Ik heb van de week een sample Benriach 17yr Solstice gebrobeerd die ik erg graag wilde, de prijs er van rechtvaardigde het eerst proberen van een sample. Gelukkig maar, want hij is erg lekker, maar niet voor te vaak is mijn conclusie. Dus de aandacht is naar wat anders verschoven, zie ook mijn post hier:
viewtopic.php?f=17&t=1151Ik had nog een Caol Ila G&M 2004 CS op mijn wishlist staan. Jong, (Islay)peaty, maritiem, op sherry gelegen. Maar het stretched wel weer mijn budged wat verder op. Nu kwam ik een andere interessante tegen die misschien wel een kandidaat in het zelfde straatje is....
Classic of Islay van Jack Wiebers. Naar verluid jonge lagavulin (waar of niet, het heeft het profiel blijkbaar), jong overgestoken op een sherry vat, CS en over het algemeen erg goed gewaardeerd op WB en ook op het forum heb ik wat positieve noten weten op te graven.
En een stuk mooier geprijst, voor de 30 euro verschil koop ik dan liever een lekkere bourbon of instap malt... Maar toch nog een beetje twijfel. Alle signalen geven aan dat de Classic of Islay veel BFYB is, misschien een beetje ruwe randjes heeft maar verder prima is. Hebben jullie ervaringen of inzichten die dit dilemma kunnen helpen te beslechten?