Wat is de kostbaarste (duurste) fles whisky die je bezit ?
- WhiskyWorf
- Actief lid

Re: Wat is de kostbaarste (duurste) fles whisky die je bezit
Mijn duurste fles tot nu toe is een: Benriach 1983 (29 yo) Limited Release (Cask no. 299).
Heb deze in België gekocht voor EUR 179,--.
Heb deze in België gekocht voor EUR 179,--.
0 x
Weet al niet meer wat ik ervoor betaald heb, volgens mij heb ik zelfs iets erbij geruild om hem te krijgen, maar
heb een Ardbeg Kildalton. Voorlopig nog maar even dicht laten.
heb een Ardbeg Kildalton. Voorlopig nog maar even dicht laten.
0 x
Maar kostbaarste in 'gevoelswaarde' is mijn Airigh Nam Beist 2006. 

0 x
Dat is hier de 2 Karuizawa's 1981. Eentje voor the Nectar Belgium en de andere is cask 5026.
0 x
mijn kostbaarste fles is momenteel Balblair 79 ( dist. 1979 / bottl. 2007 ) gekocht voor een nette 140,-
voor mij al heel veel gezien ik tot zover tot maximaal 50,- uitgeef aan en fles
voor mij al heel veel gezien ik tot zover tot maximaal 50,- uitgeef aan en fles
0 x
Yapi schreef:héhé. Zou meteen het einde van het topic betekenen
on topic, heb ook 2 Glengoynes MOS staan, 72-12, voor 300 euro. Ik vermoed dat deze ook nog wel eens de komende jaren wat 'hoogte' gaan nemen. Of een Glendronach 72. Ben benieuwd
En ja hoor, op whisky auction gaan de glengoynes momenteel al meer dan 800 euro de fles... Jawadde!
0 x
Zowel in aanschaf als in huidige waarde is de mijne een Port Ellen Douglas Of Drumlanrig 1982-2007. Inmiddels staat ie voor 300 euro op WB, echter voor 145 gekocht in september vorig jaar. Wat ook ver over mijn gebruikelijke budget is, maar als peat-head/Islay-fan wil je een PE's en je weet dat ze niet goedkoper zullen worden, en tja als ie dan ook nog uit je geboortejaar is.....
0 x
Vandaag mijn eerste Karuizawa gekocht:
- Karuizawa single cask 1984 - 2012, 61,6%, cask 3692
Volgens Whiskybase een waarde van 800+ euro (
...
...
)
- Karuizawa single cask 1984 - 2012, 61,6%, cask 3692
Volgens Whiskybase een waarde van 800+ euro (
)
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Balvenie Tun 1401 batch 5
Mijn duurste aankoop is een Balvenie Tun 1401 batch 5 voor 290€. Maar hij is het wel waard 

0 x
Grappig, net een aanbod gehad om een fles Glengoyne MOS 72 te ruilen voor een andere fles. Maar die kerel heeft een collectie van 300 flessen, totale waarde 150.000 euro. Okee, blijkt dat zijn aangeboden fles minder kostte dan die Glengoyne, en nog niet in waarde is gestegen, en dat ook niet zo snel zal doen. Wat een l*l zeg. Alsof ie met zo'n collectie de waarde niet kent van flessen (let wel, virtuele waarde, wat de "zot" er dus voor betaald hé).
Ik leg hem gewoon uit dat die Glengoyne momenteel verkoopt voor 800 euro, en ik dus zeker niet van plan ben zomaar 1 andere fles te nemen in ruil. Antwoord ie: "800 euro, ik lijk wel in een slechte B-film verzeild geraakt te zijn!". Man, wat een blaas zeg. Heeft daar 50 flessen staan van duizend euro en meer, en dan te bekrompen om 'eerlijk' te zijn.
pff. Zakkenwasser.
edit: ik heb hem gevraagd of ie bv één van zijn ardbegs cask 2397 zou willen ruilen voor een Brora 2006 30yo. Nog geen antwoord gehad.
Ik leg hem gewoon uit dat die Glengoyne momenteel verkoopt voor 800 euro, en ik dus zeker niet van plan ben zomaar 1 andere fles te nemen in ruil. Antwoord ie: "800 euro, ik lijk wel in een slechte B-film verzeild geraakt te zijn!". Man, wat een blaas zeg. Heeft daar 50 flessen staan van duizend euro en meer, en dan te bekrompen om 'eerlijk' te zijn.
pff. Zakkenwasser.
edit: ik heb hem gevraagd of ie bv één van zijn ardbegs cask 2397 zou willen ruilen voor een Brora 2006 30yo. Nog geen antwoord gehad.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Het is toch niet BB, hè?

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Het is toch niet BB, hè?![]()
![]()
haha, nee hoor, die vindt die Glengoyne overroepen
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Heeft hij nu al gereageerd op je aanbod tot ruilen van die Brora met die Ardbeg?
EDIT: hij zal je wel zeggen dat je nog een paar 100 € zal moeten opleggen. Wedden?
EDIT: hij zal je wel zeggen dat je nog een paar 100 € zal moeten opleggen. Wedden?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
johan brugge schreef:Heeft hij nu al gereageerd op je aanbod tot ruilen van die Brora met die Ardbeg?
nee, geen reactie meer. Ergens anders aan het vissen denk ik... ik heb soms het idee dat het helpt een enorme collectie op te bouwen als je een enorme klootzak bent
0 x
- PunxsutawneyPhil
- Senior

Ardbeg Corryvreckan
Mijn duurste fles zal de Ardbeg Corryvreckan zijn. Gekocht voor 55 euro. Volgens mij is deze nog net zoveel waard 
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”