Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
The Spice Tree van Compass Box
Smokehead 18 YO
Smokehead 18 YO
0 x
Gisteravond
Balvenie 12yo DW
Old Pulteney 12yo
Laphroaigh QC

Balvenie 12yo DW
Old Pulteney 12yo
Laphroaigh QC

0 x
Bladnoch 91 The bonding dram! Impressive!
en al een Teaninich 29yo Dewar Rattray. Fles net open getrokken, in niets de fruitige neus van het sampletje... eerder muf...
Edoch maar een dram uitgeschonken die nu staat te luchten. Ben eens benieuwd of die ongelofelijke neus naar buiten komt
Edit: jawel hoor, daar is die neus al terug
Edit 2: Die Teaninich... dat is absolute top zeg. Echt hélémaal mijn ding. Granig, vanille, massa's fruit!!! Ik was al op voorhand bereid en van plan zelfs om hem minder te scoren dan 91, omdat ik het gewoon niet kon geloven dat ie eigenlijk 91 is, maar potverdorie zeg, wat een dram!
straks nog ander lekkers
en al een Teaninich 29yo Dewar Rattray. Fles net open getrokken, in niets de fruitige neus van het sampletje... eerder muf...
Edoch maar een dram uitgeschonken die nu staat te luchten. Ben eens benieuwd of die ongelofelijke neus naar buiten komt
Edit: jawel hoor, daar is die neus al terug
Edit 2: Die Teaninich... dat is absolute top zeg. Echt hélémaal mijn ding. Granig, vanille, massa's fruit!!! Ik was al op voorhand bereid en van plan zelfs om hem minder te scoren dan 91, omdat ik het gewoon niet kon geloven dat ie eigenlijk 91 is, maar potverdorie zeg, wat een dram!
straks nog ander lekkers
0 x
Na het whisky festival nu afsluiten met de eerste dram uit mijn nieuwste aanwinst: Spirit of Scotland Old Pulteney 1998-2012. Nondeju, nog lekkerder dan ik me herinner van het sampletje...
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Glenmorangie Quinta Ruban
Talisker Distillers Edition 1998
Ardbeg Supernova
Talisker Distillers Edition 1998
Ardbeg Supernova
0 x
Yapi schreef:...
Edit: jawel hoor, daar is die neus al terug![]()
![]()
Ik heb niet veel geproefd op het festival in Den Haag (ja, heel druk aan het werk geweest voor jullie !) maar wel een paar hele mooie drams, waarbij het toeval wil ook deze
Heel aangenaam. Wat me vooral opviel was dat ik zelfs na twee "spoel glaasje" water dat heerlijke fruit nog bleef proeven.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Yapi schreef:...
Edit: jawel hoor, daar is die neus al terug![]()
![]()
Ik heb niet veel geproefd op het festival in Den Haag (ja, heel druk aan het werk geweest voor jullie !) maar wel een paar hele mooie drams, waarbij het toeval wil ook deze![]()
Heel aangenaam. Wat me vooral opviel was dat ik zelfs na twee "spoel glaasje" water dat heerlijke fruit nog bleef proeven.
wel Piet, jij bent OOK een kenner
0 x
Nu één van m'n lievelingsdrams op dit moment, de Glenburgie Asta Morris 9yo!
edit: net een fles Isle of Jura TWA '88 24yo open getrokken... wow, speciale neus en smaak/geur die richting laag smokey zit. Erg speciaal maar lekker. Nog even laten bezinken
edit: net een fles Isle of Jura TWA '88 24yo open getrokken... wow, speciale neus en smaak/geur die richting laag smokey zit. Erg speciaal maar lekker. Nog even laten bezinken
0 x
- Jeronimoss
- Senior

Ik sluit mijn weekend af met een Laphroaig 10yrs old... Vrij standaard als ik zie wat hier allemaal voorbij komt. Ik vind hem wel heel lekker! 

0 x
Jeronimoss schreef:Ik sluit mijn weekend af met een Laphroaig 10yrs old... Vrij standaard als ik zie wat hier allemaal voorbij komt. Ik vind hem wel heel lekker!
Standaard... ja en nee, die MOET iedereen drinken, topdram!
Enjoy!

0 x
Niets mis met standaarddrams. Ik heb gisteren voor na een etentje bij mijn ouders een fles Four Roses single barrel meegenomen. Unaniem succes. Heel zacht en kruidig, maar je wordt er wel goed warm van.
Afgelopen vrijdag had ik een proeverijtje van de Dutch Whisky Society:
- Glen Keith 10yo (standaardbotteling, jaren '90)
- Caperdonich 1995 17y, van Wees
- Imperial 1995 16y, Exclusive Malts
- Banff 1978 21y, Chieftain's
- Pittyvaich 1989 20y, OB
- Glenury Royal 1980 21y, Douglas Laing OMC
- Rosebank [details vergeten, sorry *hik*]
- Glen Alybn 1974 30y, Signatory
Het verbindende thema laat ik als huiswerk voor de lezer. Mijn favoriet was de Glenury Royal. Geen overweldigende sherry maar met genoeg te ontdekken in smaak en afdronk. Maar misschien ben ik wel een beetje bevooroordeeld omdat die uit mijn jaar is.
Eervolle vermelding voor de Pittyvaich. Zo na de eerste snuffel lijkt er niet zo heel veel aan de hand, maar de smaak is behoorlijk stevig (deeg en mout) en de afdronk zet z'n eigen occupy tentenkampje op in je mond en wil daar voorlopig niet weg. Deed me qua karakter een beetje aan een Mortlach denken.
Afgelopen vrijdag had ik een proeverijtje van de Dutch Whisky Society:
- Glen Keith 10yo (standaardbotteling, jaren '90)
- Caperdonich 1995 17y, van Wees
- Imperial 1995 16y, Exclusive Malts
- Banff 1978 21y, Chieftain's
- Pittyvaich 1989 20y, OB
- Glenury Royal 1980 21y, Douglas Laing OMC
- Rosebank [details vergeten, sorry *hik*]
- Glen Alybn 1974 30y, Signatory
Het verbindende thema laat ik als huiswerk voor de lezer. Mijn favoriet was de Glenury Royal. Geen overweldigende sherry maar met genoeg te ontdekken in smaak en afdronk. Maar misschien ben ik wel een beetje bevooroordeeld omdat die uit mijn jaar is.
Eervolle vermelding voor de Pittyvaich. Zo na de eerste snuffel lijkt er niet zo heel veel aan de hand, maar de smaak is behoorlijk stevig (deeg en mout) en de afdronk zet z'n eigen occupy tentenkampje op in je mond en wil daar voorlopig niet weg. Deed me qua karakter een beetje aan een Mortlach denken.
0 x
Samplerest Braeval 89-12 ADRattray BourbonHogsh 1053 57,1%. Bevalt me nu beter dan de vorige keer. Geen must have maar wel een lekker volle, malty en zoet fruitige whisky. Lekker.
Daarnaast een Clynelish 1989-2010 21Y TWA 'Insects' 54% ( Merci JohanBrugge!).
Jah, fantastische neus hé... mineralig, iets licht rokerigs?! , waxy, vol en vettig, licht hout ook. Volledig my cup of tea
. Idem dito op smaak, zeer zacht mondgevoel trouwens. Zalig.

Daarnaast een Clynelish 1989-2010 21Y TWA 'Insects' 54% ( Merci JohanBrugge!).
Jah, fantastische neus hé... mineralig, iets licht rokerigs?! , waxy, vol en vettig, licht hout ook. Volledig my cup of tea

0 x
- Glenfiddich 15
- Aberlour 10, blijft lekker!
- Aberlour 10, blijft lekker!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”