BOTTOM-3 van je huidige whiskykabinet

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: BOTTOM-3 van je huidige whiskykabinet

Ongelezen berichtdoor Freddy » 05 Mar 2015, 19:03

Oogadal schreef:Ik heb er nog wel een paar staan die wachten op een whisky cola drinker...

Of als ik door de ruitensproeier vloeistof heen ben :P :P

Met stip niet te zuipen:
Finlaggan Cask Strenght 58% (doorzichtige fles, met caramel) Jim Murray heeft een complete off day gehad, kennelijk heeft hij dit bocht 94 punten gegeven. Onbegrijpelijk, dat moet iets anders geweest zijn van Finlaggan, al kan ik me niet voorstellen dat als je dit bottelt je ook in staat bent om een topper af te leveren.
Als je van PCP smaak houdt is dit echt een aanrader :Cry

Op nummer 2 Bowmore Engima 12 yo, smaakt kunstmatig, alsof er iemand letterlijk een kwart fles sherry in heeft gedaan om er een sherrybom van te maken. Kost niet veel, maar is het geld absoluut niet waard.

En nog een gekregen paard:
Tormore 12 yo, smaakt alsof er iemand zoetjes in heeft gedaan.

Hey Edwin,
Als je een keer door Friesland toert kan je Finlaggan gerust bij mij door de deur rollen.
Volgens mij is het een Lagavulin CS.
Kun je meteen wat van mijn verzameling proeven.
:Proost
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 06 Mar 2015, 07:54

Ok, ik splits 'm: Freddy en DennisLB ga ik in staat stellen de grenzen van hun smaakpapillen op te zoeken :P
Graag Pm met de adres gegevens.Freddy, dat wordt wel een keer aan het eind van de middag :duimop
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

DennisLB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DennisLB » 06 Mar 2015, 10:56

Oogadal schreef:Ok, ik splits 'm: Freddy en DennisLB ga ik in staat stellen de grenzen van hun smaakpapillen op te zoeken :P
Graag Pm met de adres gegevens.Freddy, dat wordt wel een keer aan het eind van de middag :duimop

Haha, ik denk niet dat je +/- 3 uur gaat rijden om gratis een slechte fles af te leveren, toch? :D :D
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 06 Mar 2015, 17:53

DennisLB schreef:
Oogadal schreef:Ok, ik splits 'm: Freddy en DennisLB ga ik in staat stellen de grenzen van hun smaakpapillen op te zoeken :P

Haha, ik denk niet dat je +/- 3 uur gaat rijden om gratis een slechte fles af te leveren, toch? :D :D

Eehhhh, nee, dat zeker niet. Ik stuur jou de fles en ik haal er een sample uit voor Freddy...! Friesland is voor mij wekelijkse kost :lekker
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor D. T. » 07 Mar 2015, 16:39

Mermur schreef:Ik heb in mijn huidige collectie eigenlijk maar één whisky die ik duidelijk minder vind dan de rest: Auchentoshan Valinch 2011.

Hey Mermur, dacht ik ook ... tot ik er een keer een koffielepel of 4 water bij deed ... een gans andere ervaring! (Niet subliem maar toch al STUKKEN beter) Cheers, D.
0 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 07 Mar 2015, 16:57

D. T. schreef:Hey Mermur, dacht ik ook ... tot ik er een keer een koffielepel of 4 water bij deed ... een gans andere ervaring! (Niet subliem maar toch al STUKKEN beter) Cheers, D.

Ik ken deze Auchentoshan niet anders dan met een flinke hoeveelheid water (ik weet eigenlijk pas sinds de VBT dat ik ook met vatsterkte uit de voeten kan). Misschien moet ik hem juist een keer neat proberen. ;)
0 x
Afbeelding

Xstream
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xstream » 10 Mar 2015, 05:35

D. T. schreef:
Mermur schreef:Ik heb in mijn huidige collectie eigenlijk maar één whisky die ik duidelijk minder vind dan de rest: Auchentoshan Valinch 2011.

Hey Mermur, dacht ik ook ... tot ik er een keer een koffielepel of 4 water bij deed ... een gans andere ervaring! (Niet subliem maar toch al STUKKEN beter) Cheers, D.

Dat, maar bij mij werd die ook veel beter na een tijd lucht in de fles. Vond er niks aan en eindigde uiteindelijk als 1 van men favo whisky.

En de balans water is tricky. Dat wel. Net teveel en t is niks meer. Te weinig en dan is die weer te scherp en fel. Maar eenmaal goed. Heerlijk.
0 x
Afbeelding

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 10 Mar 2015, 07:56

Xstream schreef:En de balans water is tricky. Dat wel. Net teveel en t is niks meer. Te weinig en dan is die weer te scherp en fel. Maar eenmaal goed. Heerlijk.

Hoeveel water doe je er dan ongeveer bij? (Ik ben begonnen met drie theelepels en later gezakt tot twee of anderhalf)
0 x
Afbeelding

Xstream
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xstream » 10 Mar 2015, 10:34

Mermur schreef:
Xstream schreef:En de balans water is tricky. Dat wel. Net teveel en t is niks meer. Te weinig en dan is die weer te scherp en fel. Maar eenmaal goed. Heerlijk.

Hoeveel water doe je er dan ongeveer bij? (Ik ben begonnen met drie theelepels en later gezakt tot twee of anderhalf)

Ik heb het niet opgeschreven. Deed t vooral op gevoel en naar smaak. Lepeltje voor lepeltje. Staat een volle klaar, maar nog niet geopend om t even te testen. Is ook net hoeveel whisky je in je glas doet :)
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 11 Mar 2015, 16:30

Over water staat hier ook nog wel wat...
0 x

Sandman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sandman » 14 Mar 2015, 21:31

Mijn bottom 2 zijn The Ileach CS en de Ardmore Traditional Cask, peated whisky's zijn niet mijn favoriete smaakprofiel.
0 x
Afbeelding

ErickE
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor ErickE » 15 Mar 2015, 12:11

1) Speyburn Bradan Orach.: Volgens mij mag dit net aan whisky genoemd worden; het smaakt erg jong.
2) Buffalo Trace: Ik hoorde dat hij bang for buck was, maar ik denk niet dat bourbons in mijn smaakprofiel passen.
3) An Cnoc 12, Niet vies, maar ik vind hem niet zo heel spannend.
0 x
Afbeelding

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 17 Mar 2015, 10:02

ErickE schreef:2) Buffalo Trace: Ik hoorde dat hij bang for buck was, maar ik denk niet dat bourbons in mijn smaakprofiel passen.

Dit is dan ook een gemiddelde bourbon. Of heb je ook al andere geprobeert?

----------
On-topic
--------
1 Corsair - Ryemageddon - leek aanvankelijk wel aardig maar het is hem toch niet.
2 Old Fellow -- Duitse bulk bourbon uit jaren 80
3 Schenley Xl
0 x

DennisLB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DennisLB » 18 Mar 2015, 11:09

Op dit moment:

- William Lawson's NAS
- Famous Grouse
- Statesman

Alle drie gekregen :D

Van de single malts die ik thuis heb staan, vallen me vooral de PC Peat Project en Singleton of Dufftown tegen.
0 x
Afbeelding

ErickE
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor ErickE » 18 Mar 2015, 20:15

Off-topic
KSB66 schreef:ErickE schreef:
2) Buffalo Trace: Ik hoorde dat hij bang for buck was, maar ik denk niet dat bourbons in mijn smaakprofiel passen.

Dit is dan ook een gemiddelde bourbon. Of heb je ook al andere geprobeert?

Ik heb niet veel bourbons gedronken (o.a. Maker's Mark, Four Roses), en daarvan vond ik de Four Roses Single Barrel nog wel ok. Ik zal eens zien of ik een volgende whisky tasting voor vrienden een betere bourbon kan zetten.

On-topic:
Nieuw op twee: White Lion. Gekregen van een vriend die wist dat ik whisky dronk. Goed bedoeld, maar ik heb er weer een whisky bij die is voor mensen die cola bij hun whisky willen :gnif
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”