Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Auchentoshan Valinch 2011. Fles gekocht na veel positieve beoordelingen, goede prijs en een heerlijk sampletje tijdens het IWF (één van de eerste die ik die avond dronk). Toch ben ik nu iets minder enthousiast. Iemand enig idee of er al een 2012 release is en dat ik die misschien heb geproefd tijdens het IWF? Nu 2 keer iets uitgeschonken en blijf in de verte iets zeeperigs proeven. Na de eerste keer heb ik mijn glazen voor de zekerheid nog maar eens extreem grondig gespoeld en gepoleerd, maar blijf het toch proeven. Het is niet extreem en ik vind hem nog steeds niet verkeerd, maar ergens zegt een stemmetje dat er iets niet helemaal klopt.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Bowmore 10yo 1999 Murray McDavid 46 % (bourbon/Syrah casks). Bedankt voor je sample, JayDie!
De neus start licht geturfd met wat fruit. In de smaak is het wat meer turf en minder fruit. Doet me wat denken aan mijn Bowmore Provenance (een beetje maar). De afdronk echter vind ik minder. Een beetje bitter, redelijk kort, wat meer tannines ook. Maar vooral droger en droger. Niet direct de meest complexe Bowmore, JD.
De neus start licht geturfd met wat fruit. In de smaak is het wat meer turf en minder fruit. Doet me wat denken aan mijn Bowmore Provenance (een beetje maar). De afdronk echter vind ik minder. Een beetje bitter, redelijk kort, wat meer tannines ook. Maar vooral droger en droger. Niet direct de meest complexe Bowmore, JD.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Niet direct de meest complexe Bowmore, JD.
Klopt, maar weer eens wat anders
0 x
Ziek zijn, beter worden - met Laphroaig 10yo dus!
Om het ongenoegen van "ziek zijn"(= 'n rekbaar begrip, ik weet 't
) uit te roeien nu aan m'n tweede (ruime) Laphroaig 10yo en ik geloof echt dat ik me steeds lekkerder ga voelen! Wat 'n gouden godendrank is dit toch! Morgen 'n paar flessen van deze uitzonderlijk lekkere "nectar" regelen!

0 x
Re: Ziek zijn, beter worden - met Laphroaig 10yo dus!
I_SPEY schreef:Om het ongenoegen van "ziek zijn"(= 'n rekbaar begrip, ik weet 't) uit te roeien nu aan m'n tweede (ruime) Laphroaig 10yo en ik geloof echt dat ik me steeds lekkerder ga voelen! Wat 'n gouden godendrank is dit toch! Morgen 'n paar flessen van deze uitzonderlijk lekkere "nectar" regelen!
Ik heb nog een gesloten fles staan (krijgertje) maar vind het wel erg veel peat.... maar nu je het zegt. Als het bij mijn antibiotica kuur mag, zou ik hem misschien juist nu snel leeg moeten maken.
Zondag begonnen en dinsdag toch maar naar de doctor gegaan (kom ik nooit, maar dit is heftig). Blijk ik "wondroos" (erysipelas) te hebben, of all places in mijn gezicht....
Nee, ik wil even niet gezien worden... hoewel, niemand die me zal herkennen ....
https://www.google.nl/search?q=erysipelas&hl=nl&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=61S2UO-VI4qd0QX5mYDoCg&sqi=2&ved=0CAQQ_AUoAA&biw=1090&bih=870
En zo te zien kan het altijd nog erger (worden)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: Ziek zijn, beter worden - met Laphroaig 10yo dus!
Piet schreef:I_SPEY schreef:Om het ongenoegen van "ziek zijn"(= 'n rekbaar begrip, ik weet 't) uit te roeien nu aan m'n tweede (ruime) Laphroaig 10yo en ik geloof echt dat ik me steeds lekkerder ga voelen! Wat 'n gouden godendrank is dit toch! Morgen 'n paar flessen van deze uitzonderlijk lekkere "nectar" regelen!
Ik heb nog een gesloten fles staan (krijgertje) maar vind het wel erg veel peat.... maar nu je het zegt. Als het bij mijn antibiotica kuur mag, zou ik hem misschien juist nu snel leeg moeten maken.
Zondag begonnen en dinsdag toch maar naar de doctor gegaan (kom ik nooit, maar dit is heftig). Blijk ik "wondroos" (erysipelas) te hebben, of all places in mijn gezicht....![]()
Nee, ik wil even niet gezien worden... hoewel, niemand die me zal herkennen ....
https://www.google.nl/search?q=erysipelas&hl=nl&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=61S2UO-VI4qd0QX5mYDoCg&sqi=2&ved=0CAQQ_AUoAA&biw=1090&bih=870
En zo te zien kan het altijd nog erger (worden)
Sterkte, Piet !!!
0 x
Dat is niet niks Piet. Sterkte ermee!!
0 x
Beetje
, maar inderdaad... sterkte, Piet! Als ik verkouden ben pak ik vaak een Glenfarclas 105. Nu tijdens het kijken naar de KWF Sta Op uitzending 'gewoon' een Brand biertje. 
, maar inderdaad... sterkte, Piet! Als ik verkouden ben pak ik vaak een Glenfarclas 105. Nu tijdens het kijken naar de KWF Sta Op uitzending 'gewoon' een Brand biertje. 
0 x
Dank, dank, ... en jij ook beterschap René.... want dat was mijn trigger om het te melden... niet dat ik niet zielig ben, maat toch.
Terug tot de orde van de dag.
Nu een Glendronach Revival in het glas. Niet helemaal wat ik gehoopt had... niks mis mee hoor, prima dram, maar mijn verwachtingen waren té hoog opgelopen... notitie komt nog. De Laphroaig toch nog maar dicht gelaten
Terug tot de orde van de dag.
Nu een Glendronach Revival in het glas. Niet helemaal wat ik gehoopt had... niks mis mee hoor, prima dram, maar mijn verwachtingen waren té hoog opgelopen... notitie komt nog. De Laphroaig toch nog maar dicht gelaten
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Over Laphroaig gesproken: Laphroaig 10yo Cask Strength batch 1. Met dank aan BWhisky!
0 x
Van mijn dokter moet ik veel fruit eten... Dus net een teaninich DR 29yo achter de kiezen 

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Die Laphroaig Batch 1 is echt wel mijn ding. Heel lekker! Daarna was het een Clynelish 1997 The Whiskyman White Label. Hij smaakt mij al veel beter dan in het begin, maar ik ben er nog steeds niet wild van. Nu is het nog eens een Goldlys 12yo Manzanilla finish.
0 x
op het werk al ipv bier eens whisky gedronken. Een Auchenthosan 12yo, een Hazelburn sauternes wood en een talisker 10.
straks nog iets leuk inschenken
straks nog iets leuk inschenken
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”