Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik heb gisteravond de laatste dram uit m'n fles Glen Moray 8yo gedronken. Had 'm voor m'n verjaardag gekregen. Gezien de leeftijd verwachte ik weinig van deze whisky maar naar gelang de fles verder leeg ging (in de loop van de weken) begon ik steeds meer van deze whisky te houden. Heerlijk frisse geuren in de neus van vers gemaaid gras, groene vegetatie en wat appel en citrus. Kleine hint van geroosterde amandelen. Smaak is een volle, zoete smaak van amandelspijs met een hele soepele, frisse afdronk. Wat mij betreft echt een hele verassende dram. Wel meer iets voor in de zomer, maar ook in de winter smaakt hij erg goed.
0 x
Zwaar gelunched dus had zin in 2 drammetjes. Was uiteindelijk famous grouse gold reserve geworden, lekker voor een mooi prijsje.
Als je er aan ruik vind ik hem sherry achtig met vanille, afdronk is ietwat droog, net een beetje turf.
Zal denk ik wel vaker een betere blend in huis halen, deze schaar ik er wel onder, maar das persoonlijk
Edit: ik besef me wel dat mijn smaak afwijkt van andere recensies.
Als je er aan ruik vind ik hem sherry achtig met vanille, afdronk is ietwat droog, net een beetje turf.
Zal denk ik wel vaker een betere blend in huis halen, deze schaar ik er wel onder, maar das persoonlijk
Edit: ik besef me wel dat mijn smaak afwijkt van andere recensies.
0 x
Al eerder gehad, maar toch het vermelden waard, (over goeie blends gesproken Daniel) Compass Box Great King Street.
0 x
Gisterenavond een 16 jaar oude Longmorn van WIlson & Morgan die gefinished heeft op,een cognac-vat.
0 x
Eerst Hazelburn 8, nu Bruichladdich Rocks: citrus, menthol, beetje zurige neus. In vergelijking met de eerste een stuk minder moutig maar met een veel langere afdronk waarin het caramel en mout meer terug komt, balans is goed maar niet fantastisch. OK whisky, 85. Hazelburn 88.
Laatst gewijzigd door Otje op 26 Jan 2013, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Marshammie
- Actief lid

Om eerst de koffiesmaak kwijt te raken, een Statesman blend bij de Duitse Aldi gekocht. Overigens helemaal geen verkeerde whisky. Ooit gekocht om met cola te mengen, maar daar is de whisky eigenlijk te goed voor.
En toen een Glenmorangie original.
Later op de avond nog een The Glenlivet 12, een Dufftown 12 en als afsluiter een Balvenie doublewood.
En toen een Glenmorangie original.
Later op de avond nog een The Glenlivet 12, een Dufftown 12 en als afsluiter een Balvenie doublewood.
Laatst gewijzigd door Marshammie op 27 Jan 2013, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Eerst een La Chouffe blond en nu iets sterkers: de Old Pulteney 17.
Straks denk ik nog een Springbank 10 (beetje peat).
Straks denk ik nog een Springbank 10 (beetje peat).
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

eerst littlemill van de whiskybroker
nu aan een laphroaig 1992 archives
straks een port charlotte smws

nu aan een laphroaig 1992 archives
straks een port charlotte smws

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Laphroaig 10yo CS batch 2. Hij staat nu al een minuut of tien te ademen, maar de neus blijft heel subtiel maritiem en medicinaal. Later meer.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
johan brugge
- Forum goeroe

Hohohoooo!! Ik heb batch 1 mogen proeven in een sample en die vond ik al heel goed, maar deze gaat daar los over. Wat een subtiele whisky. Niet zo veel rook als je zou verwachten, licht geturfd maar behoorlijk maritiem met zoethout à la Quarter Cask. Heel lekker, en dit is pas de eerste dram van de fles. Wat gaat dit geven als hij nog een tijdje kan rusten? Ik ga er zeker nog eentje halen!!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
In het vliegtuig een paar keer een Woodford Reserve gehad. Aanvankelijk viel het me mee, maar na een paar slokken wordt het puur toch echt steeds minder drinkbaar.
0 x
- Topvoerder
- Actief lid

-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

een glen scotia van archives wel lekker maar geen topper

0 x
Fettercairn Signatory, nu even een bonding dram serietje neerzetten. Eerst de Bladnoch, daarna de Clynelish 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”