Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Vandaag een rondje gall&gall gedaan met doppenkorting en 1 aberlour a'bunadh batch 49 en een craigellachie 13 y gekocht. Daarna via the web bij fine-whisky.de nog een a'bunadh batch 46, 49 en twee 50 gekocht. Blij dat ik vrijgezel ben 
0 x
Vandaag mijn eerste bestelling bij van Zuylen gedaan; Ledaig 2008 vW en een nieuwe BenRiach Septendecim.
0 x
Kilkerran WIP VI Bourbon
Na alle lovende woorden(hier, door Serge, tja, waar niet eigenlijk...) over deze whisky kon ik het niet laten om er een fles van aan te schaffen. Ben zeer benieuwd!
Na alle lovende woorden(hier, door Serge, tja, waar niet eigenlijk...) over deze whisky kon ik het niet laten om er een fles van aan te schaffen. Ben zeer benieuwd!
0 x
Hoi,
Heb vorige week een springbank green gekocht. Lekkere en bijzondere whisky moet ik zeggen
Henk
Heb vorige week een springbank green gekocht. Lekkere en bijzondere whisky moet ik zeggen
Henk
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Bimbam schreef::usa
Officieel natuurlijk met 30 dgn "oud" geen whisky, maar vermeld deze toch: Georgia Moon (shine)
haha sterkte ermee! geproefd in Leiden en direct gedumpt

0 x
Spirit of Freedom 30
Ik heb hem dan ook maar gekocht
Ik heb hem dan ook maar gekocht
0 x
Geen enkele andere whisky heeft zo lang op mijn wishlist gestaan als de fles die ik vandaag eindelijk, na veel wikken en wegen, gekocht heb: Highland Park Hjärta.

0 x
Via JohanBrugge (merci!), dé Amrut Blackadder 5/2009. Voor mij nog altijd één van de beste Amrut's die ik mocht proeven (waxy fruitbommetje), deed ooit iedereen versteld staan op een blind tasting van een ander forum... Onversneden gaf toen 91pts 
Zeer blij met deze aankoop , temeer omdat ik enkele maanden geleden ook dacht hem op de kop te kunnen tikken via dit forum maar toen bleek het toch om een ander batchnummer te gaan.
Zeer blij met deze aankoop , temeer omdat ik enkele maanden geleden ook dacht hem op de kop te kunnen tikken via dit forum maar toen bleek het toch om een ander batchnummer te gaan.
2 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

BWhisky schreef:Via JohanBrugge (merci!), dé Amrut Blackadder 5/2009. Voor mij nog altijd één van de beste Amrut's die ik mocht proeven (waxy fruitbommetje), deed ooit iedereen versteld staan op een blind tasting van een ander forum... Onversneden gaf toen 91pts
"Waxy fruitbommetje" klinkt precies in m'n straatje
Lekker hoor! Geniet er van!
1 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Die Amrut is inderdaad heel erg lekker. Vanaf het moment dat ik mijn eerste fles opende en inschonk kon ik onmiddellijk tonnen mango's met een vleugje alcohol ruiken.
2 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Die Amrut is inderdaad heel erg lekker. Vanaf het moment dat ik mijn eerste fles opende en inschonk kon ik onmiddellijk tonnen mango's met een vleugje alcohol ruiken.
Dat klinkt lekker
. Het water loopt ervan in m'n mond.Het heeft m'n nieuwsgierigheid in ieder geval opgewekt. Kijken of ik ergens een sampletje kan scoren.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Over welke hebben we het? Ik zie meerdere Amrut Blackadder's met 5/2009?
http://www.whiskybase.com/whisky/13621/ ... ingle-cask
http://www.whiskybase.com/whisky/15360/ ... e-cask-rum
http://www.whiskybase.com/whisky/15603/ ... ingle-cask (geen 5 maar wel voor België gebotteld voor The Nectar)
http://www.whiskybase.com/whisky/13621/ ... ingle-cask
http://www.whiskybase.com/whisky/15360/ ... e-cask-rum
http://www.whiskybase.com/whisky/15603/ ... ingle-cask (geen 5 maar wel voor België gebotteld voor The Nectar)
0 x
De bovenste. Id 13621. Stond in Johan zijn topic. 
1 x
- avdboom
- Top bijdrager

Heb 2 mooie samples buit gemaakt. Normaal niet vernoemenswaardig, maar ik ben er erg blij mee
, en vind het ook wel een leuk verhaal.
Toen mijn zusje mijn whisky collectie in aanbouw bewonderde vertelde ik haar e.e.a. over en kwam ik er tot mijn schrik achter dat mijn zusje (het stille muisje) ook whisky drinkt
. We kwamen er op door mijn Takketsuru 12, en zij is gek op Japan, spreekt het ook en is er geweest. Via een beurs kende zij iemand die nikka en e.e.a. importeerd uit Japan en zo is ze er mee in contact gekomen. Ze vond vooral de Yamazaki 18 lekker maar erg duur...
Ik even gezocht en bij drankdozijn stond hij toen voor 123 en kwam de nieuwe dozen 12 euro kortings aktie er aan, dus mijn zusje even getipt... dus zij had een mooie fles Yamazaki 18 voor 117 euro (denk dat dat in juli was??? !!!). Ik zou nog eens een glaasje proeven maar was er nog niet van gekomen en keek even wat die fles nu doet... bij Drankdozijn 189 ero in de aanbieding
. Had ik zelf ook maar een flesje of 10 gekocht....
Maar enfin, op een verjaardag een sample flesje meegenomen om hem dan thuis rustig te kunnen proeven, en ze had er nog 1, de Yoichi 12 waar ik ook al langere tijd benieuwd naar was! Ze stelde zelf voor van beiden een vol potje mee te nemen dus 2 mooie 6cl samples van de Yamazaki 18 en Yoichi 12
. De Yoichi 12 al een nipje van geproefd en hij doet mij denken aan de sprinbank 10 in de neus, maar wat een bom in de mond! En mijn zusje hield niet zo van erg geturfde zei ze.... 
Ik heb nog een bunna 18 sample om eens naast de Yamazaki te zetten, en een Coryvreckan voor naast de Yoichi. Ben benieuwd...
Toen mijn zusje mijn whisky collectie in aanbouw bewonderde vertelde ik haar e.e.a. over en kwam ik er tot mijn schrik achter dat mijn zusje (het stille muisje) ook whisky drinkt
Ik even gezocht en bij drankdozijn stond hij toen voor 123 en kwam de nieuwe dozen 12 euro kortings aktie er aan, dus mijn zusje even getipt... dus zij had een mooie fles Yamazaki 18 voor 117 euro (denk dat dat in juli was??? !!!). Ik zou nog eens een glaasje proeven maar was er nog niet van gekomen en keek even wat die fles nu doet... bij Drankdozijn 189 ero in de aanbieding
Maar enfin, op een verjaardag een sample flesje meegenomen om hem dan thuis rustig te kunnen proeven, en ze had er nog 1, de Yoichi 12 waar ik ook al langere tijd benieuwd naar was! Ze stelde zelf voor van beiden een vol potje mee te nemen dus 2 mooie 6cl samples van de Yamazaki 18 en Yoichi 12

Ik heb nog een bunna 18 sample om eens naast de Yamazaki te zetten, en een Coryvreckan voor naast de Yoichi. Ben benieuwd...
2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”