Michaël schreef: Waarom dan in hemelsnaam de Original.. Juist, 't Is de meest verkochte single malt in Schotland. Maar hier zou toch publiek voor zijn? Ze zouden er waarschijnlijk dan nog meer geld voor vragen dan voor de koud gefilterde versie, terwijl ik veronderstel dat niet koud filteren een goedkoper proces is dan wel koud filteren?
Volgens het review filmpje van ralfy over ik meen de glenmorangie 18 doet hij uit de doeken dat Glenmorangie (10 yo) de titel van meest verkochte single malt in schotland inmiddels kwijt is geraakt.
En wbt het filteren: heb je de distilleerderij van Glenmorangie wel eens bezocht toevallig? Ik was er in 2013 en ik kan erg goed begrijpen dat ze hun core range wél filteren..alles rondom die distilleerderij is Fancy, blingbling en nog eens Fancy. Als er één distilleerderij is die hard z'n best doet om whisky de uitstraling van een luxeproduct te geven..ik voelde me in de distillery store zelfs simpelweg wat ongemakkelijk. Een beetje als een boer op klompen bij een gala diner van het koninklijk huis

dus ja, filteren voor de constante kwaliteit en geen 'mist' in je decanter, ja ik snap wel dat ze daar filteren

Ik vind trouwens je idee wel strak! Elke fles filtered en non chill filtered op de markt zetten, ik ben voor