Mijn bijzondere ervaring komt ook voort uit de meest genoemde whisky uit dit topic, Santis Malt Dreifaltigkeit.
Zomer vorig jaar, vakantie, zuid Polen. Overal stonden kraampjes waar ze 'Oscypek' verkochten. Op een gegeven moment de knoop doorgehakt en twee stuks gehaald. Het leken een soort deegrolletjes gevuld met vlees (koe en schaap, afgaande op de plaatjes, mijn Pools niet niet heel best). Even doorgereden en op een mooi uitzichtpunt eens even goed voor gaan zitten.
We pakten de Oscypek uit en ik nam meteen een grote hap. ... ... ... WTF wat is dit nou weer?!?
In de verwachting een hap te nemen van een lekker vlees-bladerdeeg ding, beet ik vol in een stuk stroeve rook-kaas! Dat is wel even schrikken
Het ding was flink gerookt, iets te veel naar mijn mening, en in combinatie met de stroeve, haast korrelige kaas, hebben we besloten ze niet verder op te eten.
Die avond een Poolse vriendin van ons gevraagd hoe dat in godsnaam een delicatesse kon zijn. Nou, die had het niet meer toen ze een half aangevreten stuk rookkaas zag. Wat bleek, deze kaas was nog half rauw, en hadden we in stukken moeten snijden en opbakken in een koekenpan
Nou lang verhaal, maar dat is waar de Dreifaltigkeit mij aan deed denken. Oscypek.
Uiteindelijk daar maar overheen gestapt en het sample lekker opgedronken. Gister nog m'n broertje 'aangesmeerd' tijdens het Whisky Weekend Twente, en hij vond hem geweldig!
Zo zie je maar, smaken verschillen.
Keep up the good work met alle leuke notities!
Kan me herinneren dat iemand een bepaalde Amrut naar kerrie vond smaken/ruiken, 'alsof een Sikh met zn blote voeten door de whisky aan het stampen is' is me erg goed bijgebleven. Kan het overigens zelf niet ruiken in mijn Amrut Fusion, misschien maar goed ook...

Kon dit helaas niet zelf terugvinden in mijn glas 

. Ik vind het wel apart dat iemand dit goedje herkent, dan is hij er professioneel mee bezig of een keer een boefje geweest. Wellicht heeft hij te dicht boven de whisky gehangen en vindt hij hem daarom agressief.