Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Bunnakev
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen

Ongelezen berichtdoor Bunnakev » 07 Aug 2018, 15:06

Tomintoul Peaty Tang :Cry
Sterk water met een turfsmaak, echt niet goed. De fles staat ergens in een donker hoekje...
Snap niet dat mensen hier een rating van +80 aan geven, maar jah, WB scores zeggen niet altijd alles
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... peaty-tang
1 x

Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 07 Aug 2018, 17:54

:P
19dave91 schreef:Aberlour 10!!!!!!! Niet te pruimen. Heb het een aantal keer geprobeerd en uiteindelijk de fles weggegeven aan een maat van me.

:P :P

Vandaag weer eens aangeschaft ivm fles helaas op.
Heerlijke hobby toch.
0 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Aug 2018, 18:22

19dave91 schreef:Aberlour 10!!!!!!! Niet te pruimen. Heb het een aantal keer geprobeerd en uiteindelijk de fles weggegeven aan een maat van me.

Over smaak valt uiteraard verder niet te twisten, maar toch verbaast dit me wel. Aberlour 10 heeft nou toch niet echt een uitgesproken smaak; sherryvat-profiel, vrij licht. Als je dit dan niet te pruimen vindt, mag ik dan voorzichtig concluderen dat je in zijn geheel geen liefhebber van gesherryde whisky's bent?
0 x

19dave91
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 10 Aug 2018, 21:04

Dre schreef:

Over smaak valt uiteraard verder niet te twisten, maar toch verbaast dit me wel. Aberlour 10 heeft nou toch niet echt een uitgesproken smaak; sherryvat-profiel, vrij licht. Als je dit dan niet te pruimen vindt, mag ik dan voorzichtig concluderen dat je in zijn geheel geen liefhebber van gesherryde whisky's bent?

Zeker niet. Ben een groot liefhebber van gesherryde whisky. Echter vind ik de aberlour 10yo gewoon niks. Heb hem een aantal keer geprobeerd, zelfs blind op proeverijen. Gelukkig dat smaken verschillen inderdaad, anders hadden we ook niet zoveel keus nodig in de snoepwinkel, uuh slijterij bedoel ik.

Aberlour 12 double cask en 16 double cask vind ik daarentegen weer wel prima whisky's. Dus ik heb ook niks tegen aberlour o.i.d. de 10yo valt op de een of andere manier gewoon heel ver buiten mijn smaakprofiel

Ruud W schreef::P

:P :P

Vandaag weer eens aangeschaft ivm fles helaas op.
Heerlijke hobby toch.

Nogmaalsmooi dat smaken verschillen toch. Geniet er van :Proost
0 x
Afbeelding

Petrovitski
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 01 Sep 2018, 22:41

Eigenlijk alles van Jura dat ik heb geproefd.
Millstone Oloroso 2014-2018
1 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”