Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik drink - nippen is het eigenlijk - momenteel 'n Lagavulin DE uit 1984 (D.1984 - B.2001 - lgv.4/468 special release, limited edition, PX cask) double matured en hij is voortreffelijk. Dat wist ik natuurlijk wel, maar 't was al weer zo lang geleden! Hij staat naast me op 'n tafeltje en voortdurend komen er dan van die heerlijke, zachte rook-/turf-/zeegeuren je neus in en da's dus echt kicken! Je proeft heel duidelijk de turf+rook, maar op de een of andere manier blijft alles zacht, totaal geen overmatige turfsmaak, eerder fluweelzacht. Onbegrijpelijk lekker.
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

I_SPEY schreef:Ik drink - nippen is het eigenlijk - momenteel 'n Lagavulin DE uit 1984 (D.1984 - B.2001 - lgv.4/468 special release, limited edition, PX cask) double matured en hij is voortreffelijk. Dat wist ik natuurlijk wel, maar 't was al weer zo lang geleden! Hij staat naast me op 'n tafeltje en voortdurend komen er dan van die heerlijke, zachte rook-/turf-/zeegeuren je neus in en da's dus echt kicken! Je proeft heel duidelijk de turf+rook, maar op de een of andere manier blijft alles zacht, totaal geen overmatige turfsmaak, eerder fluweelzacht. Onbegrijpelijk lekker.
klinkt goed zeg
momenteel de gewone lagavulin 16
ook lekker
geniet ervan

0 x
Yamazaki 18 43%, smaakte mij erg goed moet ik zeggen...
Nu al meteen een Samaroli Banff 74. De geur was om bij te sterven bij het openen van de fles
Positief dan
edit: de smaak is ongekend. Ik moet dit even laten bezinken. Lijkt wat peperig, mosterd, Lochside-soort fruitigheid. Pompelmoessap. Lichte vanille. Ongelofelijk sterk en vol voor 45%. sh... Ik was gewaarschuwd dat Banff er wel eens voor zorgt dat je een ganse fles in een weekend uitdrinkt. Ik kan het goed geloven.
Nu al meteen een Samaroli Banff 74. De geur was om bij te sterven bij het openen van de fles
Positief dan
edit: de smaak is ongekend. Ik moet dit even laten bezinken. Lijkt wat peperig, mosterd, Lochside-soort fruitigheid. Pompelmoessap. Lichte vanille. Ongelofelijk sterk en vol voor 45%. sh... Ik was gewaarschuwd dat Banff er wel eens voor zorgt dat je een ganse fles in een weekend uitdrinkt. Ik kan het goed geloven.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Je maakt mij ongelooflijk curieus, Bart! Ik heb momenteel een good old Caol Ila 12yo OB in mijn glas. Die loopt echt gevaarlijk makkelijk binnen. Ik word zo stilaan een CIW, vrees ik.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Een droevig moment, zojuist het allerlaatste druppeltje van mijn Glenmorangie Signet opgedronken.
Maarrrr, na deze abdicatie staat de opvolger alweer klaar om opgehaald te worden, de Ealanta
Ben erg benieuwd!
Maarrrr, na deze abdicatie staat de opvolger alweer klaar om opgehaald te worden, de Ealanta
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

eerst littlemill whiskybroker
nu littlemill archives 1992
dadelijk lekker uit eten bij de griek
hou het daar bij een ouzootje

0 x
edwin1973 schreef:eerst littlemill whiskybroker
Humm, klinkt best lekker allemaal
0 x
Eens wat nieuwtjes open doen
Beginnen met de Ben Nevis 10yo, daarna de Glencadam 10yo, Kilkerran WIP #4 & Port Charlotte An Turas Mor.
Beginnen met de Ben Nevis 10yo, daarna de Glencadam 10yo, Kilkerran WIP #4 & Port Charlotte An Turas Mor.
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

I_SPEY schreef:edwin1973 schreef:eerst littlemill whiskybroker
Humm, klinkt best lekker allemaal
inderdaad mag niet klagen

0 x
johan brugge schreef:Je maakt mij ongelooflijk curieus, Bart! Ik heb momenteel een good old Caol Ila 12yo OB in mijn glas. Die loopt echt gevaarlijk makkelijk binnen. Ik word zo stilaan een CIW, vrees ik.
We gaan die samen wel eens proeven, Johan
0 x
Nondeju wat heb ik net veel lekkers op zeg. In volgorde (en omgekeerd, en nog een keertje terug en daarna door elkaar
);
Glen Spey 2012 10yo 45,8% van Creative Whiskey Company (lekker honing, bloesem geur, eerst slokje huh, gebrande nootjes komt later appeltaart doorheen. Met water granny smith en bij 2de rondje salmiakdrop???)
Inchgower 2000 11yo 45% The Carn Mor (kruidig, cocos achtig, deed me aan een woktent denken qua geur en dat is POSITIEF bedoeld. Na eerst slok, uhm.... KNOFLOOK!!!??? en blijft kruiden, maar niet te zoals ik het hier stel. Met water blijven de kruiden, maar wordt de afdronk langer)
Glenlossie 1992 19yo 51,2% Duncan Taylor (Eerst geur is een tropisch strand met ananas, mango. Bij de eerst slok blijven deze exotische vruchten hangen, heerlijke viscositeit. Met water zuurtjes van ananas en mango. Notitie was sparen totdat ik de prijs zag, niet asociaal, maar wel genoeg om te denken dat ik het er NIET voor over had)
Speyside Dist. 1996 16yo 50% Old Malt Cask Douglas Laing (Sherry knaller met 90% pure chocolade geur, zachte afdronk met een bittertje van drop? Ab-so-luut geen water, word te bitter volgens mn buurman)
Spice King 12yo, 40% Wemyss Malts (nee dank u wel. Slokje, kaboem smaak die niet te definieeren is, niets. Werd ook gepresenteerd als een lekkere borrel, niets meer en niets minder).
MacAllen/Laphroaig 8yo 46% Douglas Laing Double Barrel (nog maals een nee dank u. Maar dan, banaantjes, turf, sigarenkistjes en niet te zoals ik helaas teleurgesteld was in de enige Islay die ik ooit had gedronken. Ik weet beter!)
Coal Ila 1990 21yo 50% Old Malt Cast Douglas Laing (wow wow wow wow, wat een knaller is dit. Ziltig, turfje, toastje zalm erbij. Wat een een genot. Was de prijs ook).
En wat hebben we uiteindelijk gekocht? De double barrel en de Carn Mor. Waarom niet de twee lekkerste (Caol Ila en Glenlossie)? Ik vond bijna 250 voor 2 flessen terwijl ik zeker weet dat ik er NIET vanaf kan blijven gewoonweg zon-de. Waarom dan deze 2? Gewoon gevoel, deze bevielen me het beste.
Ik wil met dit epistel Whiskey Import Nederland hartelijk danken voor deze waanzinnige ervaring, de bevlogen manier waarover jullie over deze godendrank praten, de mooie aankopen en zeker weten tot ziens.
);Glen Spey 2012 10yo 45,8% van Creative Whiskey Company (lekker honing, bloesem geur, eerst slokje huh, gebrande nootjes komt later appeltaart doorheen. Met water granny smith en bij 2de rondje salmiakdrop???)
Inchgower 2000 11yo 45% The Carn Mor (kruidig, cocos achtig, deed me aan een woktent denken qua geur en dat is POSITIEF bedoeld. Na eerst slok, uhm.... KNOFLOOK!!!??? en blijft kruiden, maar niet te zoals ik het hier stel. Met water blijven de kruiden, maar wordt de afdronk langer)
Glenlossie 1992 19yo 51,2% Duncan Taylor (Eerst geur is een tropisch strand met ananas, mango. Bij de eerst slok blijven deze exotische vruchten hangen, heerlijke viscositeit. Met water zuurtjes van ananas en mango. Notitie was sparen totdat ik de prijs zag, niet asociaal, maar wel genoeg om te denken dat ik het er NIET voor over had)
Speyside Dist. 1996 16yo 50% Old Malt Cask Douglas Laing (Sherry knaller met 90% pure chocolade geur, zachte afdronk met een bittertje van drop? Ab-so-luut geen water, word te bitter volgens mn buurman)
Spice King 12yo, 40% Wemyss Malts (nee dank u wel. Slokje, kaboem smaak die niet te definieeren is, niets. Werd ook gepresenteerd als een lekkere borrel, niets meer en niets minder).
MacAllen/Laphroaig 8yo 46% Douglas Laing Double Barrel (nog maals een nee dank u. Maar dan, banaantjes, turf, sigarenkistjes en niet te zoals ik helaas teleurgesteld was in de enige Islay die ik ooit had gedronken. Ik weet beter!)
Coal Ila 1990 21yo 50% Old Malt Cast Douglas Laing (wow wow wow wow, wat een knaller is dit. Ziltig, turfje, toastje zalm erbij. Wat een een genot. Was de prijs ook).
En wat hebben we uiteindelijk gekocht? De double barrel en de Carn Mor. Waarom niet de twee lekkerste (Caol Ila en Glenlossie)? Ik vond bijna 250 voor 2 flessen terwijl ik zeker weet dat ik er NIET vanaf kan blijven gewoonweg zon-de. Waarom dan deze 2? Gewoon gevoel, deze bevielen me het beste.
Ik wil met dit epistel Whiskey Import Nederland hartelijk danken voor deze waanzinnige ervaring, de bevlogen manier waarover jullie over deze godendrank praten, de mooie aankopen en zeker weten tot ziens.
0 x
ipv Kilkerran gevolgd door Port Charlotte ATM toch maar voor de opvolger Springbank 10yo gekozen... potjandorie zeg, dat Campbeltowngedoe is serieus the sh.. zeg!
Vooral heel erg verrast over de kwaliteit van de Kilberran Batch 4.
Vooral heel erg verrast over de kwaliteit van de Kilberran Batch 4.
0 x
Kay schreef:Glengyle Kilkerran Work In Progress III
Ik verheug me al op de Kilkerrans die over een jaar of 10 gaan uitkomen, want een whisky van 7 jaar oud van deze kwaliteit en complexiteit belooft wat. Een onmiskenbare Campbeltown fruitigheid, maar iets ziltiger en complexer dan de jonge Springbanks en Longrows.
Ik heb nu net WIP IV op - zat even op zoekfunctie, vandaar de referaat naar vorig jaar en jouw post - en ik kan het alleen maar beamen. Sla dit spul op, want het wordt een killer, deze distilleerderij! Voor mij veel 'correcter' dan Kilchoman, om er zo maar 1 te noemen, de prijs van zo'n WIP is echt kwalitatief genadeloos.
Schreef het net op whiskybase, als je ook maar iets hebt met Campbeltown whisky's is dit een gok die je niet zult beklagen. 35 euro voor zo'n whisky. Echt top!!! Mocht ik geld sch**ten, ik kocht me een jandoedel aan Kilkerrans van Glengyle!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik heb ook eens een Kilkerran WIP II gehad en die vond ik ook voor zo'n jonge whisky wel wat potentieel hebben. Nu zit ik met een Nikka from the barrel voor m'n neus en domme hij smaakt zenne!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”