Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Zojuist de Linkwood 24yo '90-'14 van whiskybroker geopend. Heerlijk fruitzoet geurtje, ontwikkelt zich mooi in het glas. Fijne whisky om de lente mee in te gaan 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Matti schreef:Zojuist de Linkwood 24yo '90-'14 van whiskybroker geopend. Heerlijk fruitzoet geurtje, ontwikkelt zich mooi in het glas. Fijne whisky om de lente mee in te gaan
Aan het ellendige weer te zien moet je daar nog een tijdje geduld voor hebben.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- avdboom
- Top bijdrager

Gisteren de laatste dram uit m'n Glen Grant Majors Reserve gehaald. Het was een kadotje en heb er erg van genoten. Niet spannends of complex, ik houd ook van wat meer kracht maar hij was zeer aangenaam, zeker als je de prijs er van (mijn mijn geval 0,00, maar anders ook) in beschouwing neemt! Voor een casual daily dram of als betaalbaar kado aan een ander zeker een aanrader mijn inziens 

0 x
Deze maand staat in het teken van het opslobberen van restjes, dus onlangs hebben deze flessen hun laatste druppels prijsgegeven:
- Glenburgie 1983 BB&R #9806. Een behoorlijk weerbarstige whisky, zeker geen easy drinker. Vrij scherp ook. Dit was een blinde koop en niet eentje die ik zou herhalen. Ik heb ook een Glenburgie van G&M uit 1997 geproefd en vond die stukken beter. Leeftijd zegt niet alles blijkt weer.
- Nikka Whisky From The Barrel batch #08J42B. Deze (of een andere batch) zou ik dus wel weer een keertje willen halen. Nu alle Japanse whisky qua prijs door het dak lijkt te gaan is deze volgens mij nog prima betaalbaar en zeker prima drinkbaar. Bij de laatste dram viel mij ineens ook een spoortje rook in de afdronk op.
Die heb ik ook eens op bezoek bij iemand gehad. Viel mij heel erg mee, best lekker zelfs. Zeker voor de prijs die ervoor gevraagd wordt.
- Glenburgie 1983 BB&R #9806. Een behoorlijk weerbarstige whisky, zeker geen easy drinker. Vrij scherp ook. Dit was een blinde koop en niet eentje die ik zou herhalen. Ik heb ook een Glenburgie van G&M uit 1997 geproefd en vond die stukken beter. Leeftijd zegt niet alles blijkt weer.
- Nikka Whisky From The Barrel batch #08J42B. Deze (of een andere batch) zou ik dus wel weer een keertje willen halen. Nu alle Japanse whisky qua prijs door het dak lijkt te gaan is deze volgens mij nog prima betaalbaar en zeker prima drinkbaar. Bij de laatste dram viel mij ineens ook een spoortje rook in de afdronk op.
avdboom schreef:Gisteren de laatste dram uit m'n Glen Grant Majors Reserve gehaald. Het was een kadotje en heb er erg van genoten. Niet spannends of complex, ik houd ook van wat meer kracht maar hij was zeer aangenaam, zeker als je de prijs er van (mijn mijn geval 0,00, maar anders ook) in beschouwing neemt! Voor een casual daily dram of als betaalbaar kado aan een ander zeker een aanrader mijn inziens
Die heb ik ook eens op bezoek bij iemand gehad. Viel mij heel erg mee, best lekker zelfs. Zeker voor de prijs die ervoor gevraagd wordt.
0 x
De Finlaggan single malt op CS. Valt mij in eerste instantie wat tegen. Vind bv de Arran Machrie Moor CS stukken lekkerder met veel meer diepgang, maar ja, kost ook wel wat meer.
0 x
- Liquid_Gold
- Senior

Net geledigd : Glen Elgin 16y 2008 OB, Friends of the Classic Malts
0 x
Laatste beetje van mijn fles Mortlach 21 G&M. Best okay, maar het afscheid doet me weinig pijn.
0 x
Net geopend: Glenfarclas 10 jaar oud. Helemaal niet gek voor zo'n jonge whisky.
1 x
thijs100 schreef:Laatste beetje van mijn fles Mortlach 21 G&M. Best okay, maar het afscheid doet me weinig pijn.
Niet aan te raden dus? Ik ben normaal best een fan van Mortlach, vanwege z'n volle karakter, komt dat hier niet in terug?
0 x
D3US schreef:thijs100 schreef:Laatste beetje van mijn fles Mortlach 21 G&M. Best okay, maar het afscheid doet me weinig pijn.
Niet aan te raden dus? Ik ben normaal best een fan van Mortlach, vanwege z'n volle karakter, komt dat hier niet in terug?
Een vol karakter heeft deze zeker niet. Wat dat betreft niet te vergelijken met de F&F. Een beetje een metalig bijsmaakje kreeg ie halverwege de fles, doet 'm geen goed. Echt geen verkeerde whisky, maar ook geen absolute topper. Dit schreef ik er eerder over: http://wordsofwhisky.com/mortlach-21yo- ... -macphail/
0 x
Vanavond een flesje Ardbeg Uigeadeail open getrokken 

1 x
- totalatool
- Forum goeroe

Hij is iets meer dan drie jaar open geweest, maar gisteravond dan toch eindelijk geleegd om plaats te maken voor iets beters: Tullamore Dew. Ik vond hem trouwens niet eens zo onaardig, maar de Irish coffee waar hij voor bedoeld was heb ik nooit gemaakt.
0 x
2 bottle kills, de schitterende Clynelish BB&R 1996 en de Teaninich 29yo Dewar's. Nu nog 44 flessen open… er staan er nog 10 op "kill-modus"
Zaterdag gaan er wel wat nieuwe open
Zaterdag gaan er wel wat nieuwe open

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”