Namaak of vervalste whisky

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Namaak of vervalste whisky

Ongelezen berichtdoor whiksy » 21 Mei 2014, 12:04

Ik ken niet de hele achtergrond, de advertenties heb ik niet gezien. Maar met de gegevens zoals ze hier gepresenteerd worden sluit ik me aan bij Lagaohroaig, Johan en Matti.

Bijna lege flessen aanbieden op Ebay zijn interessant voor mensen met verkeerde bedoelingen.
En een aanbieder met goede bedoelingen moet zo'n risico niet willen nemen imho.
Vooral als je 90% van de afnemers kent, waarom dan uberhaupt op ebay aanbieden?
0 x

vbreemen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor vbreemen » 21 Mei 2014, 13:29

Niet iedereen die bijna lege flessen of zelfs helemaal lege flessen koopt heeft daar slechte bedoelingen mee.
Waar trek je de grens? Handel in lege kokers ook afkeuren? Lege flessen eerst kapotgooien en dan pas in de glasbak of in het krat op de stoep? Stel je voor dat iemand je volgt als je je lege flessen in de glasbak steek en ze eruit vist. Verzamelen van etiketten verbieden?

ik vind de bemoeizucht soms wel ver gaan hoor. Er is geen wet tegen verkoop van lege of aangebroken flessen. Wel tegen vervalsen, tegen fraude. Mijn mening: Wat iemand met zijn/haar leeggoed doet heeft verder niemand iets mee te maken.

Merken van leeggoed is het overwegen waard, maar ik twijfel of dat effectief is. Als je de discussie in het extreme doorzet zou je iedere verkochte fles meteen in de winkel moeten merken want anders kan een fraudeur 'm leegdrinken of als samples uitventen, weer hervullen met bocht en als nieuw verkopen. Toch?

Groet,
Maarten

PS: Ik hervul niet, koop of verkoop tot nu toe ook zelf geen leeggoed, maar als iemand me een lege of liefst nog bijna lege Black Bowmore aanbiedt zeg ik daar geen nee tegen. Die komt dan mooi in de kast te staan. Niets mis mee lijkt me.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 21 Mei 2014, 17:44

vbreemen schreef:Niet iedereen die bijna lege flessen of zelfs helemaal lege flessen koopt heeft daar slechte bedoelingen mee.

Dat is juist, maar dat kan je van achter je computer niet te weten komen. En zelfs als je de koper kent is dat nog geen garantie dat hij er geen misbruik van maakt.

vbreemen schreef:ik vind de bemoeizucht soms wel ver gaan hoor. Er is geen wet tegen verkoop van lege of aangebroken flessen. Wel tegen vervalsen, tegen fraude.

Er is inderdaad geen wet voor, voor zover ik op de hoogte ben. Maar door intacte (bijna) lege flessen te verkopen zet je (in worst case scenario) wel de kat bij de melk. Het met toch perfect mogelijk zijn om die kleine restjes te vergieten in een sampleflesje en dat te verzenden ipv een lege fles?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”