
GlenDronach 1993-2013 cask 1618 Manager's Cask (ook prima, maar stuk minder uitgesproken dan bovenstaande).
Bij The Glenlivet:
The Glenlivet 15
The Glenlivet 18
Bij The Whisky Castle shop:
Glenrothes 17 1995-2012 The Whisky Castle cask 6968 56,5% 310 bottles (een meer dan prima Glenrothes).
0 x
Glencadam 10yo. Beest!
straks nog een paar, heb er zin in !!!!
a, nog een Braeval TWM uitgeschonken. Ruben geeft hem ook net een 88, net als Johan, en andere kenners zoals Bram en ik
straks nog een paar, heb er zin in !!!!
a, nog een Braeval TWM uitgeschonken. Ruben geeft hem ook net een 88, net als Johan, en andere kenners zoals Bram en ik
Laatst gewijzigd door Yapi op 23 Mei 2013, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”