Gevolgen Brexit

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Vectrex
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Gevolgen Brexit

Ongelezen berichtdoor Vectrex » 16 Mar 2022, 23:11

Casketje schreef:Is dat deze? Indien ja: €150 voor een whisky die door sommigen als maagzuur en chemisch omschreven wordt.. :HitHead

On topic: ik snap echt niet waarom zoveel mensen whisky (of om het even wat) in het VK blijven bestellen - er zijn toch werkelijk slo-ten whisky te vinden aan deze kant van het kanaal? Zelfs met schoonouders in het VK - ik mag toch maar één fles (twee indien m'n vrouw er ook één "importeert") terug meebrengen.

Mening van anderen doe ik niets mee, heb ik geleerd na 500+ wijnen gedronken te hebben.
Was fles het waard, denk het niet.
Goed verhaal, dat weer wel.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Mar 2022, 23:25

Casketje schreef:On topic: ik snap echt niet waarom zoveel mensen whisky (of om het even wat) in het VK blijven bestellen -
Zelf ben ik een beetje ouderwets en koop alleen whisky bij een ouderwetse fysieke winkel (ook een vorm van zelfbescherming). Ik volg al jaren de vlogs van Ralfy en als hij zegt dat de beschikbaarheid van whisky in de UK de laatste tijd problematisch is en in een andere vlog dat het voor een Brit wel erg aantrekkelijk is om zijn whisky in Nederland te bestellen denk ik dat we in ons land met onze leveranciers voor onze hobby nog niet zo heel gek zitten.

Tenzij je zwaartepunt bij bourbon zit.
5 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 17 Mar 2022, 17:16

Reichenbach schreef:Tenzij je zwaartepunt bij bourbon zit.

Dan is Duitsland ook niet zo ver weg - daar koop je de Elijah Craig 12 Barrel Proof voor €65 ipv hier €120.
1 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 18 Mar 2022, 13:29

Casketje schreef:

Dan is Duitsland ook niet zo ver weg - daar koop je de Elijah Craig 12 Barrel Proof voor €65 ipv hier €120.

Bij welke winkel is dat? Ik ben namelijk wel benieuwd naar deze Barrel Proof Elijah Craig.
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Mar 2022, 14:45

Roland... schreef:
Casketje schreef:

Bij welke winkel is dat? Ik ben namelijk wel benieuwd naar deze Barrel Proof Elijah Craig.

Alstu: https://www.idealo.de/preisvergleich/Pr ... rrel+Proof
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 18 Mar 2022, 19:53

Mijn dank is groot!
0 x
Afbeelding

Lakervt
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 04 Apr 2022, 14:04

Hoi,

Er ligt sinds 1.5 week een pakket van mij bij PostNL inklaringen. Ik heb netjes de fee betaald 1.5 week terug. De status van het pakket is daarna niet meer veranderd.
De PostNL klantenservice levert verder ook weinig extra info op. Ook geen enkele vorm van actie.

Iemand mogelijk dezelfde ervaringen met deze bliksemsnelle en servicegerichte bezorgdienst?

Ik hoor het graag.
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 04 Apr 2022, 19:07

Lakervt schreef:Hoi,

Er ligt sinds 1.5 week een pakket van mij bij PostNL inklaringen. Ik heb netjes de fee betaald 1.5 week terug. De status van het pakket is daarna niet meer veranderd.
De PostNL klantenservice levert verder ook weinig extra info op. Ook geen enkele vorm van actie.

Iemand mogelijk dezelfde ervaringen met deze bliksemsnelle en servicegerichte bezorgdienst?

Ik hoor het graag.

Jep, meerdere keren.
Frustratie, soms tot ernstig zorgen maken aan toe (omdat het soms 2-3 weken duurde).
Maar het goede nieuws was hier dat het UITEINDELIJK altijd doorgestuurd werd.

Kortom.. sterkte met wachten! :Slainte
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 04 Apr 2022, 20:26

Daan schreef:Kortom.. sterkte met wachten! :Slainte
Het zal daar niet anders zijn dan overal met personeel; het zijn er te weinig en die er wel zijn zitten of ziek thuis, of lopen op hun tandvlees.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Lakervt
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lakervt » 04 Apr 2022, 20:46

Reichenbach schreef:
Het zal daar niet anders zijn dan overal met personeel; het zijn er te weinig en die er wel zijn zitten of ziek thuis, of lopen op hun tandvlees.

Ik snap wel dat deze partij met hun technisch vernuft zoveel man nodig heeft om enigzins simpele processen draaiende te houden.

Ik heb een PostNL account op mijn naam en adres. In plaats van dat handige stukje techniek te gebruiken mij een bericht te sturen kreeg ik voor de inklaring een brief thuis. Om € 6.50 te betalen. Er zat een handige QR-code bij. Na het scannen van de QR-code in mijn bankieren app dacht ik direct het bedrag af te kunnen rekenen. Maar mijn bankieren app herkende de code niet.
Na het scannen van de QR-code werd ik tot mijn grote verbazing naar de website van PostNL gestuurd. Waar ik de track en trace code moest invoeren uit diezelfde brief, en mijn postcode. Daarna werd ik een proces doorgeleid zodat ik kon kiezen hoe te betalen en vervolgens via iDeal en bankieren app heb betaald.

Efficient inzetten van een QR-code tbv een betalingsproces voor wel € 6.50. Bravo PostNL, de tijd ver vooruit!

Excuses voor mijn frustratie, ik schenk wel even een bodempje in...
:dancing :dancing :dancing
5 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Apr 2022, 15:27

Reichenbach schreef:

Of ze zijn van 'de nieuwe generatie' die nog nooit iets gepresteerd hebben, maar wel de hele wereld willen vertellen dat zij het goed doen en de 'oude' generatie natuurlijk niet... :lol: Met hun vegan geneuzel.
Da's ook schering en inslag in de horeca, alle redelijke-goede personeel is weg, en je wordt opgescheept met bediening die meer bezig is met zichzelf en hun smartphone als met waar ze voor betaald worden; als ze al niet vergeten zijn wat je hebt besteld dan tenminste wie wat besteld heeft. Van de twee aan tafel. Ik bedoel, je bent toch redelijk achterlijk als je een volwassene en een kind van 9 een Leffe en een chocomel moet serveren en dan bij de tafel aankomt en vraagt 'de chocomel?' En als ik dan zeg 'ja, die is voor mij' ook gewoon die Leffe voor m'n kind neerzetten. Nederland zit vol met dit soort debielen. Ik zie 't ook niet goed komen dat die het ooit moeten gaan doen. :domdom
8 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 05 Apr 2022, 16:01

Lakervt schreef:Om € 6.50 te betalen. Er zat een handige QR-code bij. Na het scannen van de QR-code in mijn bankieren app dacht ik direct het bedrag af te kunnen rekenen. Maar mijn bankieren app herkende de code niet.
Na het scannen van de QR-code werd ik tot mijn grote verbazing naar de website van PostNL gestuurd. Waar ik de track en trace code moest invoeren uit diezelfde brief, en mijn postcode. Daarna werd ik een proces doorgeleid zodat ik kon kiezen hoe te betalen en vervolgens via iDeal en bankieren app heb betaald.
Efficient inzetten van een QR-code tbv een betalingsproces voor wel € 6.50. Bravo PostNL, de tijd ver vooruit!

Yep, heel herkenbaar: de QR-codeloterij :Cry De ene keer moet je 'em met je bank-app scannen, maar de andere keer weer met je camera. En die moet dan niet toevallig op nachtmodus of macro staan, want dan dan staat de QR-herkenning niet aan. En als 'ie al wél pakt, dan heb je 0,1 seconde om op de link te klikken, anders is ie alweer weg :boos

Het lot van de hedendaagse consument... Ik ben opgegroeid in een tijd zonder mobiele telefoons, zonder pinpas (kwam pas toen ik 16 was ofzo) en vooral zonder internet... wat heerlijk was dat eigenlijk, bij nader inzien :jazzybass
2 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Apr 2022, 19:20

:? Toen kwamen we ook gewoon echt samen om een avond slap te ouwehoeren en lekkere drams te proberen. Inmiddels staat een groot deel van de mensheid al op de banken voor een virtuele avond…. ;)
Is toch een beetje als sex met condoom met je eigen vrouw. :?
Of oploskoffie te moeten drinken na net een leuke barista cursus te hebben gehad.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

freddievtb
Senior
Senior

whisky meenemen uit de UK

Ongelezen berichtdoor freddievtb » 04 Nov 2022, 20:51

Rare regel hebben die Britten... je mag 4 flessen sterke drank pp meenemen het land in, maar je mag er maar 1 meenemen vanuit de UK naar een andere land... Ik ben de eerste 2 weken van Oktober in Engeland, en voornamelijk Schotland geweest. Mijn vrouw is nameljk Schots dus we waren oa op familiebezoek :) Heb op de gok 3 flessen meegenomen terug naar NL. Een 1ltr fles Bowmore 15 jaar (Aston Martin editie) voor 35 euro op de veerboot gekocht!! Een fles Ardnamurchan die ik in Banchory in een winkel heb gekocht en een fles Ben Nevis traditional (peated) die ik in Fort William bij de distillerij heb gehaald :)
Mijn vrouw had een fles Aberdeen FC vodka (de voetbalclub) en een adventkalender met 24 flesjes vodka.
Daarnaast leuke biertjes en een fles Kylie Minogue rosé wijn (jaja... bestaat echt!) :-)
Totaal geen controle gehad, we konden zo NL inrijden :D
Voorlopig gaat het nog goed, maar ben wel voorzichtig, de adventkalender hadden we in Frozen kadopapier verpakt! :bigsmile
Zelfde hebben we met 2 blikken Haggis gedaan want je mag geen vlees en zuivel producten uitvoeren, zelfs niet in blik!
Zot gewoon....
0 x

Luna
Actief lid
Actief lid

Re: whisky meenemen uit de UK

Ongelezen berichtdoor Luna » 04 Nov 2022, 21:07

wauw! Wat een leuke aanwisten zeg..
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”