Als je de Glendronach 12y lekker vind zou ik zeggen probeer de 15y eens, imo zelfs nog lekkerder dan de 12y.
Edit: als instap whisky zijn de Aberlour 10 of 12y misschien beter, die a'bunadh kunnen nogal heftig zijn.

defeatless schreef:Mocht je een keer sherry en rook samen willen proberen, dan is Highland Park de beste keus.
)
Malinois schreef:Deze bevat dus minder/geen rokerigheid gelijk met de Darkest?

Tom2 schreef:http://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7109
... En ja hoor, hier bestaat al een toppic voor.
Arjan1985 schreef:Glenfarclas heeft ook stevige sherry invloeden. De 15-jarige is echt een pareltje. Ook is de 105 cask strength erg goed te drinken!

bkoster schreef:Arjan1985 schreef:Glenfarclas heeft ook stevige sherry invloeden. De 15-jarige is echt een pareltje. Ook is de 105 cask strength erg goed te drinken!
Laat ik die 105 nu net met die Glendronach hebben meebesteld! Ik verheug me er nu al op. De 15yo van Glenfarclas is inderdaad een pareltje. Ik lees/hoor vaak dat de 15yo beter is dan de 17yo, en de 25 beter dan de 30. Wat is jullie mening/ervaring wat dat betreft?

bkoster schreef:Twee weken geleden op aanraden van de slijter de Glendronach 15 Revival gekocht. Als beginnende whiskyliefhebber is dit tot nu toe de beste whisky die ik heb geproefd.
bkoster schreef:Laat ik die 105 nu net met die Glendronach hebben meebesteld! Ik verheug me er nu al op. De 15yo van Glenfarclas is inderdaad een pareltje. Ik lees/hoor vaak dat de 15yo beter is dan de 17yo, en de 25 beter dan de 30. Wat is jullie mening/ervaring wat dat betreft?
Dram The Man schreef:bkoster schreef:Twee weken geleden op aanraden van de slijter de Glendronach 15 Revival gekocht. Als beginnende whiskyliefhebber is dit tot nu toe de beste whisky die ik heb geproefd.
Ik drink al een paar jaar whisky en ik vind de Revival nog steeds een topper hoor!!bkoster schreef:Laat ik die 105 nu net met die Glendronach hebben meebesteld! Ik verheug me er nu al op. De 15yo van Glenfarclas is inderdaad een pareltje. Ik lees/hoor vaak dat de 15yo beter is dan de 17yo, en de 25 beter dan de 30. Wat is jullie mening/ervaring wat dat betreft?
Persoonlijk vind ik de 15y inderdaad wel beter dan de 17y, door het hogere alcoholpercentage heeft de 15y net iets meer punch.
De 30y heeft iets meer smaak dan de 25y maar het prijsverschil tussen 25y en de 30y is zodanig groot dat imho en puur prijs/kwaliteit de 25y beter is dan de 30y!

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten