Gevolgen Brexit
- defeatless
- Moderator

Re: Gevolgen Brexit
Ik heb eens op die links geklikt, wilde wel eens weten wie die experts zijn dan. Maar je komt uit op pagina's die werkelijk niks met dit artikel te maken hebben.
1 x
defeatless schreef:Ik heb eens op die links geklikt, wilde wel eens weten wie die experts zijn dan. Maar je komt uit op pagina's die werkelijk niks met dit artikel te maken hebben.
Da's standaard bij van die tabloids, die woorden in het vet hebben staan enkel daar als clickbait, heeft meestal niks met het artikel zelf meer te zien.
0 x
- defeatless
- Moderator

Maar wie zijn dan die experts en waar baseren ze hun verhaal op.
Het klink mij als stemmingmakerij
1 x
-
whisky4wood
- Senior

defeatless schreef:Maar wie zijn dan die experts en waar baseren ze hun verhaal op.
Ach het blijft een voorspelling en ja alles wordt duurder, maar moet je daarom maar meegaan door nu al in te slaan. Heb je vast merk dan is het misschien slim, maar dat heb ik niet, wel springbank, maar dat is altijd op of te duur inmiddels. Gewoon rustig aan drinken en misschien een flesje meer, maar niet meer dan dat. Gr Bert
0 x
- Erik1908
- Top bijdrager

defeatless schreef:Maar wie zijn dan die experts en waar baseren ze hun verhaal op.
Je hoeft geen expert te zijn om te snappen dat de prijzen van grondstoffen overal door het dak gaan. Plastic, staal, hout, etc. Daarnaast zijn de transportkosten skyhigh. Een 40" container vanuit Azië kostte voor Corona 1.500 Euro. Nu het tienvoudige.
Maar of de prijs van een 22 jarige whisky hierdoor ineens 3x zo duur wordt? Misschien is juist Europa wel een betere afzetmarkt dan Azië, nu er nauwelijks containers te vinden zijn.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Vast die 'experts' die belang hebben bij het opdrijven van de prijzen.
enDawn Davies, head buyer at The Whisky Exchange
Andrew Symington, owner of the Edradour Distillery
Maar dat de prijzen gaan stijgen lijk me evident, te kort aan grondstoffen en vakkundig personeel, geld is weinig waard en de inflatie loopt hard omhoog.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Ondanks alle waarschuwingen en berichten in dit topic toch overstag gegaan.
Zes flesjes onderweg vanuit het mooie Schotland. Vier daarvan waren in augustus al besteld maar konden toen nog niet verstuurd worden door de winkelier.
Met twee recente bottelingen erbij kan alles nu wel op transport.
Verzendkosten £ 25,12 lijkt nog mee te vallen.
De factuur van DHL die achteraan komt dus écht niet:
- Overige douane heffingen € 36,20 + Duty Tax Receiver € 17,55 + import Taxes € 133,60 = € 187,35
Dit was dus eens maar nooit meer.
Zes flesjes onderweg vanuit het mooie Schotland. Vier daarvan waren in augustus al besteld maar konden toen nog niet verstuurd worden door de winkelier.
Met twee recente bottelingen erbij kan alles nu wel op transport.
Verzendkosten £ 25,12 lijkt nog mee te vallen.
De factuur van DHL die achteraan komt dus écht niet:
- Overige douane heffingen € 36,20 + Duty Tax Receiver € 17,55 + import Taxes € 133,60 = € 187,35

0 x
Fat Bastard! schreef:- Overige douane heffingen € 36,20 + Duty Tax Receiver € 17,55 + import Taxes € 133,60 = € 187,35
Goh.... Goed erg is dat niet...
Kan men geen website raadplegen om op voorhand te weten te komen hoeveel de totalen kosten zouden bedragen?
0 x
Fat Bastard! schreef:
Godsamme Dre, das niet mis. Wat een f*ckers die DHL...

0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Maar ligt het aan DHL of is dit gewoon Brexit? Hoe dan ook, inderdaad niet mals en niet normaal.
Overigens heeft het winkeltje in Schotland verzuimd om de UK tax in mindering te brengen dus dubbel genaaid? Ga hem daar natuurlijk nog wel even over lastig vallen.
Maar ja, die flesjes die sinds augustus op ons staan te wachten wilden we wel heel graag hebben, die twee Kilchoman's die we erbij hebben besteld is pure fomo, en dom!
Overigens heeft het winkeltje in Schotland verzuimd om de UK tax in mindering te brengen dus dubbel genaaid? Ga hem daar natuurlijk nog wel even over lastig vallen.
Maar ja, die flesjes die sinds augustus op ons staan te wachten wilden we wel heel graag hebben, die twee Kilchoman's die we erbij hebben besteld is pure fomo, en dom!
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Johnson ligt daar erg onder vuur nu de Britten zelf ook worden geconfronteerd met de gevolgen van de Brexit. Wij hebben er een beetje last van, zij hebben veel meer buitenland.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
RomainZ schreef:Fat Bastard! schreef:- Overige douane heffingen € 36,20 + Duty Tax Receiver € 17,55 + import Taxes € 133,60 = € 187,35
Goh.... Goed erg is dat niet...![]()
Kan men geen website raadplegen om op voorhand te weten te komen hoeveel de totalen kosten zouden bedragen?
Een combinatie van de informatie op de websites van de verschillende pakketdiensten, de belastingdienst en de douane. Het is een doolhof maar kosten invoer, inklaring, verzenden en 21% btw zijn de kosten om mee rekening te houden.
Onze eigen 21% BTW laat de kosten over de kop gaan.
Maar 1 rekensom waarmee we dit gewoon kunnen uitrekenen heb ik nog niet gevonden.
0 x
Het is momenteel gewoon een wilde westen. En naast wat extra werk denk ik dat de pakketdiensten de situatie gebruiken om vooral heel veel extra geld te verdienen. Want als niemand weet hoe het precies zit dan kan je vragen wat je wilt toch?!
Smerige boevenbende 

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Heeft niks met boevenbende te maken. En in dit topic is alles wel terug te vinden aan kosten. Zo staat ook in dit topic dat de UK leverancier netto ex btw zou moeten leveren omdat je bij inklaren in NL de NL btw mag aftikken.
Verder hebben al die pakket boeren daadwerkelijk echt heel veel meer werk nu het van buiten de EU komt. Douane formaliteiten, aangifte, controles (oa factuur) en aangifte btw zijn nou eenmaal zaken die de prijzen opdrijven. En ja, naast de kosten transport mogen de vervoerders handling vragen. Lijkt me volkomen normaal.
Eerst lezen in dit topic was wellicht slimmer geweest als de andersom route….
Verder hebben al die pakket boeren daadwerkelijk echt heel veel meer werk nu het van buiten de EU komt. Douane formaliteiten, aangifte, controles (oa factuur) en aangifte btw zijn nou eenmaal zaken die de prijzen opdrijven. En ja, naast de kosten transport mogen de vervoerders handling vragen. Lijkt me volkomen normaal.
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Oogadal schreef:
Hadden we gedaan, waren op veel voorbereid, maar dan kan het toch nog tegenvallen toch?
Deel het ook om anderen voor te bereiden of te waarschuwen voor dit soort tegenvallers.
5 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”