Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik heb denk ik al 3 weken geen dram aangeraakt. Ik heb wel eens vaker een periode dat ik er niet zo'n behoefte aan heb. En ik denk dat het dit keer de zomerse warmte is. Ik geef dan toch de voorkeur aan een heerlijk koud biertje.
Ik heb nog wel een ginger ale - whisky geprobeerd. Ginger ale is wel een favoriete frisdrank van mij en met een beetje whisky ook goed te doen. Maar de volgende keer gebruik ik er wel even een goedkopere fles voor..
Hoe drinken jullie de whisky met deze warmte? Gewoon als altijd of met een ijsklontje, parasolletje en een rietje?
Ik heb nog wel een ginger ale - whisky geprobeerd. Ginger ale is wel een favoriete frisdrank van mij en met een beetje whisky ook goed te doen. Maar de volgende keer gebruik ik er wel even een goedkopere fles voor..
Hoe drinken jullie de whisky met deze warmte? Gewoon als altijd of met een ijsklontje, parasolletje en een rietje?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Bushmills schreef:Hoe drinken jullie de whisky met deze warmte? Gewoon als altijd of met een ijsklontje, parasolletje en een rietje?
Ik blijf volharden in de 'peaty' whisky's. Weer of geen weer, turf gaat er altijd wel in.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Gisteravond een Glenrothes Select Reserve ingeschonken.
0 x
johan brugge schreef:Bushmills schreef:Hoe drinken jullie de whisky met deze warmte? Gewoon als altijd of met een ijsklontje, parasolletje en een rietje?
Ik blijf volharden in de 'peaty' whisky's. Weer of geen weer, turf gaat er altijd wel in.
Ik denk er precies hetzelfde over, Johan. De echte diehards?
0 x
Ik was er wel aan toe. Snel genomen voordat morgen weer een bloedhete week begint.
Brora. Gordon & MacPhail - Connoisseurs Choice 1982/ 2008 26yo, Vol. 43%, Ainslie & Heilbron Ltd.
Als er een "Zomer whisky" is zou deze dat zeker kunnen zijn. Fruit en nog eens fruit !
Zie mijn notitie: Brora 1982/2008 26yo 43%, G&M Connoisseurs Choice.
Brora. Gordon & MacPhail - Connoisseurs Choice 1982/ 2008 26yo, Vol. 43%, Ainslie & Heilbron Ltd.
Als er een "Zomer whisky" is zou deze dat zeker kunnen zijn. Fruit en nog eens fruit !
Zie mijn notitie: Brora 1982/2008 26yo 43%, G&M Connoisseurs Choice.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Momenteel (vanavond) drink ik de 1991 Coal Ila (11 jarige botteling van signatory uit 2003).
We hadden hem een paar maanden geleden ook als eens op tafel, maar toen vond ik hem niet zo geweldig.
Maar ik heb hem vanavond maar eens weer uit de kast gepakt en ingeschonken....
Ik weet niet of hij aan te merken is als zomerwhisky, maar ik vind hem nu wel prima.
We hadden hem een paar maanden geleden ook als eens op tafel, maar toen vond ik hem niet zo geweldig.
Maar ik heb hem vanavond maar eens weer uit de kast gepakt en ingeschonken....
Ik weet niet of hij aan te merken is als zomerwhisky, maar ik vind hem nu wel prima.
0 x
André schreef:We hadden hem een paar maanden geleden ook als eens op tafel, maar toen vond ik hem niet zo geweldig.
Maar ik heb hem vanavond maar eens weer uit de kast gepakt en ingeschonken (...) maar ik vind hem nu wel prima.
Misschien doordat de fles geopend is en er wat zuurstof bij is gekomen. Zie / hoor je wel vaker! Slainte

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Mijn laatste glas van de Longrow 10yo 1993. Ik ben mijn kastje wat aan het opruimen en de flessen waar nog maar één glas of zo in zit, gaan er eerst aan. Er gaan er dus waarschijnlijk nog volgen.
0 x
Kintra Ledaig 8 years old Heavily Peated
Zit met een Kintra Ledaig 8 years old Heavily Peated 50% in het glas. Mooi drammetje!
Cask nr.: 800124
Distilled: 10/2001
Bottled: 03/2010
Bourbon Hogshead
Cask nr.: 800124
Distilled: 10/2001
Bottled: 03/2010
Bourbon Hogshead
0 x
Tasting '72-'73
In het week-end samen met Laddie Teun en 2 andere vrienden 122 whiskies uit 1972 en 1973 geproefd .
Was een aangename bezigheid .
Groetjes Nol Willems
Was een aangename bezigheid .
Groetjes Nol Willems
Laatst gewijzigd door hetwhiskyforum op 19 Jul 2010, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwijzing toegevoegd
Reden: Verwijzing toegevoegd
0 x
Highland Park 12yo
Gisteravond een HP 12yo in geschonken. De bodem komt in zicht
Misschien dat dat ook te merken was qua smaak: hij smaakte me anders (scherpen, minder die uitgesproken honing) dan anders. Kan uiteraard ook door hetgeen komen wat ik eerder die dag gegeten en gedronken heb...
Anyways... nog 2 tot 3 drammetjes!
Anyways... nog 2 tot 3 drammetjes!
0 x
Nu maar weer eens een Laphroaig Quarter Cask 
0 x
Glenfiddich 15yo Solera Reserve
Denk dat ik me zo eens een Glenfiddich 15yo Solera Reserve ga inschenken.
0 x
Brora 27yo 53.8% DT '81-'08 Erg lekker, eerste wat ik proef is 'n soort zoetig, gemarineerde (plak)koek(basterd suiker, marmelade, donkere honing, melasse) iets van overrijpe banaan én abrikoos. Rijke finish! Hemels.
Op je gezondheid, Johannes! (en bedankt!)
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

I_SPEY schreef:Brora 27yo 53.8% DT '81-'08 Erg lekker, eerste wat ik proef is 'n soort zoetig, gemarineerde (plak)koek(basterd suiker, marmelade, donkere honing, melasse) iets van overrijpe banaan én abrikoos. Rijke finish! Hemels.![]()
Heel graag gedaan, René. Ik ben blij dat je hem goed vind. Ik heb er toch wel even aan moeten wennen. Ik ben deze avond laat nog gaan joggen. Daarna heb ik wat sla (salade voor jullie
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”