fjharms schreef:nigel_tufnel schreef:Ik blijf het intrigerend vinden dat er zo relatief weinig mensen beïnvloed worden door awards of medailles.
Mij lijkt het dat meer mensen hier onderhevig aan zijn.
Je merkte hier toch ook dat er behoorlijk wat Kavalan en Glenalba aankopen waren op het forum na de awards.
Trouwens, wat mij betreft geldt het aankopen van samples van deze prijswinnende whisky's ook als beïnvloeden van koopgedrag.
Ik kan het moeilijk geloven dat een deel van de nee stemmers zelfs geen samples van deze whisky's gekocht hebben.
Ik heb inderdaad geen samples gekocht van de Glenalba (ook niet van Kavalan trouwens) maar heb het wel overwogen. Niet vanwege de medaille/prijs, maar vanwege de daaropvolgende hype. Maar de notities hier op het forum waren voor mij genoeg om te concluderen dat ik nog veel mooie samples heb staan die ik eerst maar eens moet opdrinken
Ook ik wilde nee stemmen. Maar wanneer er zo'n hype ontstaat rondom een nog betaalbare fles whisky is mijn interesse wel zodanig gegroeid dat ik op zoek ga naar samples. En ik denk dat ik daarin zeker niet de enige ben. Wanneer er een gehypte fles / serie uitkomt zie je het aanbod van samples van deze whisky ook grof stijgen. En vaak ontstaat die hype door prijzen en competities.