TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 05 Mei 2022, 17:41

Er gaat nog wel het nodige aan bv Sancerre in vaten. Er zijn dus wel wat vaten van te krijgen. Maar vergeet ook niet witte Bordeaux..... Sauvignon met semillon, waarvan het nodige in vaten gaat. Enfin, er zijn dus wel vaten sauvignon Blanc
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 05 Mei 2022, 22:37

squaadgras schreef:Vaak overigens niet te zuipen :gnif .

Vage botteling ja.. De scores op WB ondersteunen deze uitspraak wel. Een fabuleuze 78ptn :P
0 x
Afbeelding

Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 06 Mei 2022, 14:03

Koop deze whisky NIET als je toevallig in Belgie in de Aldi beland.
Het is die 12,99 euri echt niet waard. :bigsmile

Trust me, I know.
Bijlagen
IMG_06052022_140009_(500_x_400_pixel).jpg
IMG_06052022_140009_(500_x_400_pixel).jpg (77.7 KiB) 2293 keer bekeken
3 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 06 Mei 2022, 16:10

Ruud W schreef:Koop deze whisky NIET als je toevallig in Belgie in de Aldi beland.
Het is die 12,99 euri echt niet waard. :bigsmile

Trust me, I know.

Niet echt heel verassend, Aldi en whisky…
0 x
Afbeelding

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 08 Mei 2022, 09:13

Dan kun je nog véél beter een Teacher's meenemen voor 11 euro bij de Kaufland.
Ik was er donderdag even, voor de boodschappen, en moest wat simpels hebben voor de zelfmaak-Drambuie.
Flesje Grant's (12 euro) en flesje Teacher's (11 euro) meegenomen, want ik zat ondehand écht goed spul in m'n Drambuie te kieperen. :bigsmile
3 x
Afbeelding

Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 08 Mei 2022, 18:54

Uridium schreef:Dan kun je nog véél beter een Teacher's meenemen voor 11 euro bij de Kaufland.
Ik was er donderdag even, voor de boodschappen, en moest wat simpels hebben voor de zelfmaak-Drambuie.
Flesje Grant's (12 euro) en flesje Teacher's (11 euro) meegenomen, want ik zat ondehand écht goed spul in m'n Drambuie te kieperen. :bigsmile

Helaas, nu alweer terug in nederland.
Morgen weer aan de slag.
0 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Philbeukers
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Philbeukers » 10 Mei 2022, 22:18

Is de fles zelfs voor die prijs niet te duur? Ik zie veel gemixte reviews erover. Ik heb nog nooit een 12cs gehad, maar heb dus wel interesse en twijfels.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Mei 2022, 22:22

Philbeukers schreef:

Is de fles zelfs voor die prijs niet te duur? Ik zie veel gemixte reviews erover. Ik heb nog nooit een 12cs gehad, maar heb dus wel interesse en twijfels.

Feit is dat whisky duurder is geworden en steeds duurder wordt. Maar met ruim 89 ptn over bijna 600 beoordelingen op WB zou ik niet spreken over ‘veel gemixte reviews’. Die 12 CS is elk jaar weer een feestje.

en…gezellig dat je op het forum bent:
Even voorstellen, dat vinden we leuk !
:bigsmile
1 x
Afbeelding

Philbeukers
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Philbeukers » 10 Mei 2022, 22:27

Cask1988 schreef:
Philbeukers schreef:

Feit is dat whisky duurder is geworden en steeds duurder wordt. Maar met ruim 89 ptn over bijna 600 beoordelingen op WB zou ik niet spreken over ‘veel gemixte reviews’. Die 12 CS is elk jaar weer een feestje.

en…gezellig dat je op het forum bent:
Even voorstellen, dat vinden we leuk !
:bigsmile

Je hebt gelijk de scores zijn hoog, maar ik heb ook veel reviews/comments gezien die het voor de prijs een overrated whisky vinden. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde met gemixte reviews. Hierdoor vind ik het een lastige keuze.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Mei 2022, 22:33

Philbeukers schreef:Je hebt gelijk de scores zijn hoog, maar ik heb ook veel reviews/comments gezien die het voor de prijs een overrated whisky vinden. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde met gemixte reviews. Hierdoor vind ik het een lastige keuze.

Helder. Welja het punt is dat vandaag de dag eigenlijk bijna alle whisky ‘te duur’ of ‘overrated’ is voor de prijs die je betaald. Het fenomeen FBYB is een stuk minder vaak aanwezig en ook die categorie heeft een prijsstijging doorgemaakt. Maar prijs vs beleving blijft altijd een lastige. Daarop kan je het beste varen op je eigen smaak/ervaring. Al eens in t sample aanbod gekeken? Wellicht is er iemand die een Lagavulin 12 CS als sample heeft voor je? De meeste batches ontlopen elkaar niet extreem. A.d.h.v. een sample kan je de keuze sowieso beter maken.
0 x
Afbeelding

pololo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pololo » 10 Mei 2022, 23:09

Cask1988 schreef:
Philbeukers schreef:Je hebt gelijk de scores zijn hoog, maar ik heb ook veel reviews/comments gezien die het voor de prijs een overrated whisky vinden. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde met gemixte reviews. Hierdoor vind ik het een lastige keuze.

Helder. Welja het punt is dat vandaag de dag eigenlijk bijna alle whisky ‘te duur’ of ‘overrated’ is voor de prijs die je betaald. Het fenomeen FBYB is een stuk minder vaak aanwezig en ook die categorie heeft een prijsstijging doorgemaakt. Maar prijs vs beleving blijft altijd een lastige. Daarop kan je het beste varen op je eigen smaak/ervaring. Al eens in t sample aanbod gekeken? Wellicht is er iemand die een Lagavulin 12 CS als sample heeft voor je? De meeste batches ontlopen elkaar niet extreem. A.d.h.v. een sample kan je de keuze sowieso beter maken.

Henri heeft exact deze editie openstaan voor 4.5/2cl of 6.25/3cl, dus je kan inderdaad perfect try before you buy doen in dit geval.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Mei 2022, 03:50

Voor de mensen met een Makro-pas is de Ardbeg in de aanbieding.
3 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 21 Mei 2022, 12:09

Geen idee hoe lang hij nog beschikbaar gaat zijn maar bij Whiskysite staat een gloednieuwe 15-jarige Glentauchers GM Connoisseurs Choice - cask strength dus - op refill bourbon aan €69,99 (88+ bij 20 beoordelingen op whiskybase momenteel). Zo zie je maar, de €5 per jaar regel is soms nog steeds mogelijk, je moet alleen vaak veel geduld hebben om ze nog te vinden.

https://www.whiskysite.nl/nl/glentauchers-15-years-old-2006-gordon-and-macphail.html

Edit een minuut nadat ik de post maakte: nevermind, is al weg ondertussen :domdom
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 21 Mei 2022, 12:47

Casketje schreef:Geen idee hoe lang hij nog beschikbaar gaat zijn ... nevermind, is al weg ondertussen :domdom

6gzhso.jpg
6gzhso.jpg (74.44 KiB) 1442 keer bekeken

(grapje he)
5 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 21 Mei 2022, 16:02

Casketje schreef:Geen idee hoe lang hij nog beschikbaar gaat zijn maar bij Whiskysite staat een gloednieuwe 15-jarige Glentauchers GM Connoisseurs Choice - cask strength dus - op refill bourbon aan €69,99 (88+ bij 20 beoordelingen op whiskybase momenteel). Zo zie je maar, de €5 per jaar regel is soms nog steeds mogelijk, je moet alleen vaak veel geduld hebben om ze nog te vinden.

https://www.whiskysite.nl/nl/glentauchers-15-years-old-2006-gordon-and-macphail.html

Edit een minuut nadat ik de post maakte: nevermind, is al weg ondertussen :domdom

Bij LMDW staat deze voor €88 te koop…
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”