Blijft wel een algemene vaststelling, behoorlijk hoge prijzen zeg. Iedereen wil daar geld scheppen, niet normaal. Vaak al vastgesteld dat ik met een fles Port Ellen of Brora wel de laagste ben van 20 aanbieders. 't Zijn geldwolven
Whisky uit je geboortejaar
Re: Whisky uit je geboortejaar
Blijft wel een algemene vaststelling, behoorlijk hoge prijzen zeg. Iedereen wil daar geld scheppen, niet normaal. Vaak al vastgesteld dat ik met een fles Port Ellen of Brora wel de laagste ben van 20 aanbieders. 't Zijn geldwolven
0 x
johan brugge schreef:Ik zal eens rond snuisteren, maar ik meende nog een shop te kennen die een Glenfarclas 1989 for Fisser aan 103 € heeft staan. Die krijgt een hele goeie score van Serge Valentin en tal van andere sherry cask liefhebbers. Ze versturen volgens mij geen flessen, maar dat kan geregeld worden.
Super, hoor graag van je!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Je hebt een PB.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
johan brugge
- Forum goeroe

Yapi schreef::lol: zit zelf te azen op 1976'ers maar er zijn er blijkbaar nog van dat jaar, of ook, de verkopers weten dat er nog zijn van dat jaar...
Blijft wel een algemene vaststelling, behoorlijk hoge prijzen zeg.
Ik was op zoek naar flessen uit 1973, maar ik heb het zo'n beetje opgegeven. De prijzen zijn niet meer normaal gewoon. Ik weet er nog een paar uit 1976 en 1977 staan voor 'normale' prijzen, maar ze worden schaars. Zelfs de flessen van begin jaren 80 worden verdomd duur.
Yapi schreef:Iedereen wil daar geld scheppen, niet normaal. Vaak al vastgesteld dat ik met een fles Port Ellen of Brora wel de laagste ben van 20 aanbieders. 't Zijn geldwolven
Tja, investeringen moeten renderen hè. Go with the flow. En als ze zoveel voor een fles willen betalen is het een teken dat ze het voor over hebben.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
- totalatool
- Forum goeroe

Nou, kopen op de auction is dus niet echt een optie gebleken... Forse prijzen.
0 x
Heb zelf nu 1 fles gekocht, en een 6 tal verkocht. Wel al mooie inkomsten, straks eens "uithalen" op de transfermarkt 
0 x
1967!
http://www.whiskybase.com/whisky/3824/o ... ld-rhosdhu
lijkt me een speciale fles, geen verkeerde scores, is een goeie verkoopster en prijs voor die leeftijd is ook best aantrekkelijk!
Go for it, 1967'ers!!!
http://www.whiskybase.com/whisky/3824/o ... ld-rhosdhu
lijkt me een speciale fles, geen verkeerde scores, is een goeie verkoopster en prijs voor die leeftijd is ook best aantrekkelijk!
Go for it, 1967'ers!!!
0 x
Hoi,
Mijn allerbeste beste wensen voor 2015 !!
Ik ben op zoek naar whisky gedistilleerd op 14/10/2009 ,10/08/2008 en 28/01/1981.
Dit zijn de geboorte datums van mijn vriendin, mijn 2 dochters en mijn zoon.
Heeft iemand een tip over hoe ik mijn zoek tocht best aanpak?
thanks
Tim
Mijn allerbeste beste wensen voor 2015 !!
Ik ben op zoek naar whisky gedistilleerd op 14/10/2009 ,10/08/2008 en 28/01/1981.
Dit zijn de geboorte datums van mijn vriendin, mijn 2 dochters en mijn zoon.
Heeft iemand een tip over hoe ik mijn zoek tocht best aanpak?
thanks
Tim
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Volgens mij is het gewoon de datum intypen in google met het woord whiskybase er bij.
De datum dan wel met puntjes: 14.10.2009 whiskybase, 10.08.2009 whiskybase, 28.01.1981 whiskybase
Maar op het eerste zicht zijn er geen flessen met die data...
De datum dan wel met puntjes: 14.10.2009 whiskybase, 10.08.2009 whiskybase, 28.01.1981 whiskybase
Maar op het eerste zicht zijn er geen flessen met die data...
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Sja. Whiskybase bevat veel van die info. Helaas laat de zoekfunctie aldaar nogal te wensen over en is zo'n zoektocht niet te doen. Zo heb ik toch best lang moeten zoeken naar een lijst van alle 18 jaar oude whisky gebotteld in 2011. Lijkt me geen lastige zoekopdracht maar is op WB niet mogelijk... Ik heb al eens een feature request ingestuurd.
Gewoon browsen en rondneuzen is je enige optie.
Gewoon browsen en rondneuzen is je enige optie.
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Klopt, via Whiskybase zelf gaat het niet maar de truc met Google werkt wel hoor.
Het probleem is ook dat de meeste flessen geen volledige datum vermelding hebben met dag en maand...
Je mag tegenwoordig sowieso al blij zijn als het jaartal er nog opstaat!
Het probleem is ook dat de meeste flessen geen volledige datum vermelding hebben met dag en maand...
Je mag tegenwoordig sowieso al blij zijn als het jaartal er nog opstaat!
0 x
Ik had hier al gepost dat ik een whisky zocht "rond" de geboortedatum van m'n petekind. Het lieve kereltje was op een zondag geboren, dus de vrijdag er voor of de maandag er na was het kortste bij dat kon.
Toevallig moest ik zelf voor kerst cadeaus van anderen voor mij halen en heb ik toen een Bowmore SV for the nectar gekocht. Toen ik m'n cadeautje mocht openmaken en de fles nog eens bekeek, zag ik dat die gebotteld was op 4/4/14!!! Heel toevallig dus, maar wel mooi. Ineens besloten die fles nog ongeveer 17.5 jaar te laten staan.
Toevallig moest ik zelf voor kerst cadeaus van anderen voor mij halen en heb ik toen een Bowmore SV for the nectar gekocht. Toen ik m'n cadeautje mocht openmaken en de fles nog eens bekeek, zag ik dat die gebotteld was op 4/4/14!!! Heel toevallig dus, maar wel mooi. Ineens besloten die fles nog ongeveer 17.5 jaar te laten staan.
0 x
heb een Adelphi limited singel blended (Het is een blend van Grain en Single Malt van een en dezelfde stokerij , in dit geval Lochside.) , 47 years old
Distilled in 1965 Bottled in 2012 1of 552 bottles
Distilled in 1965 Bottled in 2012 1of 552 bottles
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”