Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
frenkb
Actief lid
Actief lid

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?

Ongelezen berichtdoor frenkb » 16 Aug 2015, 17:49

Morgen jarig, dus zit te denken om vanavond m'n Glengoyne 21yo te openen! Mooie drank voor mijn oudejaarsavond :goedgedaan
1 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 16 Aug 2015, 20:39

frenkb schreef:Morgen jarig, dus zit te denken om vanavond m'n Glengoyne 21yo te openen! Mooie drank voor mijn oudejaarsavond :goedgedaan

Gefeliciteerd alvast :goedgedaan Laat maar weten hoe die is, ga in Januari waarschijnlijk lanks Glengoyne.. ben benieuwd! :duimop
0 x
2 ∞ & →

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 16 Aug 2015, 23:55

Zo te horen dus geen miskoop gedaan.

:yes
0 x

HEm
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor HEm » 22 Aug 2015, 14:22

De Arran 14y gisteren geopend.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 22 Aug 2015, 14:25

GlenDronach 18yo Tawny Port, Kilkerran WIP7 Bourbon :yes
0 x
2 ∞ & →

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 22 Aug 2015, 19:05

Geopend: wemyss longmorn 1996 toasted hazelnuts lekker! :hoera :goedgedaan
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 22 Aug 2015, 21:50

Mortlach 7yo 2008 vW.

Vanavond volgen nog de Mortlach 11yo 2003 vW & Mortlach 16yo 1996 CM.

Een Mortlach-avondje dus. De eerste is leuk, een hele mooie fruitige (tropisch, banaan) neus. Je merkt de leeftijd voornamelijk in de afdronk, pittig, zwarte peper.
0 x
2 ∞ & →

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 23 Aug 2015, 00:06

squaadgras schreef:Mortlach 7yo 2008 vW.

Een Mortlach-avondje dus. De eerste is leuk, een hele mooie fruitige (tropisch, banaan) neus. Je merkt de leeftijd voornamelijk in de afdronk, pittig, zwarte peper.

Mooie avond met vaders. Kon het niet laten om te eindigen met een Laphroaig 21yo FoL (hij is eindelijk open!), mooie whisky, mooie balans tussen zoetigheid en peat/smoke. 89+, zeker aan te raden! :Party
2 x
2 ∞ & →

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 23 Aug 2015, 00:33

Vaders lang uit op de bank, Neil Young op... Perpetuum ook nog open getrokken.. :lol: (En in tegenstelling tot wat ik van iedereen hoor; dit is best een leuke whisky, de prijs waard? Mhaw, waarschijnlijk niet.. maar Bourbon + Sherry.. mooi neusje, leuk smaakje, ik vind het best een prima whiskietje, doet me denken aan een zoete Caol Ila..)
0 x
2 ∞ & →

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Aug 2015, 00:43

squaadgras schreef:Vaders lang uit op de bank, Neil Young op... Perpetuum ook nog open getrokken.. :lol: (En in tegenstelling tot wat ik van iedereen hoor; dit is best een leuke whisky, de prijs waard? Mhaw, waarschijnlijk niet.. maar Bourbon + Sherry.. mooi neusje, leuk smaakje, ik vind het best een prima whiskietje, doet me denken aan een zoete Caol Ila..)

Ik kon er geen sherry in vinden. Heb er maar 1 geproefd in een ardbeg embassy voordat hij te koop was. Maar wat ik me vooral kan herinneren is een hele jonge whisky met een afdronk van as. Geen troep hoor. Maar vergeleken met de andere feis iles (waar ik er een paar van heb mogen proeven(lagavulin, laproaig, kilchoman 10tj wat geen feis ile is maar ok, en bunnahabhain) valt hij echt in het niet wat mij betreft. Maar nogmaals 1 klein glaasje in een winkel tijdens het flessen kijken. Niet 100% kunnen proeven.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 23 Aug 2015, 00:49

squaadgras schreef:
squaadgras schreef:Mortlach 7yo 2008 vW.

Mooie avond met vaders. Kon het niet laten om te eindigen met een Laphroaig 21yo FoL (hij is eindelijk open!), mooie whisky, mooie balans tussen zoetigheid en peat/smoke. 89+, zeker aan te raden! :Party

Vond hem ook :duimop . Maar zou er niet de 99 pond aan uitgeven. Voor dat geld krijg je heel wat mooiere whisky's.
1 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 23 Aug 2015, 00:55

Peter87 schreef:
squaadgras schreef:Vaders lang uit op de bank, Neil Young op... Perpetuum ook nog open getrokken.. :lol: (En in tegenstelling tot wat ik van iedereen hoor; dit is best een leuke whisky, de prijs waard? Mhaw, waarschijnlijk niet.. maar Bourbon + Sherry.. mooi neusje, leuk smaakje, ik vind het best een prima whiskietje, doet me denken aan een zoete Caol Ila..)

Ik kon er geen sherry in vinden. Heb er maar 1 geproefd in een ardbeg embassy voordat hij te koop was. Maar wat ik me vooral kan herinneren is een hele jonge whisky met een afdronk van as. Geen troep hoor. Maar vergeleken met de andere feis iles (waar ik er een paar van heb mogen proeven(lagavulin, laproaig, kilchoman 10tj wat geen feis ile is maar ok, en bunnahabhain) valt hij echt in het niet wat mij betreft. Maar nogmaals 1 klein glaasje in een winkel tijdens het flessen kijken. Niet 100% kunnen proeven.

... maandag wordt er toch een doosje verstuurd, dus zal er eentje bijsteken.. :lekker

Persoonlijk haal ik vooral in de neus de sherry eruit; pruimen, rood fruit. In de body iets minder maar toch ook een ergens een vleug vrij zoetige fruittonen. Afdronk indd. sigarenrook, zwarte peper en veel zilt (maar in dusdanige mate dat dit niet tegenstaat!). Hoe deze vergelijkt met andere Feis Iles bottelingen? Geen idee, die heb ik (helaas) nog niet op! Met mijn beperkte ervaring vind ik de Perpetuum niet onaardig iig..

mer1973 schreef:Vond hem ook :duimop . Maar zou er niet de 99 pond aan uitgeven. Voor dat geld krijg je heel wat mooiere whisky's.

Dat vermoed ik wel, maar om met de woorden van vaders te spreken: over de prijs moet je niet teveel nadenken, genieten. :hoedaf
1 x
2 ∞ & →

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 23 Aug 2015, 00:59

In deze tijd moet je daar inderdaad niet over nadenken Sören. :D :D :D
2 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Aug 2015, 01:12

Ik vond de auriverdes iig een pak beter. Gaat binnenkort een fles van open dus je weet wel hoe laat het dan is.
Verder heb ik de vooral de alligator goed mogen proeven en dat was echt wel andere koek zover ik me herinner.
M'n wb ratings uit die tijd moet je laten voor wat ze zijn want die zijn uiteraard met mee meegegroeid.
Heb er meerdere geproefd maar niet goed genoeg om zinnig over mee te praten.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 23 Aug 2015, 01:14

Verder brand m'n nieuwe bunna Eirigh na Greine me in m'n ogen. Maar ik heb hier in m'n hotel geen fatsoenlijke whiskyglazen tot m'n beschikking dus hij moet wachten met z'n vrijheid tot ik thuis ben. :boos
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”