Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Balvenie 21Yo Port Wood (40%) al weer een fijne Balvenie, minder ontdekkingen dan de Tun 1401 B2 maar dat is op zich niet vreemd natuurlijk.
0 x
Een Springbank 10yo & een Springbank 12 CS. Naast het alcohol percentage toch ook qua smaak aardige verschillen. Dat uitdrukken in bewoordingen lukt me nog niet...
0 x
vmk schreef:Een Springbank 10yo & een Springbank 12 CS. Naast het alcohol percentage toch ook qua smaak aardige verschillen. Dat uitdrukken in bewoordingen lukt me nog niet...
Is heel gemakkelijk
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

schenk nu een lekkere dram in
een islay mist 17
lekker genieten op de zondagavond
morgen vroeg weer aan de slag

een islay mist 17
lekker genieten op de zondagavond
morgen vroeg weer aan de slag

0 x
I_SPEY schreef:vmk schreef:Een Springbank 10yo & een Springbank 12 CS. Naast het alcohol percentage toch ook qua smaak aardige verschillen. Dat uitdrukken in bewoordingen lukt me nog niet...
Is heel gemakkelijkGewoon proberen te vertellen wat je proeft, wat je als het ware beleeft, wat je - op het moment dat de whisky in je mond "rond dwaalt" - ervaart, that's all. (ik weet 't, het valt niet mee, maar probeer te omschrijven wat je ruikt, proeft, waar de whisky je aan doet denken, misschien iets uit je kindertijd, of i.d.). En als 't nu niet lukt, lukt 't misschien de volgende keer! Véél succes, maar vooral plezier
Ik ben er ook niet heel sterk in, maar het is gewoon leuk om te doen. En belangrijk om weten: het is niet omdat Serge van whiskyfun of een andere recensent iets proeft dat jij niet proeft, dat jij 'verkeerd' bent. Het is je eigen beleving.
Momenteel in het glas: Benriach 12YO Sherry matured.
0 x
een Caperdonich van the ultimate. Heel erg lekker!
straks nog een 'grote' om af te sluiten (de vakantie van 18 dagen zit er op... morgen weer aan de slag met bier
)
straks nog een 'grote' om af te sluiten (de vakantie van 18 dagen zit er op... morgen weer aan de slag met bier
0 x
GlenDronach 15y 'revival' en een Mortlach 1995 CWC.
Beiden lekker , Mortlach wint.

Beiden lekker , Mortlach wint.

0 x
Yapi schreef:een Caperdonich van the ultimate. Heel erg lekker!
straks nog een 'grote' om af te sluiten (de vakantie van 18 dagen zit er op... morgen weer aan de slag met bier)
Port Ellen Malts of Scotland... groot genoeg

0 x
Springbank 10, om te vieren dat ik vanmiddag oom ben geworden

0 x
Gefeliciteerd!
Dalmore Gran Reserva, om te vieren dat ie in m'n glas zit
Dalmore Gran Reserva, om te vieren dat ie in m'n glas zit
0 x
Glenmorangie Quinta Ruban en Highland Park 18 YO
0 x
Net een Tomintoul the gentle dram, icm een sigaar, de Diesel Unholy cocktail.... 
0 x