Peter_vintage1992 schreef:hey ik heb een vraag waar google niet helemaal bruikbaar voor was (tot zover mijn skillset met google)![]()
Wanneer mag je jezelf een 'Connaisseur' noemen? moet je daar een opleiding/cursus voor gedaan hebben? of is het al voldoende als je een uitgebreide kennis hebt over whisky, the making of, rijping, bottling en tasting? Of misschien wanneer je zelf professionele tastings geeft?
help me out here
Een hoop definities die voor interpretatie vatbaar zijn. Niet ook connaisseur, maar ook professionele tastings. Ik denk namelijk dat er een hoop mensen zijn die tastings geven, maar zelf niet voldoende kaas gegeten hebben om daadwerkelijk ook voldoende substantie te kunnen bieden.
Zie Jim Murray. Is hij een connaisseur? Als je zijn publicaties beoordeelt, vast niet. Maar hij zal het waarschijnlijk toch zijn, alleen zijn ziel hebben verkocht aan de duivel en daarom zulke onzin publiceren.
Verder ben ik het wel met Nino eens. Bescheidenheid siert de mens.
Ik meen dat een soortgelijke discussie ook als eens is gevoerd op whiskybase, misschien vind je daar nog meer zienswijzen.