Cask1988 schreef:Breedút_Genietsje schreef:Korte vraag; een geopende fles, is die voor de douane ook waardeloos?
Kort antwoord: nee
Ze zullen er of vanuit gaan dat wat in de fles zit is wat op het etiket staat, ....
Gevolgen Brexit
- Reichenbach
- Moderator

Re: Gevolgen Brexit
- Bijlagen
-
- bottle.jpg (37.66 KiB) 2048 keer bekeken
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Erik1908 schreef:Je moet gewoon mazzel hebben:
Onze zoon kwam in juli 2021 aan ij IJmuiden terug uit Schotland. Auto tjokvol kleding, planten en wat whisy…
…Druk overleg met 4 man. Weet u, rijd maar door.
Ik denk dat ik die 4 man wel snap. Whisy is niet verboden toch? Als je zoon nou WhisKy bij zich had…dan was ie uiteraard de Sjaak geweest! Geniale zet van hem om de spelling iets aan te passen

0 x
- Erik1908
- Top bijdrager

Cask1988 schreef:Erik1908 schreef:Je moet gewoon mazzel hebben:
Onze zoon kwam in juli 2021 aan ij IJmuiden terug uit Schotland. Auto tjokvol kleding, planten en wat whisy…
…Druk overleg met 4 man. Weet u, rijd maar door.
Ik denk dat ik die 4 man wel snap. Whisy is niet verboden toch? Als je zoon nou WhisKy bij zich had…dan was ie uiteraard de Sjaak geweest! Geniale zet van hem om de spelling iets aan te passen
Scherp maat. Scherp!
1 x
Goedemorgen,
Ik kon een fles uit de virtue serie (wood) tomatin alleen in uk vinden. Shop verzend niet buiten uk. Ik dacht slim te zijn en heb deze naar kennis in uk laten sturen. Alleen mag je (>24%) drank niet als pakje versturen kwam hij achter na bezoekje postkantoor. Of ik moet jaar wachten tot ik weer eens naar uk ga en meeneem, of gewoon liegen op verzendlabel en zeggen dat het fles wijn is? Of iets anders? Met risico op boete? Vernietigen? Waarde fles is 60 pond.
Liefst tips obv ervaring
Grt Jeroen
Ik kon een fles uit de virtue serie (wood) tomatin alleen in uk vinden. Shop verzend niet buiten uk. Ik dacht slim te zijn en heb deze naar kennis in uk laten sturen. Alleen mag je (>24%) drank niet als pakje versturen kwam hij achter na bezoekje postkantoor. Of ik moet jaar wachten tot ik weer eens naar uk ga en meeneem, of gewoon liegen op verzendlabel en zeggen dat het fles wijn is? Of iets anders? Met risico op boete? Vernietigen? Waarde fles is 60 pond.
Liefst tips obv ervaring
Grt Jeroen
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Toch een leuke aanleiding voor een reisje? Ik zou een ander nooit laten frauderen.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:Toch een leuke aanleiding voor een reisje? Ik zou een ander nooit laten frauderen.
Als de consequenties alleen voor mij zijn zou ik het overwegen. Als verzender risico loopt dan niet.
0 x
- Freddy
- Whisk(e)y goeroe

- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Erik1908 schreef:Je moet gewoon mazzel hebben:
Onze zoon kwam in juli 2021 aan ij IJmuiden terug uit Schotland. Auto tjokvol kleding, planten en wat whisy. Dichte flessen, geopende en samples. Hij gaf dit direct aan. Auto aan de kant. Helemaal leeg. Verwondering bij douane. Bent u handelaar (vanwege samples). Nope, ik koop samples om te kijken of ik de fles koop was zijn antwoord.
Druk overleg met 4 man. Weet u, rijd maar door.
Of je geeft gewoon eerlijk antwoord; ruim 40 jaar geleden terugrijdend vanuit Spanje met pa en ma en m'n broertje, wij achterin die oude Mazda zitten op een achterbank gevuld met flessen whisky (houten reet) en balen shag vroeg een Belgische douanier; 'Hebt u sigaretten of wijn aan te geven'. Waarop mijn vader naar eer een geweten 'nee' kon antwoorden.
Grappig, dat soort momenten blijven je een heel leven bij.
3 x
Freddy schreef:Even voorstelen, dat vinden we leuk. Even voorstellen, dat vinden we leuk !
okido, gedaan

0 x
misschien heb ik een oplossing gevonden, komt dan nog wel import bij etc, dus koopje is het niet.
forward2me geeft je een UK adres en zij kunnen wel drank doorsturen.
Ik zal ervaring delen als het allemaal lukt
forward2me geeft je een UK adres en zij kunnen wel drank doorsturen.
Ik zal ervaring delen als het allemaal lukt
1 x
Over de gevolgen van Brexit rondom het bestellen van flessen en de fiscale gevolgen daarvan, heeft Ruben van WhiskyNotes een mooi artikel geschreven.
https://www.whiskynotes.be/2022/whisky- ... and-taxes/
8 x
de fles is volgende week hier, even kosten op een rijtje (UK zal ik vanaf nu voor alles mijden tenzij ik er voor werk moet zijn en iets kan meenemen, dat is overigens zelden 1 x per 2 jaar).
Fles Tomatin wood 59 pond
Verzenden 5 pond
Forward service en repacking ivm alcohol UPS 30 pond
Inklaring en tax 30 pond
Totaal 125 pond
Had ik beter in NL kunnen besteden en deze fles laten liggen (ook al is die nergens meer te krijgen, zo bijzonder ook weer niet).
Wordt nu nog exclusiever sippen.
Fles Tomatin wood 59 pond
Verzenden 5 pond
Forward service en repacking ivm alcohol UPS 30 pond
Inklaring en tax 30 pond
Totaal 125 pond
Had ik beter in NL kunnen besteden en deze fles laten liggen (ook al is die nergens meer te krijgen, zo bijzonder ook weer niet).
Wordt nu nog exclusiever sippen.

0 x
Is dat deze? Indien ja: €150 voor een whisky die door sommigen als maagzuur en chemisch omschreven wordt..
On topic: ik snap echt niet waarom zoveel mensen whisky (of om het even wat) in het VK blijven bestellen - er zijn toch werkelijk slo-ten whisky te vinden aan deze kant van het kanaal? Zelfs met schoonouders in het VK - ik mag toch maar één fles (twee indien m'n vrouw er ook één "importeert") terug meebrengen.
On topic: ik snap echt niet waarom zoveel mensen whisky (of om het even wat) in het VK blijven bestellen - er zijn toch werkelijk slo-ten whisky te vinden aan deze kant van het kanaal? Zelfs met schoonouders in het VK - ik mag toch maar één fles (twee indien m'n vrouw er ook één "importeert") terug meebrengen.
1 x
Freezeroz schreef:Over de gevolgen van Brexit rondom het bestellen van flessen en de fiscale gevolgen daarvan, heeft Ruben van WhiskyNotes een mooi artikel geschreven.
Op z'n facebook pagina schreef Ruben het volgende:
After I wrote my article about ordering in the UK, I must admit that things can also go terribly wrong. Two orders in a row had crazy calculations and are still being held back: € 92 duties for 1 standard bottle at 51% (should have been € 10 or so). Somehow they reckoned this equaled 0.03 hectoliters of pure alcohol. And then a total of 0.02 hectoliters for an order that only contained a handful of 3 cl samples. A simple Casio FX-82 can fix this!
The worst part is having to argue with DHL and customs in an endless stream of e-mails and phone calls. At one point I received this feedback: "we admit there has been a factor 10 error in the calculation, but since the difference is less than € 50 per product group, we cannot rectify this". Excuse me? Next time I hope they do the same with your salary...
Dus opnieuw: why bother?
2 x
Casketje schreef:Is dat deze? Indien ja: €150 voor een whisky die door sommigen als maagzuur en chemisch omschreven wordt..![]()
Omdat deze fles in Europa niet te vinden was (en geloof me, ik heb gezocht).
Ik heb de Tomatin Fire uit Italie gehaald, dat ging met 11 euro in 3 dagen naar de voordeur.
Verder heb ik niets te zoeken in UK. En na deze kleine misser, mag UK zijn eigen spullen zelf bestellen en opdrinken.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”