Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: TIP! In de aanbieding...
Eeh, Greenmachine, ik doelde niet op jou in het bijzonder. Aangezien je nog niet zo lang meedraait hier op het forum kan ik me nog geen beeld vormen hoe je in dit soort dingen staat. Mijn verbazing geldt meer iedereen die zo ongeveer de vlag in top hijst omdat hij of zij is ingeloot om een flesje whisky te kopen...., al dan niet om te flippen.
0 x
Greenmachine schreef:Mijn opmerking heeft hier een hoop losgemaakt zie ik. (Je mag mij gewoon bij naam noemen geen enkel probleem)
Ik ben zeer zeker blij dat ik een fles mág kopen. Als je je opgeeft bij een loting bestaat nou eenmaal de kans dat dat niet mogelijk is.
Tevens ben ik geen flipperaar, waarom zou ik dan hier reeds tientallen samples hebben gekocht in een korte periode?
Je vergelijking met je zoontje van vier vind ik derhalve echt getuige van klasse.
In mijn geval: tuurlijk koop ik soms iets zonder het geproefd te hebben, als ik er wat meer vanaf ken of als mensen die dezelfde smaken als mij hebben (wordt je duidelijk op dit forum) het een goede fles vonden. Het houdt het soms ook spannend
Nog een neutraal antwoord wat niet op jouw bedoeld is: er zijn mensen die ook tientallen samples kopen en toch flippers zijn...
1 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
Oogadal schreef:Ik denk toch dat je wat zaken door elkaar haalt. Laat ik beginnen met wat jij noemt veroordelen van mensen omdat ze iets kopen wat ze niet geproefd hebben. Weet niet waar je dat hebt gelezen, maar ik veroordeel niemand op het kopen van een fles die ze niet (zelf) hebben geproefd. Dat doen we namelijk allemaal wel eens.
Onderstaand het letterlijke citaat van jou 2 dagen geleden:
Ik blijf me verbazen; iedereen hier schijnt heel erg gelukkig te zijn dat ze een fles whisky mogen kopen van zowat € 300 die ze nog niet hebben geproefd.
Als ik het goed lees haal ik hier volgens mij niets door elkaar!
Oogadal schreef:Wat ik gedaan heb (en nog steeds doe) is dat er mensen zijn die zo blij zijn als mijn zoon van 4 als de Sint wat in zijn schoentje heeft gedaan simpelweg omdat ze zijn ingeloot om een fles whisky van € 300 te mogen kopen...
Kijk, dat je een fles whisky koopt van 300 euro zal je mij niet over horen, maar bijkans een vreugdedans maken omdat je iets mag kopen.. tsja.
Mij ging het om het feit dat iemand op dit forum deelt dat er een loting voor was, wat ik absoluut kan waarderen, en dat sprak ik uit, mede omdat de loting goed heeft uitgepakt. De vorige ronde had ik gemist bij LBDC.
Oogadal schreef:En wat betreft flessen doorverkopen, ja, dat doe ik wel eens. Maar vaak onderling binnen m'n whisky matties en aan dezelfde prijs waar ik 'm voor heb verkocht. Maar een fles kopen puur en alleen met het doel deze met een paar jaar (of weken) te flippen voor het weet ik hoeveel voudige, nee, dat heb ik nog nooit gedaan en dat ga ik ook niet doen.
Dat siert je, mij hoor je met geen woord over bottleflippen of flessen doorverkopen of iemand blij maken van een fles tegen dezelfde inkoopprijs, dus voel je niet aangesproken. Het enige wat ik melde was dat er al iemand deze fles aanbood op WB met de boodschap dat deze pas in december geleverd wordt, dit heeft schijnbaar nogal wat teweeg gebracht

Laatst gewijzigd door Dyson81 op 10 Nov 2016, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Oogadal schreef:Eeh, Greenmachine, ik doelde niet op jou in het bijzonder. Aangezien je nog niet zo lang meedraait hier op het forum kan ik me nog geen beeld vormen hoe je in dit soort dingen staat. Mijn verbazing geldt meer iedereen die zo ongeveer de vlag in top hijst omdat hij of zij is ingeloot om een flesje whisky te kopen...., al dan niet om te flippen.
Leuke veronderstelling, maar gelukkig is dat niet bij één ieder het geval!
1 x
Oogadal schreef:Eeh, Greenmachine, ik doelde niet op jou in het bijzonder. Aangezien je nog niet zo lang meedraait hier op het forum kan ik me nog geen beeld vormen hoe je in dit soort dingen staat. Mijn verbazing geldt meer iedereen die zo ongeveer de vlag in top hijst omdat hij of zij is ingeloot om een flesje whisky te kopen...., al dan niet om te flippen.
Gezien er maar een beperkte release is van die Littlemill en ik een Littlemill liefhebber ben,ben ik inderdaad blij dat ik ben ingeloot, lijkt mij meer dan logisch.
Wat ik verder met die fles doe gaat natuurlijk niemand wat aan.
Of ik hem nou in een weekend leegdrink of ik zou hem verkopen met winst, zijn mijn eurro's
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Ashley schreef:Wat ik verder met die fles doe gaat natuurlijk niemand wat aan.
Of ik hem nou in een weekend leegdrink of ik zou hem verkopen met winst, zijn mijn eurro's
Toch is dat niet het hele verhaal. Het is weliswaar jouw geld, dus je kunt kopen wat je wilt. Tot zover gaat het goed. Het verkopen is een ander verhaal. Wat je moet weten is dat officieel:
- flessen doorverkopen met de intentie om er winst mee te maken een door de gemeente vergunde activiteit is en
- je er een slijtersvakdiploma voor moet hebben. Verder mag je de winst lekker opgeven aan de Belastingdienst.
Nu doen velen (waaronder ik) niet te moeilijk, maar met deze uitspraak breng je (in ieder geval bij mij) een allergische reactie teweeg. Zodra je flessen gaat doorverkopen met winst, zoals je stelt, beïnvloed je de markt en daarmee dus ook mijn bewegingsruimte om met mijn geld dingen te kopen. Want:
- door en masse flessen te kopen met het doel om ze te flippen raken een producent, importeur en slijter een fles wel erg gemakkelijk kwijt aan een prijs die ze in het verleden nooit durfden te vragen
- door nog eens met doorverkoop winst te maken (heel vaak wordt hier dan, wanneer het uitkomt, de woorden "zeldzaam" of "schaars" gebruikt) moet een persoon die hem wil drinken (of verder wil flippen, dan wordt het effect nog sterker) een nog hogere prijs betalen.
- Dit leidt er weer toe dat producent t/m slijter zien dat de prijzen nog hoger kunnen, waardoor ze in de toekomst nog absurdere prijzen gaan rekenen.
Met andere woorden: met dit schimmige aasgierengedrag zorgen flippers er langzaam voor dat dit mooie spul onbetaalbaar wordt. Eigenlijk betreden deze mensen een markt, waartoe ze eigenlijk geen toegang zouden mogen hebben. Als dit substantieel wordt, dan wordt de kans allengs groter dat er ineens een controle van de gemeente komt, zoals Verbod van gemeente op het verkopen van whisky via Ebay en Whiskybase. En dan is het ineens huilie huilie.
Nogmaals: ik wil niet te veel op de regels gaan zitten, maar het is schurend dat consumenten die flessen met winst willen doorverkopen zich niet bewust zijn van het asociale karakter van hun gedrag, of (erger nog) zich er bewust de schouders over ophalen.
Nogmaals 2: niets tegen de verkoop van flessen, maar doe het dan zoals hier of hier
15 x
Affirmanti incumbit probatio
Tientallen ongelezen berichten in dit topic! Ik heb gewacht tot ik thuis was om de berichten op de laptop te lezen. Zoveel tips over aanbiedingen, daar moet ik eens even goed voor zitten !
Helaas kwam ik bedrogen uit...
wat een discussie zeg, top !
Jullie zullen ongetwijfeld allemaal ingeschreven zijn voor de nieuwsbrief van DrankDozijn, maar voor degenen die hem hebben gemist: GlenDronach 18yo Allardice kost 10 euro minder en komt daarbij op 59.95 
iemand was me voor, een paar berichten eerder 
Helaas kwam ik bedrogen uit...
wat een discussie zeg, top !
0 x
caskstrength schreef:Ashley schreef:Wat ik verder met die fles doe gaat natuurlijk niemand wat aan.
Toch is dat niet het hele verhaal. Het is weliswaar jouw geld, dus je kunt kopen wat je wilt. Tot zover gaat het goed. Het verkopen is een ander verhaal. Wat je moet weten is dat officieel:
- flessen doorverkopen met de intentie om er winst mee te maken een door de gemeente vergunde activiteit is en
- je er een slijtersvakdiploma voor moet hebben. Verder mag je de winst lekker opgeven aan de Belastingdienst.
Nu doen velen (waaronder ik) niet te moeilijk, maar met deze uitspraak breng je (in ieder geval bij mij) een allergische reactie teweeg. Zodra je flessen gaat doorverkopen met winst, zoals je stelt, beïnvloed je de markt en daarmee dus ook mijn bewegingsruimte om met mijn geld dingen te kopen. Want:
- door en masse flessen te kopen met het doel om ze te flippen raken een producent, importeur en slijter een fles wel erg gemakkelijk kwijt aan een prijs die ze in het verleden nooit durfden te vragen
- door nog eens met doorverkoop winst te maken (heel vaak wordt hier dan, wanneer het uitkomt, de woorden "zeldzaam" of "schaars" gebruikt) moet een persoon die hem wil drinken (of verder wil flippen, dan wordt het effect nog sterker) een nog hogere prijs betalen.
- Dit leidt er weer toe dat producent t/m slijter zien dat de prijzen nog hoger kunnen, waardoor ze in de toekomst nog absurdere prijzen gaan rekenen.
Met andere woorden: met dit schimmige aasgierengedrag zorgen flippers er langzaam voor dat dit mooie spul onbetaalbaar wordt. Eigenlijk betreden deze mensen een markt, waartoe ze eigenlijk geen toegang zouden mogen hebben. Als dit substantieel wordt, dan wordt de kans allengs groter dat er ineens een controle van de gemeente komt, zoals Verbod van gemeente op het verkopen van whisky via Ebay en Whiskybase. En dan is het ineens huilie huilie.
Nogmaals: ik wil niet te veel op de regels gaan zitten, maar het is schurend dat consumenten die flessen met winst willen doorverkopen zich niet bewust zijn van het asociale karakter van hun gedrag, of (erger nog) zich er bewust de schouders over ophalen.
Nogmaals 2: niets tegen de verkoop van flessen, maar doe het dan zoals hier of hier
Iemand zegt alleen dat het niemand wat aangaat wat hij met zijn fles doet en ondertussen beschuldig je hem indirect van asociaal gedrag.
Daarnaast helpt de belerende toon niet echt je punt kracht bij te zetten.
"huilie huilie " Serieus ???
Dit soort betweterig gedrag is nu precies waarom ik nog maar zelden hier post.
Laat mensen lekker in hun waarde zonder ze te veroordelen.
Dat is nog los van de discussie.
2 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Johan, ik denk dat u zich, in uw onderbewustzijn, aangesproken voelt? Ik lees nergens dat caskstrength een lijn overschrijdt en/of persoonlijke insinuaties spuwt, meer dan een algemene duiding geeft van de huidige gang van zaken in de Wilde Whisky Wereld. Daarnaast weet caskstrength dit op een fatsoenlijke manier uiteen te zetten en bezigt hij hierbij de Nederlandse taal zowel grammaticaal alswel taalkundig meer dan correct: hier kunnen wij allemaal een voorbeeld aan nemen.
Daarnaast zegt Ashley indirect dat er met flessen gedaan mag worden wat de eigenaar daarmee wenst te doen, en hoewel dit technisch gesproken correct is, is dit vanuit sociaal oogpunt (zoals caskstrength o.a. aangeeft) hoogst ongewenst. Rekening houden met elkaar heet dat - geloof ik. Een "long lost art" in Nederland tegenwoordig.
Daarnaast zegt Ashley indirect dat er met flessen gedaan mag worden wat de eigenaar daarmee wenst te doen, en hoewel dit technisch gesproken correct is, is dit vanuit sociaal oogpunt (zoals caskstrength o.a. aangeeft) hoogst ongewenst. Rekening houden met elkaar heet dat - geloof ik. Een "long lost art" in Nederland tegenwoordig.
9 x
2 ∞ & →
Re: Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)
Ik heb zo goed en zo kwaad als het ging deze discussie uit het In de aanbieding topic gevlochten. Graag hier verder discussiëren ipv het Aanbieding topic te misbruiken 
7 x
Matthijs, whiskynerd.
-
johan brugge
- Forum goeroe

johan schreef:emand zegt alleen dat het niemand wat aangaat wat hij met zijn fles doet en ondertussen beschuldig je hem indirect van asociaal gedrag.
Daarnaast helpt de belerende toon niet echt je punt kracht bij te zetten.
"huilie huilie " Serieus ???
Dit soort betweterig gedrag is nu precies waarom ik nog maar zelden hier post.
Laat mensen lekker in hun waarde zonder ze te veroordelen.
Dat is nog los van de discussie.
Ik heb me erg lang kunnen inhouden, maar ik moet het toch even kwijt. Ik weet niet meer hoe het komt en door wie, maar er werden geen flessen verloot door LBDC. Ik heb even de nieuwsbrief van 7 juli ll. er op nagelezen en daar staat duidelijk in dat je een fles kon reserveren en dan stond je op een wachtlijst. Nergens is er sprake van een loting. Volgens het principe 'first come, first served' werden de flessen dan toegekend. Heel die discussie werd ingeleid door één zin: "Ik ben ingeloot voor een fles" (ongeveer toch). En hup, het spel zit op de wagen.
Ik kan de frustratie van Paul (caskstrength) zeker begrijpen en hij zegt het idd op een respectvolle manier met, naar mijn mening, de juiste woorden. Helaas zijn er echter nog altijd die graag op de man spelen en die verwijten hen en weer slingeren om hun mening kracht bij te zetten terwijl het ook anders kan.
2 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Je hebt ook mensen die op de man spelen zonder daarbij man en paard te noemen....
4 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Heerlijk topic dit, ik zit echt te lachen en te genieten op de stoel.
Ik heb nieuws voor iedereen; Er zijn mensen welke grof geld verdienen aan, en over de rug van, de hobby/passie van een ander. Dat lijkt soms gemeen maar zo zit de wereld in elkaar en wij werken hier allemaal zelf aan mee. (bewust of onbewust)
Ikzelf heb ook flessen welke ik niet open. Maar ik beleef er ook heel veel plezier aan door er naar te kijken. Dit wil echter niet zeggen dat ik ze ga uitbroeden voor de verkoop, maar natuurlijk ruil of verkoop je wel eens een fles om op deze manier weer een fles te kunnen kopen die je graag wil. Hier is mijn inziens niets mis mee, sterker nog; vaak is degene die de fles koopt vaak blij dat ze een zeldzame fles nog konden kopen.
En daarnaast; wie zijn wij om slijterijen, winkeliers en handelaars te wijzen op hun te hoge prijzen als wij ze blijven betalen? Zij kijken ook op internet en veilingen en zien de prijzen. Zij willen hier een graantje van meepikken, en deze mensen moeten er van leven dus dat snap ik wel!
Het is misschien beter om je wat minder druk te maken om wat een ander doet. Daar leef je langer door, en latenw e wel zijn, die extra jaren heb ik wel nodig met dat 'gezuip'

Ik heb nieuws voor iedereen; Er zijn mensen welke grof geld verdienen aan, en over de rug van, de hobby/passie van een ander. Dat lijkt soms gemeen maar zo zit de wereld in elkaar en wij werken hier allemaal zelf aan mee. (bewust of onbewust)
Ikzelf heb ook flessen welke ik niet open. Maar ik beleef er ook heel veel plezier aan door er naar te kijken. Dit wil echter niet zeggen dat ik ze ga uitbroeden voor de verkoop, maar natuurlijk ruil of verkoop je wel eens een fles om op deze manier weer een fles te kunnen kopen die je graag wil. Hier is mijn inziens niets mis mee, sterker nog; vaak is degene die de fles koopt vaak blij dat ze een zeldzame fles nog konden kopen.
En daarnaast; wie zijn wij om slijterijen, winkeliers en handelaars te wijzen op hun te hoge prijzen als wij ze blijven betalen? Zij kijken ook op internet en veilingen en zien de prijzen. Zij willen hier een graantje van meepikken, en deze mensen moeten er van leven dus dat snap ik wel!
Het is misschien beter om je wat minder druk te maken om wat een ander doet. Daar leef je langer door, en latenw e wel zijn, die extra jaren heb ik wel nodig met dat 'gezuip'

12 x
Of ik hem nou leegdrink of kapot gooi tegen de muur....zijn mijn eurro's.
Zo beter?
Zo beter?
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”