Bang for your buck
Re: Bang for your buck
https://www.whiskybase.com/whisky/77852/girvan-2006-whb
gisteren binnen gekregen, voor dat geld een no-brainer!
gisteren binnen gekregen, voor dat geld een no-brainer!
0 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

Na net te hebben geproefd, zeker eentje om dit lijstje toe te voegen, al is de fles nog zeer moeilijk te vinden denk ik omdat we al 5 batches verder zitten ondertussen:
Aberlour A'bunadh batch #49

0 x
ovanpuyvelde schreef:Na net te hebben geproefd, zeker eentje om dit lijstje toe te voegen, al is de fles nog zeer moeilijk te vinden denk ik omdat we al 5 batches verder zitten ondertussen:
![]()
![]()
Als ie nog verkrijgbaar was, had ik hem hier ook vermeld. Aan de prijs waar ik hem vorig jaar op de boot vanuit Schotland voor heb kunnen kopen, was het in ieder geval zeker een bang for my buck
De beide Strathclydes heb ik inmiddels geproefd. Lekker whisky's die 86 à 87 punten waard zijn, maar aan een prijs van over de 60 euro vind ik die hier toch niet echt thuis horen.
0 x
ovanpuyvelde schreef:Na net te hebben geproefd, zeker eentje om dit lijstje toe te voegen, al is de fles nog zeer moeilijk te vinden denk ik omdat we al 5 batches verder zitten ondertussen:
![]()
![]()
Dringend tijd dat jij je op whiskyauction registreert.
0 x
- defeatless
- Moderator

Kay schreef:ovanpuyvelde schreef:Na net te hebben geproefd, zeker eentje om dit lijstje toe te voegen, al is de fles nog zeer moeilijk te vinden denk ik omdat we al 5 batches verder zitten ondertussen:
![]()
![]()
Als ie nog verkrijgbaar was, had ik hem hier ook vermeld. Aan de prijs waar ik hem vorig jaar op de boot vanuit Schotland voor heb kunnen kopen, was het in ieder geval zeker een bang for my buck![]()
De beide Strathclydes heb ik inmiddels geproefd. Lekker whisky's die 86 à 87 punten waard zijn, maar aan een prijs van over de 60 euro vind ik die hier toch niet echt thuis horen.
Bij woudenberg staan er nog 2. Althans gisteren. Was er zelf ook enigszins verbaasd over, maar zat al op m'n budget.
0 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

Tom2 schreef:ovanpuyvelde schreef:Na net te hebben geproefd, zeker eentje om dit lijstje toe te voegen, al is de fles nog zeer moeilijk te vinden denk ik omdat we al 5 batches verder zitten ondertussen:
![]()
Dringend tijd dat jij je op whiskyauction registreert.
Daar ga ik voorlopig niet aan beginnen. Mijn koopgedrag swingt zo al genoeg de pan uit

3 x
![]()
![]()
Ik zie dat er in het aanbod 1 te koop staat voor 60 euro aanbieder is MyStuff
0 x
Bushmills 10 ? Vorige zomer voor nog geen €20 gekocht bij D12. Inmiddels is die €21,50 in Nederland en voor Belgen dat bedrag + €5 (smerige Belgische wetgeving => accijnzen
)
Ik blijf het een hele mooie whiskey vinden.
)Ik blijf het een hele mooie whiskey vinden.
0 x
[quote="Michaël"]Bushmills 10 ? Vorige zomer voor nog geen €20 gekocht bij D12. Inmiddels is die €21,50 in Nederland en voor Belgen dat bedrag + €5 (smerige Belgische wetgeving => accijnzen
)
Ik blijf het een hele mooie whiskey vinden, zelfs voor de meerprijs, maar voor €20 was het top prijs/kwaliteit.
)Ik blijf het een hele mooie whiskey vinden, zelfs voor de meerprijs, maar voor €20 was het top prijs/kwaliteit.
0 x
-
dutchscotch
- Actief lid

De Monkey Shoulder blended malt is te koop voor 23,50 bij D12. Het is zeker niet de beste/meest complexe whisky ooit, maar voor dat geld is het een goede prijs kwaliteit verhouding. Lekkere daily dram.
0 x
dutchscotch schreef:De Monkey Shoulder blended malt is te koop voor 23,50 bij D12. Het is zeker niet de beste/meest complexe whisky ooit, maar voor dat geld is het een goede prijs kwaliteit verhouding. Lekkere daily dram.
Persoonlijk vind ik deze blend van Adelphi dan beter http://www.whiskysite.nl/nl/adelphi-pri ... blend.html al zou ik hem de tittel 'Bang for your buck' niet geven
0 x
-
dutchscotch
- Actief lid

Skiddilly schreef:dutchscotch schreef:De Monkey Shoulder blended malt is te koop voor 23,50 bij D12. Het is zeker niet de beste/meest complexe whisky ooit, maar voor dat geld is het een goede prijs kwaliteit verhouding. Lekkere daily dram.
Persoonlijk vind ik deze blend van Adelphi dan beter http://www.whiskysite.nl/nl/adelphi-pri ... blend.html al zou ik hem de tittel 'Bang for your buck' niet geven
Is wel eens het proberen waard. 20 euro is ook geen grote hap uit m'n portemonnee.
0 x
Kay schreef:ovanpuyvelde schreef:Na net te hebben geproefd, zeker eentje om dit lijstje toe te voegen, al is de fles nog zeer moeilijk te vinden denk ik omdat we al 5 batches verder zitten ondertussen:
![]()
![]()
Als ie nog verkrijgbaar was, had ik hem hier ook vermeld. Aan de prijs waar ik hem vorig jaar op de boot vanuit Schotland voor heb kunnen kopen, was het in ieder geval zeker een bang for my buck![]()
.
Is batch 49 zo goed dan?
Ik ben deze de afgelopen paar dagen een paar keer tegengekomen.
0 x
Jonadawi schreef:Kay schreef:ovanpuyvelde schreef:Na net te hebben geproefd, zeker eentje om dit lijstje toe te voegen, al is de fles nog zeer moeilijk te vinden denk ik omdat we al 5 batches verder zitten ondertussen:
![]()
![]()
.
Is batch 49 zo goed dan?
Hopelijk in je voorraadkast ...
2 x
Jonadawi schreef:Kay schreef:ovanpuyvelde schreef:Na net te hebben geproefd, zeker eentje om dit lijstje toe te voegen, al is de fles nog zeer moeilijk te vinden denk ik omdat we al 5 batches verder zitten ondertussen:
![]()
![]()
.
Is batch 49 zo goed dan?
Vind ik wel. Ter vergelijking van alle batches die ik geproefd heb de gemiddelde score op Whiskybase en hoe ik ze gescoord heb:
Batch #23 60.20 % : 87.92 - 88
Batch #30 59.80 % : 88.48 - 89
Batch #32 60.40 % : 87.64 - 88
Batch #34 59.50 % : 87.86 - 88
Batch #35 60.30 % : 88.03 - 88
Batch #39 59.80 % : 88.61 - 89
Batch #40 60.00 % : 82.98 - 86
Batch #44 59.70 % : 87.17 - 88
Batch #45 60.20 % : 86.81 - 86
Batch #46 60.40 % : 85.50 - 86
Batch #47 60.70 % : 87.91 - 88
Batch #49 60.10 % : 88.31 - 88