Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Bruichladdich Infinity 2nd edition. Tasting notes volgen in de komende dagen wel, maar ik kan wel al zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Aangename nose en redelijk veel turf op de tong. Lekker.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Ik heb net een Ledaig 9 jaar ingeschonken

0 x
Gisteren een restje uit mijn Ardbeg 17yo sample, welke me niet echt beviel om de een of andere reden.
Zometeen denk ik maar een Laphroaig QC inschenken
Zometeen denk ik maar een Laphroaig QC inschenken
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Nikka from the barrel. Dit is echt een heel goede whisky.
0 x
Gisteren een Connemara Peated Single Malt genomen. Blijft een lekkere, frisse, zoete, licht peaty single malt! Viel me gisteren op de de peatsmaak, het rokerige aardse toch best lang bleef hangen, ondanks de "light peated"
Mooi spul!
Mooi spul!
0 x
Rosebank 12yo OB, heerlijke whisky, beetje zoetige neus, knispert in de neus door de mout en licht kruidig, wat tevens in de smaak is te herkennen; citroen en ietwat rokerig en daardoor 'n tamelijk lange finish. 1e klas whisky!!
0 x
Gisteravond een zeer geslaagd diner bij Paul van Waarden te Rijswijk afgesloten met een The Balvenie Double Wood.
Ze hadden daar met name het standaard horecawerk (Lagavulin 16yo, Dalwhinnie, Talisker e.d.), maar ook bijv. deze en The Glenrothes 1994 12yo
Ze hadden daar met name het standaard horecawerk (Lagavulin 16yo, Dalwhinnie, Talisker e.d.), maar ook bijv. deze en The Glenrothes 1994 12yo

0 x
Tullamore Dew
Ben op tour om wat flessen te legen. Zo nu de Tullamore Dew voor me staan. Hierna denk ik nog 1 goede dram...
Opzich een aardige (Ierse) Whiskey. Heeft net als de Bushmills Original iets romigs / crème brûlée achtigs. Geen geweldige dram, maar wel een goede voor dit weer!

Edit: OP!
Opzich een aardige (Ierse) Whiskey. Heeft net als de Bushmills Original iets romigs / crème brûlée achtigs. Geen geweldige dram, maar wel een goede voor dit weer!

Edit: OP!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Nikka Yoichi 1991 58% vol. Fantastische neus! Voorlopig ben ik zelfs nog niet verder geraakt dan dat. Ik kan er nog uren aan ruiken. Als de rest ook zo is ... Tasting notes volgen later op de avond.
0 x
Nikka Yoichi 1991, een mooie notitie van een aparte whisky Johan.....Dat maakt nieuwsgierig.....
Nu eerst even wat sampel restjes wegwerken. Zelfs met een sample heb ik moeite om het leeg te maken.
Doe ik nu toch !
In volgorde van beste naar minste (nog altijd prima te drinken en een echte bourbon).
Four Roses Single Barrel 50%
Jim Beam Distillers Series 7yo, 45%
Jim Beam Black 8yo, 43% Kentucky Straight Bourbon Whiskey
Nu eerst even wat sampel restjes wegwerken. Zelfs met een sample heb ik moeite om het leeg te maken.
Doe ik nu toch !
In volgorde van beste naar minste (nog altijd prima te drinken en een echte bourbon).
Four Roses Single Barrel 50%
Jim Beam Distillers Series 7yo, 45%
Jim Beam Black 8yo, 43% Kentucky Straight Bourbon Whiskey
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

En we houden het Japans vandaag met nog een scheut Nikka from the Barrel.
0 x
Mijn laatste glas whisky was een glas Dun Bheagan Islay 8 yo. Jock stelde deze whisky voor als een budget whisky op zijn Vlog.
Toen ik hem kocht zou ik eigenlijk voor de Lagavulin 16 yo gaan maar deze is toch aardig aan de prijs. Mijn slijter vertelde mij dat de Dun Bheagan Islay een 8 jaar oude Lagavulin is. Dus daarom maar voor deze fles gegaan.
Ik heb nog maar weinig zwaar gepeated whisky's geproefd maar vanuit mijn eigen referentie zit deze whisky tussen de Connemara en de Laphroaig. En ik zeg Connemara omdat ik in de Dun Bheagan Islay een typische zurige veenlucht ontdek die ik ken van de Connemara. Wat betreft smaak en mondgevoel ligt hij dichter bij Laphroaig. Maar Laphroaig is dan toch meer mijn smaak.
Toen ik hem kocht zou ik eigenlijk voor de Lagavulin 16 yo gaan maar deze is toch aardig aan de prijs. Mijn slijter vertelde mij dat de Dun Bheagan Islay een 8 jaar oude Lagavulin is. Dus daarom maar voor deze fles gegaan.
Ik heb nog maar weinig zwaar gepeated whisky's geproefd maar vanuit mijn eigen referentie zit deze whisky tussen de Connemara en de Laphroaig. En ik zeg Connemara omdat ik in de Dun Bheagan Islay een typische zurige veenlucht ontdek die ik ken van de Connemara. Wat betreft smaak en mondgevoel ligt hij dichter bij Laphroaig. Maar Laphroaig is dan toch meer mijn smaak.
0 x
Glenmorangie Signet, 'n perfecte whisky, naar mijn bescheiden mening 
0 x
Heb er 4 open op dit moment, waar ik al naar gelang de smaak behoefte van drink:
Een '98 Arran uit the Ultimate series.
Een Kilchoman Spring release.
Een Finlaggan old reserve (is voor zover mijn kennis rijkt een Caol Ila van ca 9yo)
Een Cragganmore, standaard botteling.
Een '98 Arran uit the Ultimate series.
Een Kilchoman Spring release.
Een Finlaggan old reserve (is voor zover mijn kennis rijkt een Caol Ila van ca 9yo)
Een Cragganmore, standaard botteling.
0 x
For once in my live, i had the pleasure to own and drink a bottle of 30yo Macallan. I never dra(u)nk a better whisky since.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”