Jock schreef:(...)en ze kostten daar €59 per glas. Ik kreeg er 6. Ik moet zeggen at ze mij erg bekoren omdat ik echt alle geur naar mijn neus krijg door de vorm.
(...)
Ik ben er heel blij mee
Het glas maakt 'n verschil. Welk glas en waar te koop?
Re: Welk glas en waar te koop?
0 x
- Jock
- (Whisky)Professional

JayDie schreef:Jock schreef:(...)en ze kostten daar €59 per glas. Ik kreeg er 6. Ik moet zeggen at ze mij erg bekoren omdat ik echt alle geur naar mijn neus krijg door de vorm.
(...)
Ik ben er heel blij mee
My Goodness! En dat je er maar blij mee bent! Pfieuw... als ik er bij jou een whisky uit zou drinken zou ik ze denk ik niet eens aan durven pakken
Mooi cadeau en veel plezier ermee zal wel lukken zo te zien / lezen!
Volgende de keer drink je gewoon mee met de mooi glazen John. Glazen zijn om uit te drinken/
Jock
0 x
Hi all,
Op het whisky festival in Leuven waren er zeer knappe glazen te koop weet iemand over welke glazen het hier gaat en waar deze te koop , waren precies uitgerekte portglazen
Millen
Op het whisky festival in Leuven waren er zeer knappe glazen te koop weet iemand over welke glazen het hier gaat en waar deze te koop , waren precies uitgerekte portglazen
Millen
0 x
Welkom Millen,
Helaas niet in Leuven geweest.
We hebben wel wat Vlaamse leden maar (nog) geen idee of die in Leuven geweest zijn.
Ik zou in elk geval even dit onderwerp helemaal doorbladeren vanaf het begin. De kans is groot dat je dan een dergelijk glas tegen komt. Er staan ook vaak foto's bij.
Helaas niet in Leuven geweest.
We hebben wel wat Vlaamse leden maar (nog) geen idee of die in Leuven geweest zijn.
Ik zou in elk geval even dit onderwerp helemaal doorbladeren vanaf het begin. De kans is groot dat je dan een dergelijk glas tegen komt. Er staan ook vaak foto's bij.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Jock
- (Whisky)Professional

millen schreef:Hi all,
Millen
In een post hoierboven zie je een afbeelding van glazen van de malt maniacs. Glas nummer 3 zou best degene zijn die je bedoelt. Er zijn zeer knappe Port glazen die erg geschikt zijn voor nosing en tasting van Whisky. Schott Wiesel bijvoorbeeld en ook nog natuurlijk Riedel. Dat laatste is mijn grote favoriet, maar is wel erg duur.
Jock
0 x
Deze glazen van TWE zijn bijna 2cm hoger dan de normale tulpglazen met steeltje. Bedoel je die? Volgensmij hebben ze die ook in Limburg altijd.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Dit type glaswerk heb ik bij de plaatselijke mitra gekocht voor 1,99 p/st.
0 x
Alias KJ
- Jock
- (Whisky)Professional

MnnW schreef:http://www.sohowines.hk/images/snifter.jpg
Dit type glaswerk heb ik bij de plaatselijke mitra gekocht voor 1,99 p/st.
Goede keus KJ. Mooi glas. Mooi om te houden bij de voet en lekker met je neus erin.
Jock
0 x
Re: 1st International Whisky Competition (IWC), 8/10 april 2010
Piet schreef:The Johnson’s Whisky Tot from Bottega del Vino Crystal becomes the Official Whisky Tasting Glass of the 2010 International Whisky Competition.
Hierin proeven zal misschien toch even wennen zijn Hans.... gaat wel véééél in
macoffringa schreef:Altijd in voor een nieuwe expressie!
Hans, kun je laten weten wat je van dit glas vind, nadat je het gebruikt hebt, in ons onderwerp: Welk glas en waar te koop?
Wel een sjiek glas

0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Zal ik zeker doen. Als ze het goed vinden, neem ik er een paar mee naar Europa.
Ziet er inderdaad sjieker uit dan Glencairn.
Over het algemeen drink ik echter liever uit een glas met een voetje.
Het Craigellachie glas en de Classic Malts versie van Diageo vind ik erg fijn.
Jerry Dalton (distiller emeritus van Jim Beam) vertelde me eens dat hij een proef had gedaan met een aantal glazen. In elk glas zat dezelfde whiskey en hij liet een uitgelezen proefpanel proeven, dat niet wist wat er in de glazen zat. Opmerkelijke verschillen in beleving, wat maar weer eens aantoont - niet empirisch uiteraard, maar dat is een onderzoek op zich waard - hoeveel suggestie er bij het proeven van whisky in het spel is. Lijkt me iets voor onze whiskyprof Ap Dijksterhuis.
Ziet er inderdaad sjieker uit dan Glencairn.
Over het algemeen drink ik echter liever uit een glas met een voetje.
Jerry Dalton (distiller emeritus van Jim Beam) vertelde me eens dat hij een proef had gedaan met een aantal glazen. In elk glas zat dezelfde whiskey en hij liet een uitgelezen proefpanel proeven, dat niet wist wat er in de glazen zat. Opmerkelijke verschillen in beleving, wat maar weer eens aantoont - niet empirisch uiteraard, maar dat is een onderzoek op zich waard - hoeveel suggestie er bij het proeven van whisky in het spel is. Lijkt me iets voor onze whiskyprof Ap Dijksterhuis.
0 x
macoffringa schreef:Over het algemeen drink ik echter liever uit een glas met een voetje.
De Classic Malt versie heb ik ook en daar drink ik het liefst uit,hele fijne glazen.

0 x
chris schreef:macoffringa schreef:Over het algemeen drink ik echter liever uit een glas met een voetje.
De Classic Malt versie heb ik ook en daar drink ik het liefst uit,hele fijne glazen.
Is dit dat hoge glas, grote kelk op een voetje. Die heb ik ook eens bij een fles (+ waterkarafje) gekregen. Staat in de kast. Vind hem nl. niet zo fijn (in mijn beleving). De opening drinkt niet zo lekker.
Ik drink mijn drams graag uit een Glencairn of uit een Rutte-glas (op een voetje).
0 x
JayDie schreef:Allen,
ik ben op zoek naar een setje glazen om goed whisky te kunnen proeven. Eigenlijk gaat het er dan om wanneer je met meerdere bent. De glaasjes moeten dus niet te duur zijn.
Wanneer ik alleen een whisky proef, heb ik een aantal Glencairn glaasjes. Nu heb ik laatst wat whiskies geproefd uit een soort van port glaasjes: op een voetje.Naar deze glaasjes ben ik op zoek.
Nu heb ik er al veel gezien, maar ze moeten wel 'tulpvormig' zijn. Inhoud? 15cl-25cl? Wie weet een mooi adresje, en dan het liefst bij de Hema, Blokker, etc. Niet direct een speciaalzaak in het uiterste puntje van Nederland
Bron: horecaglazen.nl
Dag, ik heb deze glaasjes eigenlijk altijd gewoon op voorraad.
Probleem is waarschijnlijk dat ik wel in Westerbork zit........
Wil ze desnoods tegen verzenkosten vergoeding wel op sturen hoor......
Groet
Erwin
0 x
Erwin schreef:ik heb deze glaasjes eigenlijk altijd gewoon op voorraad.
Probleem is waarschijnlijk dat ik wel in Westerbork zit........
Wil ze desnoods tegen verzenkosten vergoeding wel op sturen hoor......
He Erwin, dank voor je reactie: ik ben inmiddels voorzien!
Maar wanneer anderen interesse hebben en geen connecties bij Makro / Sligro kunnen ze in ieder geval bij jou terecht!

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”