Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Een dertienjarige Laphroaig van Kintra
0 x
subiet eens beginnen met een glencadam 10yo
correctie, 't is juist, heb in de colruyt een fles Benchmark 8 gekocht, instapdram van Thomas Hardy/sazerac. Heb die maar eerst even open getrokken, ben benieuwd!
correctie, 't is juist, heb in de colruyt een fles Benchmark 8 gekocht, instapdram van Thomas Hardy/sazerac. Heb die maar eerst even open getrokken, ben benieuwd!
0 x
Een Miltonduff 10 jaar GM collection ingeschonken, lekkere wegdrinker 

0 x
Yapi schreef:subiet eens beginnen met een glencadam 10yo
Die Benchmark 8 drinkt goed weg. 15 euro voor een fles, en ik zou hem echt wel 80+ geven. 81,82 zo. Misschien net een puntje meer als de Jack Daniels # 7? Toffe beginbourbon!
0 x
Ik houd het 'simpel': Johhnie Walker Black Label.
Laatste dram uit de fles. Ben er best enthousiast over eigenlijk, prima blend. Wil de Double Black ook wel 's proberen binnenkort.
Laatste dram uit de fles. Ben er best enthousiast over eigenlijk, prima blend. Wil de Double Black ook wel 's proberen binnenkort.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Yapi schreef:Die Benchmark 8 drinkt goed weg. 15 euro voor een fles, en ik zou hem echt wel 80+ geven. 81,82 zo. Misschien net een puntje meer als de Jack Daniels # 7? Toffe beginbourbon!
Haha, ik heb die ook zien staan begin deze week. Ik had die daar nog nooit gezien en vroeg me af hoe die zou smaken.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- Levenswater
- Actief lid

Heb hier een lekkere Aberlour in het glas zitten.
0 x
Eerst een glas GlenScotia 12yo (de oude), ik kwam er snel weer achter waarom ik die ook al weer niet te hachelen vond. Dus er een flinke scheut Aberlour a'bunadh bij gemengd. En toen was ie verrassend lekker!
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Een Edradour CS batch 3 om de avond mee af te sluiten, héérlijk! 
0 x
johan brugge schreef:Yapi schreef:Die Benchmark 8 drinkt goed weg. 15 euro voor een fles, en ik zou hem echt wel 80+ geven. 81,82 zo. Misschien net een puntje meer als de Jack Daniels # 7? Toffe beginbourbon!
Haha, ik heb die ook zien staan begin deze week. Ik had die daar nog nooit gezien en vroeg me af hoe die zou smaken.
ja, tip gekregen tijdens Sazerac tasting. Echt mooie drinkwegbourbon
daarna afgesloten met Auchroisk 96 AM. Wow. Ik rate deze na eerste dram 85, maar na nu anderhalf uur te doen met een volle dram gaat ie naar 88. Gek, echt gek. Er zit meer in dan toen ik hem de eerste keer proefde. Ofwel zijn die 4 maand extra beter geweest voor ontwikkeling - die van mij of de fles, ik weet het niet. Nu nog bij rook van het hout, donkerder fruit en een lichte briny toets. Wow.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Bruichladdich 15yo 1986 Murray McDavid bourbon cask. Het is al heel lang geleden dat ik deze whisky nog gedronken heb. Dom dat ik ben heb ik indertijd geen tweede fles gekocht toen ik nog kon. Ik geloof dat Jeroen van The Bonding Dram deze twee jaar geleden nog op een tasting van 'oldies' gepresenteerd heeft. Hij vond deze de beste van de tasting, en terecht IMHO. En als ik een klein scheutje water in het glas doe en een nacht laat staan, ruik een sterke geur van gedroogde pruimen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Glenmorangie Cask Masters tasting zojuist afgesloten (inderdaad een latertje).
Blind:
Cask b: Grand Cru Bordeaux
Cask a: Grand Cru Bourgogne
Cask c: Manzanilla
In de komende dagen zal ik meer details plaatsen. Was een leuke en verrassende tasting !
En afgesloten met:
Teaninich 29yo, 52,2% A.D.Rattray
Glendronach 15yo Revival 46%
Bowmore 12yo 40%
Blind:
Cask b: Grand Cru Bordeaux
Cask a: Grand Cru Bourgogne
Cask c: Manzanilla
In de komende dagen zal ik meer details plaatsen. Was een leuke en verrassende tasting !
En afgesloten met:
Teaninich 29yo, 52,2% A.D.Rattray
Glendronach 15yo Revival 46%
Bowmore 12yo 40%
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- totalatool
- Forum goeroe

Gisteravond heb ik maar eens een fles GlenDronach CS opengetrokken.
0 x
Gisteravond begonnen met Jack Daniels White Rabbit Saloon om in de sfeer van de Paashaas te komen
.
Lekker zoet, maar ik kan er niet omheen dat er toch een geur van aceton of iets dergelijks in zit. Drinkt lekker weg maar die geur is niet te missen.
Daarna afgesloten met een Ardbeg 10 yo. Hmmmmmm....... Heerlijk!!!
.Lekker zoet, maar ik kan er niet omheen dat er toch een geur van aceton of iets dergelijks in zit. Drinkt lekker weg maar die geur is niet te missen.
Daarna afgesloten met een Ardbeg 10 yo. Hmmmmmm....... Heerlijk!!!

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”