Ik heb ook wel eens uitgerekend wat je aan beheerskosten betaald aan WWI. Met die opslagkosten verdampt er heel veel van je voorgespiegelde rendement en is het ineens allemaal niet zo lucratief meer. Behalve dan wanneer je WWI heet.
Daan schreef:Had iemand deze passage trouwens gelezen op de site van WWI?
Vond het tamelijk opvallend (en zeer negatief eigenlijk):
Op de World Whisky Index bestaat de mogelijkheid om flessen te laten verzenden. Echter, sommige flessen zijn zo bijzonder dat wij adviseren om die voor de beurs te behouden. Whiskyparels als een Springbank 1919 en Black Bowmore maken het platform tot een unieke plek waar u als belegger de vruchten van plukt. Daarom zijn sommige flessen geborgd. In dat geval stemt de koper ermee in dat hij/zij noch feitelijk, noch juridisch kan en zal beschikken over de fles(sen) whisky (waaronder doch niet uitsluitend: verkopen, overdragen, bezwaren, verplaatsen en consumeren), behoudens de bevoegdheid de fles(sen) whisky te verhandelen via de WWI.
Kortom, je koopt vaak de fles niet eens, want je krijgt hem nevernooitniet te pakken. WWI wil deze "behouden voor de beurs".
Enorm triest. Niemand zal genieten van die flessen, ze gaan nooit meer open.
Wat ik me eigenlijk ook afvraag: behouden ze het recht een op het platform geïntroduceerde fles achteraf alsnog te borgen?
Want dan ben je denk ik helemaal de sjaak op zo'n site.
Denk wel een bevestiging dat het absoluut niet voor de liefhebber bedoeld is.
Net als met Bitcoin : "not your keys, not your crypto" geldt hier blijkbaar "not your bottle, not your whisky".

Misschien aanraken haha
erbij doen, Henri. Anders vat ik niet dat jij de grap vat. Zeker op maandag.