Recente discontinued aankondigingen en geruchten?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Recente discontinued aankondigingen en geruchten?

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 30 Mar 2015, 21:15

Nino schreef:Ik zie je af en toe vragen :duimop
viewtopic.php?f=29&t=6839

Thnx! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 10 Apr 2015, 16:23

Oogadal schreef:
thijs100 schreef:De Founder's Reserve wordt later dit jaar hier geïntroduceerd, en dat betekent vrijwel zeker het einde van de 12yo in Nederland.
Ja, als de Founders Reserve ook hier geïntroduceerd wordt kun je er van uit gaan dat de 12yo ook hier verdwijnt. :Cry

Persoonlijk ben ik geen The Glenlivet Fan, dus het zal mij aan de anus oxideren welke blijft of gaat ;)
Voor diegene die zich zorgen maakt is dit wellicht een opsteker... blind-head-to-head-glenlivet

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Apr 2015, 16:46

edwinedje schreef:
Oogadal schreef:
thijs100 schreef:De Founder's Reserve wordt later dit jaar hier geïntroduceerd, en dat betekent vrijwel zeker het einde van de 12yo in Nederland.
Ja, als de Founders Reserve ook hier geïntroduceerd wordt kun je er van uit gaan dat de 12yo ook hier verdwijnt. :Cry

Persoonlijk ben ik geen The Glenlivet Fan, dus het zal mij aan de anus oxideren welke blijft of gaat ;)
Voor diegene die zich zorgen maakt is dit wellicht een opsteker... blind-head-to-head-glenlivet

:Slainte

Ik in principe ook niet, muv een aantal vintage bottelingen :bigsmile

Maar de Founders Reserve, de 12, 15 en 18 yo oxideert mij op exact dezelfde plek :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 12 Apr 2015, 22:44

Is er iemand die weet heeft dat de Talisker 10yo binnenkort uit het assortiment zal verdwijnen? In Frankrijk zou hij vervangen worden door de Talisker Skye NAS. Daar slaan ze zelfs aan het foerageren.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Glen F.
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Glen F. » 13 Apr 2015, 00:11

johan brugge schreef:Is er iemand die weet heeft dat de Talisker 10yo binnenkort uit het assortiment zal verdwijnen? In Frankrijk zou hij vervangen worden door de Talisker Skye NAS. Daar slaan ze zelfs aan het foerageren.

Bij Gall&Gall gaat de skye binnenkort de talisker 10 vervangen, werd verteld bij de proeverij op de gallwinkeldag zou mij dus niet verbazen als hij er helemaal uit gaat.
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 13 Apr 2015, 08:58

Glen F. schreef:
johan brugge schreef:Is er iemand die weet heeft dat de Talisker 10yo binnenkort uit het assortiment zal verdwijnen? In Frankrijk zou hij vervangen worden door de Talisker Skye NAS. Daar slaan ze zelfs aan het foerageren.

Bij Gall&Gall gaat de skye binnenkort de talisker 10 vervangen, werd verteld bij de proeverij op de gallwinkeldag zou mij dus niet verbazen als hij er helemaal uit gaat.

Dat voelde ik al op mijn klompen aan toen de sky er bij kwam...

Balen, nu voel ik me weer gepushed nog een 10yo in te slaan voordat de prijzen ook sky gaan... En dat ten koste van iets nieuws proberen...

Ik zie het wel. Heb me wel voorgenomen dat als er een geliefde expressie voor een NAS verdwijnt die mij eerst moet overtuigen alvorens ik bij die distilleerderij weer mijn geld uitgeef (voorlopig)! Ik heb nog genoeg anders op mijn wishlist staan om een hele tijd te vullen! Misschien zal het hun aan de reet roesten, maar ach...
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 13 Apr 2015, 09:09

Diageo bevestigt in dit artikel dat de Talisker 10 gewoon blijft bestaan.

Fears that the arrival of a new NAS whisky automatically means the disappearance of a much-loved bottling are not totally ungrounded: Macallan’s 1824 Series spelled the end of the 10, 12 and 15yo; and this year, The Glenlivet 12yo will be replaced in the UK and Germany by Founder’s Reserve. But rumours of Talisker 10’s demise appear to have been greatly exaggerated, and Diageo have already confirmed that it is here to stay.

Nou is de vraag natuurlijk in welke oplage de Talisker 10 nog wordt uitgebracht. Want dat hij blijft bestaan, betekent niet per se dat de 10yo straks nog heel makkelijk verkrijgbaar is. Ik denk dat we sowieso wel kunnen zeggen dat door de introductie van de Skye er minder van de 10 op de markt komt. Wellicht is de Talisker 10 hetzelfde lot beschoren als de Laddie Ten.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 13 Apr 2015, 20:48

Ik had dit bericht net ergens anders geplaatst, excuses dat het dubbel is:

Deze vandaag ook maar aangeschaft na geproefd te hebben in Leiden. Een zeer positieve verrassing. Ik heb vernomen dat deze er ook al uit gaat en wordt vervangen door een NAS. Dat gaat lekker tegenwoordig... Dus ik dacht, laat ik maar snel wezen voordat ik achter het net vis of de prijzen weer sky high gaan. Hieronder een link naar een site waar het wordt aangegeven:

https://www.reddit.com/r/Scotch/comment ... continued/

Nadurra 16 will be disappearing. The NAS Oloroso is the first of their new Nadurra finished offerings. The current Nadurra will return as a NAS offering sometime in the future.

Source - heard it at a tasting event from last year a Glenlivet rep.
0 x
Afbeelding

sopie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sopie » 17 Apr 2015, 19:49

Bowmore legend wordt vervangen door bowmore small batch. Vandaag gelezen bij een slijter in hun instore promotie.

Hibiki 12 wordt hibiki harnomy.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 17 Apr 2015, 23:09

Beiden zijn geen groot verlies. De Talisker 10yo daarentegen ... Qua prijs/kwaliteit kan die laatste wel tellen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 19 Apr 2015, 09:29

De Talisker is inderdaad jammer. Die moet er dan snel maar komen want hij kost gelukkig -nog- niet zo veel.
0 x
Afbeelding

AquaVitae
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 06 Mei 2015, 23:12

Glenlivet 12: De vertegenwoordiger van Maxxium vertelde me dat deze, as we speak, inderdaad wordt vervangen door de Founder's Reserve. De reden is het tekort aan sap.
Talisker 10: zelfde verhaal. Dat wordt de Skye, met als "stoerdere" broertje de Storm.

Ook de Singleton 12 gaat er trouwens uit. De Spey Cascade, Tailfire en Sunray zijn de vervangers.

De NAS'jes zijn niet te stoppen...
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Mei 2015, 08:19

AquaVitae schreef:Talisker 10: zelfde verhaal. Dat wordt de Skye, met als "stoerdere" broertje de Storm.

Dat vertelde de vertegenwoordiger dus? Want als je een paar posts terugleest in dit topic dan zie je dat ze bij Diageo zeggen dat de Talisker 10 blijft bestaan.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Mei 2015, 12:15

thijs100 schreef:
AquaVitae schreef:Talisker 10: zelfde verhaal. Dat wordt de Skye, met als "stoerdere" broertje de Storm.

Dat vertelde de vertegenwoordiger dus? Want als je een paar posts terugleest in dit topic dan zie je dat ze bij Diageo zeggen dat de Talisker 10 blijft bestaan.

Vertegenwoordiger misschien beetje teveel ingenomen van de 10 yo?

De helft van wat de gemiddelde vertegenwoordiger/verkoper uitkraamt is complete nonsens en/of non informatie trouwens. Trust me, ik weet echt waar ik het over heb :bigsmile Jaren gedaan.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

dalwinnie
Senior
Senior

Aberlour 10 jaar gaat er uit

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 07 Mei 2015, 20:10

Volgens whiskysite.nl
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”