Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
Zojuist mijn 20cl flesje Talisker 10yo geopend en eens naast mijn samples van Talisker Skye en Storm gezet.
De Talisker 10yo is tot nu toe mijn all time favourite. De Skye en Storm vielen me enigszins tegen. Prima whisky's, maar kunnen zeker niet tippen aan de 10yo imho. Persoonlijk scoor ik de 10yo op een (bijna belachelijke) 93, de Skye en Storm respectievelijk 83 en 85.
Binnenkort ook nog de 18yo, DE 2000/2011 en 57° North eens openen en vergelijken met de 10yo. Verwacht vooral veel van de 18yo.
De Talisker 10yo is tot nu toe mijn all time favourite. De Skye en Storm vielen me enigszins tegen. Prima whisky's, maar kunnen zeker niet tippen aan de 10yo imho. Persoonlijk scoor ik de 10yo op een (bijna belachelijke) 93, de Skye en Storm respectievelijk 83 en 85.
Binnenkort ook nog de 18yo, DE 2000/2011 en 57° North eens openen en vergelijken met de 10yo. Verwacht vooral veel van de 18yo.
0 x
Gisteren geledigd: Glengoyne 12yo
en dus ook weer een flesje geopend: Benromach 2000, Finished in Port Casks
en dus ook weer een flesje geopend: Benromach 2000, Finished in Port Casks
Laatst gewijzigd door Bouncer op 03 Aug 2015, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

DutchEdge schreef:Zojuist mijn 20cl flesje Talisker 10yo geopend en eens naast mijn samples van Talisker Skye en Storm gezet.
Zowel de 18yo als de DE vind ik beide toppers.
Dat word genieten

1 x
Rozenbankje schreef:DutchEdge schreef:Zojuist mijn 20cl flesje Talisker 10yo geopend en eens naast mijn samples van Talisker Skye en Storm gezet.
Zowel de 18yo als de DE vind ik beide toppers.
Dat word genieten
De DE 2000/2011 en de 57° North ook nog geproefd. De 57 lijkt erg op de 10, maar is wat krachtiger/intenser. Ook wel een stukje jonger denken ik. De DE ben ik helemaal met je eens, echt een topper. Is een mooi uitgebalanceerde versie, iets minder 'heftig' dan de 10yo, maar wel mooie tonen van gedroogd donker fruit erbij. Deze blijft wat meer 'binnen de lijntjes' om het zo maar te zeggen, maar behoudt wel echt het Talisker karakter. Bij de Storm en vooral de Skye vind ik dat iets minder.
Jammer dat het maar 20cl is, maar zal er volop van genieten. Nu nog de 18yo, dat is wel een normale, grote fles.

0 x
zojuist mijn Coal ila met hermitage finish van G&M geopend.
Toppertje zeg!!
Toppertje zeg!!
0 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Zojuist geopend: Glen Grant 1995-2012 Duncan Taylor vat 85123. Een beetje een gok, maar die valt me nou eens echt niks tegen!
0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Vanavond in de tuin Talisker Storm leeg gemaakt.
0 x
Bunnahabhain 9yo 2005 SV geopend.
Wat een belachelijk goede 9 jaar oude whisky zeg.
Als ik m'n handen nog maar aan een paar flesjes kon krijgen. Dan wist ik het wel
Als ik m'n handen nog maar aan een paar flesjes kon krijgen. Dan wist ik het wel
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Peter87 schreef:Bunnahabhain 9yo 2005 SV geopend.
Ik heb ook al zo'n goede 9yo Bunnahabhain, SV 2001
Echt waanzinnig lekker.
Zowel Signatory als Bunnahabhain zijn goed bezig
1 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Na nog 2x ++ voor Bunna ben ik nu om, ga meteen op zoek.. wat is een aanrader, Signatory duidelijk. En?
0 x
2 ∞ & →
Glenfarclas 25yo geledigd. Had er wel iets meer van verwacht.
0 x
Rozenbankje schreef:Peter87 schreef:Bunnahabhain 9yo 2005 SV geopend.
Ik heb ook al zo'n goede 9yo Bunnahabhain, SV 2001
Echt waanzinnig lekker.
Zowel Signatory als Bunnahabhain zijn goed bezig
Sampleswap?

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Talisker 18yo
Vanmiddag open gemaakt. Wat een prachtige whisky, spirit en invloed van het vat mooi in balans imho.
Vanmiddag open gemaakt. Wat een prachtige whisky, spirit en invloed van het vat mooi in balans imho.
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Glenturret Sherry Edition, die ik goedkoop op de kop heb kunnen tikken. Best leuk, voor de prijs! Neus doet aan Glendronach denken, top.
0 x
2 ∞ & →
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”