Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Een heerlijke Single cask tasting van The Glenlivet, met dank aan Leon Rodenburg, Wim de Ridder en &Samhoud Places!
• The Glenlivet Single Cask Guardian edition
• The Glenlivet Single Cask Helios edition
• The Glenlivet Single Cask Josie edition
• The Glenlivet Single Cask Kilimanjaro edition
• The Glenlivet Single Cask Legacy edition
• The Glenlivet Single Cask Guardian edition
• The Glenlivet Single Cask Helios edition
• The Glenlivet Single Cask Josie edition
• The Glenlivet Single Cask Kilimanjaro edition
• The Glenlivet Single Cask Legacy edition
0 x
Gisteravond tijdens het kijken naar Lawless (pff... moeite moeten doen om hem uit te zitten) na een Glenrothes Select Reserve:
Ook vanuit Gennep: Thanks, Johan! Ik vond hem ook erg lekker. Alleen... het typische waxy heb ik er niet uitgehaald. Wel, hetgeen Bram als rook omschrijft: leer (zo'n tassenwinkel), vuursteen, hooi. De afdronk heerlijk: begint met een klein bittertje maar wordt dan overspoeld met een heerlijk zoetje! Mag wel wat water gebruiken, heerlijk!

BWhisky schreef:een Clynelish 1989-2010 21Y TWA 'Insects' 54% ( Merci JohanBrugge!).
Jah, fantastische neus hé... mineralig, iets licht rokerigs?! , waxy, vol en vettig, licht hout ook. Volledig my cup of tea. Idem dito op smaak, zeer zacht mondgevoel trouwens. Zalig.
Ook vanuit Gennep: Thanks, Johan! Ik vond hem ook erg lekker. Alleen... het typische waxy heb ik er niet uitgehaald. Wel, hetgeen Bram als rook omschrijft: leer (zo'n tassenwinkel), vuursteen, hooi. De afdronk heerlijk: begint met een klein bittertje maar wordt dan overspoeld met een heerlijk zoetje! Mag wel wat water gebruiken, heerlijk!

0 x
JayDie schreef:BWhisky schreef:een Clynelish 1989-2010 21Y TWA 'Insects' 54%
Heb er ook wat water bij gedaan op het einde en ik kon volledig akkoord gaan met wat ik, achteraf, las in de notes van Serge Valentin : " gets narrower but beautifully so. Some fresh mint now, dill, high-end dry cider… Also a little damp chalk " . Hij evolueert echt leuk met wat water. Toppertje!
0 x
- Jeronimoss
- Senior

-
johan brugge
- Forum goeroe

Nog een deel van mijn mystery dram van JayDie, maar nu ik weet om welke whisky het gaat, let ik meer op de rum invloeden dan anders. Ik vind het nog steeds geen verkeerde whisky. Hij blijft dat tikje 'ruig'. Maar ja, indien ik niet zou weten van die rum finish zou ik nog altijd zeggen dat een refill sherry is.
Laatst gewijzigd door johan brugge op 21 Nov 2012, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Clynelish bonding dram en Glenburgie 9yo Asta Morris
Bang for your buck Rogers!!!!!
Bang for your buck Rogers!!!!!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Een sample Teaninich 1982/2012 Dewar Rattray cask 7693 bourbon hogshead (52.2 %). Een hele mond vol, en dat is het ook in de praktijk. Ik heb nog niet geproefd, maar wat een neus zeg!! Pfoeh, verschrikkelijk lekker gewoon. Ik heb even nog geen zin om er van te nippen. Eerst nog stevig genieten van al die geuren.
Nogmaals bedankt voor je sample, Yapi!!
Nogmaals bedankt voor je sample, Yapi!!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

OK, het vlees is zwak. Ik heb niet kunnen laten. Even een klein slokje genomen.
WTF ? ! ? GVD dit is lekker zeg. Bart, je hebt hier een goudklompje in je handen jong!
WTF ? ! ? GVD dit is lekker zeg. Bart, je hebt hier een goudklompje in je handen jong!

0 x
johan brugge schreef:OK, het vlees is zwak. Ik heb niet kunnen laten. Even een klein slokje genomen.
't Was Bram die me wees op de review op Beproefd. Heb hem dan even kunnen neuzen bij Jurgen, en ik wist genoeg
0 x
Zie, indien interesse, deze link " viewtopic.php?f=9&t=119&start=2340 ".
0 x
Een sample Tamdhu 1988 23y 52.3% van Malts of Scotland.
Hmm. Een beetje rubber in de geur die zich in de smaak doorzet als een beetje schapenkaas. Verder een schoolvoorbeeld sherried whisky. De afdronk is wel heerlijk met gedroogd fruit en langdurige pepernootjessmaak. Een beetje jammer dus deze whisky.
Hmm. Een beetje rubber in de geur die zich in de smaak doorzet als een beetje schapenkaas. Verder een schoolvoorbeeld sherried whisky. De afdronk is wel heerlijk met gedroogd fruit en langdurige pepernootjessmaak. Een beetje jammer dus deze whisky.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Longmorn 14yo 1996 Dewar Rattray 46 %, bourbon cask. (waarvoor dank BWhisky!)
0 x
Een good, "old" Laphroaig 10 yo, gewoon lekker, nee..... ontzettend lekker 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”