Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Mezelf eens lekker verwend met een Highland Park 12 jaar,oude botteling 
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Littlemill 1989 Daily Dram. Wat een lekkere whisky, zeg! Met een paar druppels water erbij verandert hij ineens in een exotische fruitbom met een stevige gember afdronk.
Hartelijk dank voor dit sample, René. Enne, proost hè. Je weet wel waarom.
Hartelijk dank voor dit sample, René. Enne, proost hè. Je weet wel waarom.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Gisteravond een Strathisla 12yo en daarna m'n fles Dalmore 12yo geleegd. Hmm... die Dalmore vind ik ook lekker
(thanks Piet!)
(thanks Piet!)
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Deze morgen een aantal blind samples geproefd:
Clynelish 15yo 1997 The Whiskyman 53.5 %. Een beetje het verhaal van sample nr. 5. Veel turf, wat rook, mineralen, vuursteen etc. Ik dacht eerder aan een goeie Longrow of Springbank dan aan een Clynelish. Ik had het alleszins nooit geraden. Zou ik hem kopen? Hmmm, kweenie ze.
Glenturret 1977 MoS. Vind je zoete ananas met een scheut alcohol het einde? Kopen! Zowel in de neus als in de mond springt de ananas er uit.
Old Pulteney 21yo. Goede whisky, maar serieus overprijsd! En overgequoteerd (JM geeft hem een ongeloofelijke 97.5/100
)
Imperial 1993 Gordon and McPhail. Vraag me niet om welke cask het gaat of iets dergelijks, want dat weet ik niet meer. Vette olie-achtige whisky met fruittoetsen, maar hij kon me niet boeien.
Clynelish 15yo 1997 The Whiskyman 53.5 %. Een beetje het verhaal van sample nr. 5. Veel turf, wat rook, mineralen, vuursteen etc. Ik dacht eerder aan een goeie Longrow of Springbank dan aan een Clynelish. Ik had het alleszins nooit geraden. Zou ik hem kopen? Hmmm, kweenie ze.
Glenturret 1977 MoS. Vind je zoete ananas met een scheut alcohol het einde? Kopen! Zowel in de neus als in de mond springt de ananas er uit.
Old Pulteney 21yo. Goede whisky, maar serieus overprijsd! En overgequoteerd (JM geeft hem een ongeloofelijke 97.5/100
Imperial 1993 Gordon and McPhail. Vraag me niet om welke cask het gaat of iets dergelijks, want dat weet ik niet meer. Vette olie-achtige whisky met fruittoetsen, maar hij kon me niet boeien.
0 x
De eerste deze avond was 'n Caol Ila Moch (OB) en daarna 'n Glen Garioch 1993 - 18yo, contrasterend, van C(reative) W(hisky) C(ompany). Beide bijzonder van reuk én smaak, aanbevelingswaardig!
René
René
0 x
johan brugge schreef:Deze morgen een aantal blind samples geproefd:
...
...
Dan moet je zeker ook de Glenturret 1980 MoS van dezelfde batch eens proberen , ik vond hem ongeveer even goed en hij kost je 50€ (dacht ik?!) minder ! Beiden echt goeie en verrassende whisky's van deze mini-distilleerderij.
0 x
Vanavond weer eens een paar glaasjes
Chapter 9 van de ST George uit Engeland op,hij blijft lekker. 
Chapter 9 van de ST George uit Engeland op,hij blijft lekker. 
0 x
Een probeersel waarvan ik niet zeker weet of het in dit topic thuishoort: Red Stag, een bourbon met kersensmaak. Niet vies, maar veel te zoet wat mij betreft.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Waarom zou het hier niet thuis horen?
Ik zit momenteel met een Laphroaig 2OOO The Ultimate 62.1 % voor mijn neus. Jammer dat de fles bijna leeg is.
Ik zit momenteel met een Laphroaig 2OOO The Ultimate 62.1 % voor mijn neus. Jammer dat de fles bijna leeg is.
0 x
Gisteravond de fles Bruichladdich, 10yo, 58,2%, James Mac Arthur's "Old Masters" geleegd.
Tijdje terug een flesje in Duitsland meegenomen voor 12 euro ofzo. Nog niet geproefd, dacht: "Leuk voor erbij".
Kay schreef:Een probeersel waarvan ik niet zeker weet of het in dit topic thuishoort: Red Stag, een bourbon met kersensmaak. Niet vies, maar veel te zoet wat mij betreft.
Tijdje terug een flesje in Duitsland meegenomen voor 12 euro ofzo. Nog niet geproefd, dacht: "Leuk voor erbij".
0 x
johan brugge schreef:Waarom zou het hier niet thuis horen?
Heb nog een dichte staan,dus......
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

I_SPEY schreef:johan brugge schreef:Waarom zou het hier niet thuis horen?
Heb nog een dichte staan,dus......
Ik ook.
0 x
Net een Compass Box tasting gedaan. Eén voor één goeie whisky's moet ik zeggen.
Volgende geproefd :
Asyla
Great King Street : artist's blend
Oak Cross
Spice Tree
Hedonism
Peat Monster
Last Vatted Malt
Mijn top 3 :
1) Last Vatted Malt ( Hors catégorie , zeer lekkere blend van Caol Ila 27y en Glenallachie 36y ! Helaas 220€...)
2) Spice Tree ( Zeer lekkere , volle , kruidige whisky , prijs kwaliteit zeker een aanrader!)
3) Peat Monster ( Bestaat uit Laphroaig , Ardmore en Ledaig. Lekker! )

Volgende geproefd :
Asyla
Great King Street : artist's blend
Oak Cross
Spice Tree
Hedonism
Peat Monster
Last Vatted Malt
Mijn top 3 :
1) Last Vatted Malt ( Hors catégorie , zeer lekkere blend van Caol Ila 27y en Glenallachie 36y ! Helaas 220€...)
2) Spice Tree ( Zeer lekkere , volle , kruidige whisky , prijs kwaliteit zeker een aanrader!)
3) Peat Monster ( Bestaat uit Laphroaig , Ardmore en Ledaig. Lekker! )

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”